Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 100

Onderwerp: Welke nieuwe accu in 4F

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    212
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    hiernij de codes van mij...nogmaals 95 Ah en origineel audi/merk varta
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Ja, ik heb ook de 100Ah versie. Kan nog wel een fotoku schieten als u wenst ??

  3. #43
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Vandaag de nieuwe accu ontvangen:






    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freek123 Bekijk Berichten
    Ja...........ik, dat staat een post hoger........


    Je moet wel je systeem laten weten dat er een nieuwe inzit dmv Vagcom. Laatst 1 of 0 veranderen in 0 en 1, en dan weer terug.
    Of net andersom.


    Ik was bij Audiwereld en die heeft 't gelijk ff gedaan.


    Suc6


    NOTE; niet vergeten het ontluchtingsventiel uit de nieuwe accu te halen en hier het kunstof ontluchtings-slangetje op aan te sluiten, zoals het nu ook zit.
    Iemand weet welke kanaal deze instelling zit?

    Hartelijk dank voor de hulp!

    *EDIT

    Inmiddels de accu aangesloten, werkt perfect zeer krachtig. 2 slagen en de motor start al
    De ontluchtingsslang aangesloten, MAAR bij de originele accu zat de ontluchtingsdop nog vast aan de + zijde. Is dit echt nodig?
    Want bij de nieuwe accu heb ik aan beide kanten verwijderd gezien dat er stond.

    Tevens even snel de acculaadtoestand geactiveerd met vagcom, zo te zien is het goed:



    De enige vraag is nog steeds, de vagcom instelling om de accu in te leren, zodat de auto weet dat er een nieuwe accu in zit.. (Of dit ook echt nodig is geen idee)
    Laatst gewijzigd door Fatih; 08-11-12 om 19:08.

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Die zit er mooi in !

    Volgens mij moet je wel je Vagcom ff op 0 en 1 zetten, of andersom, en weer terug. ( snappie het nog ?? )

    Ik heb de accu maar aan 1 zijde geopend aan de bovenkant ( is volgens mij 1 lange "kamer" die je daar kan ontluchten )

    Anders heeft het slangetje naar buiten toe niet veel zin........toch ?

    Je kan dan accugas in je ruimte krijgen en...........dat wil je niet, dat kan BOEM doen.

  5. #45
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Ja maar bij de originele accu, zat aan de + kant nog de plugje vast.
    Bij de - kant was uiteraard de slangetje aangesloten, wat ik bedoel is dus of ik de plugje weer vast moet zetten aan de + kant, gezien het ook zo was bij de originele accu.

    Ja ik snap de vagcom instelling, maar WAAR zit die instelling dat ik kan doen, die heb ik niet kunnen vinden helaas..


  6. #46

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fatih Bekijk Berichten
    Vandaag de nieuwe accu ontvangen:








    Iemand weet welke kanaal deze instelling zit?

    Hartelijk dank voor de hulp!

    *EDIT

    Inmiddels de accu aangesloten, werkt perfect zeer krachtig. 2 slagen en de motor start al
    De ontluchtingsslang aangesloten, MAAR bij de originele accu zat de ontluchtingsdop nog vast aan de + zijde. Is dit echt nodig?
    Want bij de nieuwe accu heb ik aan beide kanten verwijderd gezien dat er stond.

    Tevens even snel de acculaadtoestand geactiveerd met vagcom, zo te zien is het goed:



    De enige vraag is nog steeds, de vagcom instelling om de accu in te leren, zodat de auto weet dat er een nieuwe accu in zit.. (Of dit ook echt nodig is geen idee)
    Alsnog coderen anders gaat je elektronica reageren of er nog een oude inzit
    3 keer links is ook rechts

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    64
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Beste mensen,
    Ik heb deze topic met belangstelling gelezen. Heb zelf een A6 Avant 2.4 multitronic b.j. 2006 en heb sinds een halfjaar een niet originele accu geplaatst sindsdien alleen maar problemen.

    Geen stroom na 1 dag niet rijden, een dag 500 km gereden volgende dag geen stroom. dealer gebeld deze zegt de accu is niet ingeleerd dus heb je de omschreven problemen. Oplossing is een originele accu plaatsen en inleren. Kosten bij de dealer 200 euro. nou lees ik hier steeds even de codes ingeven via Vagcom en VCDS mensen waar gaat dit over ik begrijp er niets van.

    graag een reactie,

    PN AVANT

  8. Ad
  9. #48
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PN AVANT Bekijk Berichten
    Beste mensen,
    Ik heb deze topic met belangstelling gelezen. Heb zelf een A6 Avant 2.4 multitronic b.j. 2006 en heb sinds een halfjaar een niet originele accu geplaatst sindsdien alleen maar problemen.

    Geen stroom na 1 dag niet rijden, een dag 500 km gereden volgende dag geen stroom. dealer gebeld deze zegt de accu is niet ingeleerd dus heb je de omschreven problemen. Oplossing is een originele accu plaatsen en inleren. Kosten bij de dealer 200 euro. nou lees ik hier steeds even de codes ingeven via Vagcom en VCDS mensen waar gaat dit over ik begrijp er niets van.

    graag een reactie,

    PN AVANT
    Je accu moet aan de auto kenbaar gemaakt worden met vagcom (vcds). Dat heet inleren. Als je geen vagcom hebt, kan iemand je in je omg. wellicht helpen. Kijk in vagcom subforum. Ik kan je helpen in Haarlem.

  10. #49
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Alsnog coderen anders gaat je elektronica reageren of er nog een oude inzit
    Ja maar hoe doe ik dit? Iemand enig idee, ik heb wel vcds in welke kanaal moet ik zoeken?

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    @Leon; kan jij deze inkoppen ?
    Jij hebt 't bij mij gedaan indertijd.

  12. #51
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fatih Bekijk Berichten
    Ja maar hoe doe ik dit? Iemand enig idee, ik heb wel vcds in welke kanaal moet ik zoeken?
    Heb je hier wat aan?

    http://www.ross-tech.com/vag-com/tou...ery-coding.png

  13. #52
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Perfect heel erg bedankt Yuksel morgen direct aan de slag..

  14. #53
    DP74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    In juli heb ik een A6 avant 2.0 TDI gekocht van 2006.

    Netjes met alle facturen van de dealer er bij. Alleen had de beste man zijn accu laten vervangen (door een merk loze accu) bij de plaatselijke garage. Ook daarvan een factuur bijgesloten.

    De auto startte vanaf de eerste dag dat ik hem had al niet lekker. Hij sloeg altijd aan. Maar niet van harte.

    De laatste tijd kon ik mijn radio nog geen 5 minuten aan laten staan of hij viel al uit wegens te kort aan stroom.
    Afgelopen zaterdag avond ergens op visite geweest, parkeerverlichting aan gezet, na de visite weer naar de auto.
    Ik druk op de afstandsbediening om de deur te openen. De deuren ontgrendelen. De binnen verlichting en de buitenverlichting gaan niet aan. Hij geeft op het dashboard de melding "battery level low" Ik start de auto en hij slaat nog net aan.
    Zondag niet gereden. Maandag gaf heel de auto niet thuis. Weer battery level low in het display maar deze keer start hij ook niet meer. De auto overgestart. Naar mijn werk gereden met zo weinig mogelijk stroom verbruikers aan.

    Einde werk startte hij weer maar net. Aangezien ik deze topic gelezen had ging ik met die info naar mijn garage. Daar mijn accu getest. Was in erg goede conditie. Laadstroom gemeten. Ook goed. Accu bleef maar battery level low aangeven. Moest hem in de garage even verplaatsen. Wederom start de auto met moeite.

    Op internet een code van een vergelijkbare accu gehaald. Dit ingevoerd in het Bosch systeem. Auto even stationair laten draaien om wat bij te laden. Naar huis.
    S'-morgens start hij redelijk. S'-avonds nog beter. En inmiddels enkele dagen later start hij zoals hij nog nooit gestart heeft.

    Waar is de tijd gebleven dat een startmotor gewoon de motor rond gooit als hij voldoende stroom tot zijn beschikking heeft :-)

    Een vraagje is een A6 avant van 2006 (pre facelift) ook te voorzien van de laadstroom controle in MMI?

    Grt. Peter
    Only stupid need organisation, the genius rules the chaos.

  15. #54
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DP74 Bekijk Berichten
    In juli heb ik een A6 avant 2.0 TDI gekocht van 2006.

    Netjes met alle facturen van de dealer er bij. Alleen had de beste man zijn accu laten vervangen (door een merk loze accu) bij de plaatselijke garage. Ook daarvan een factuur bijgesloten.

    De auto startte vanaf de eerste dag dat ik hem had al niet lekker. Hij sloeg altijd aan. Maar niet van harte.

    De laatste tijd kon ik mijn radio nog geen 5 minuten aan laten staan of hij viel al uit wegens te kort aan stroom.
    Afgelopen zaterdag avond ergens op visite geweest, parkeerverlichting aan gezet, na de visite weer naar de auto.
    Ik druk op de afstandsbediening om de deur te openen. De deuren ontgrendelen. De binnen verlichting en de buitenverlichting gaan niet aan. Hij geeft op het dashboard de melding "battery level low" Ik start de auto en hij slaat nog net aan.
    Zondag niet gereden. Maandag gaf heel de auto niet thuis. Weer battery level low in het display maar deze keer start hij ook niet meer. De auto overgestart. Naar mijn werk gereden met zo weinig mogelijk stroom verbruikers aan.

    Einde werk startte hij weer maar net. Aangezien ik deze topic gelezen had ging ik met die info naar mijn garage. Daar mijn accu getest. Was in erg goede conditie. Laadstroom gemeten. Ook goed. Accu bleef maar battery level low aangeven. Moest hem in de garage even verplaatsen. Wederom start de auto met moeite.

    Op internet een code van een vergelijkbare accu gehaald. Dit ingevoerd in het Bosch systeem. Auto even stationair laten draaien om wat bij te laden. Naar huis.
    S'-morgens start hij redelijk. S'-avonds nog beter. En inmiddels enkele dagen later start hij zoals hij nog nooit gestart heeft.

    Waar is de tijd gebleven dat een startmotor gewoon de motor rond gooit als hij voldoende stroom tot zijn beschikking heeft :-)

    Een vraagje is een A6 avant van 2006 (pre facelift) ook te voorzien van de laadstroom controle in MMI?

    Grt. Peter
    Ja dat is mogelijk bij de mmi high pre facelift, dmv vagcom vrij te schakelen
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  16. #55
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    mmm, ik ken wel de accu status aanwijzing, maar niet de laadstroom aanwijzing?
    ben benieuwd.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  17. #56

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    mmm, ik ken wel de accu status aanwijzing, maar niet de laadstroom aanwijzing?
    ben benieuwd.
    Ik ook misschien : een hidden, hidden menu?
    3 keer links is ook rechts

  18. #57

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DP74 Bekijk Berichten
    In juli heb ik een A6 avant 2.0 TDI gekocht van 2006.

    Netjes met alle facturen van de dealer er bij. Alleen had de beste man zijn accu laten vervangen (door een merk loze accu) bij de plaatselijke garage. Ook daarvan een factuur bijgesloten.

    De auto startte vanaf de eerste dag dat ik hem had al niet lekker. Hij sloeg altijd aan. Maar niet van harte.

    De laatste tijd kon ik mijn radio nog geen 5 minuten aan laten staan of hij viel al uit wegens te kort aan stroom.
    Afgelopen zaterdag avond ergens op visite geweest, parkeerverlichting aan gezet, na de visite weer naar de auto.
    Ik druk op de afstandsbediening om de deur te openen. De deuren ontgrendelen. De binnen verlichting en de buitenverlichting gaan niet aan. Hij geeft op het dashboard de melding "battery level low" Ik start de auto en hij slaat nog net aan.
    Zondag niet gereden. Maandag gaf heel de auto niet thuis. Weer battery level low in het display maar deze keer start hij ook niet meer. De auto overgestart. Naar mijn werk gereden met zo weinig mogelijk stroom verbruikers aan.

    Einde werk startte hij weer maar net. Aangezien ik deze topic gelezen had ging ik met die info naar mijn garage. Daar mijn accu getest. Was in erg goede conditie. Laadstroom gemeten. Ook goed. Accu bleef maar battery level low aangeven. Moest hem in de garage even verplaatsen. Wederom start de auto met moeite.

    Op internet een code van een vergelijkbare accu gehaald. Dit ingevoerd in het Bosch systeem. Auto even stationair laten draaien om wat bij te laden. Naar huis.
    S'-morgens start hij redelijk. S'-avonds nog beter. En inmiddels enkele dagen later start hij zoals hij nog nooit gestart heeft.

    Waar is de tijd gebleven dat een startmotor gewoon de motor rond gooit als hij voldoende stroom tot zijn beschikking heeft :-)

    Een vraagje is een A6 avant van 2006 (pre facelift) ook te voorzien van de laadstroom controle in MMI?

    Grt. Peter
    Die "tijd" is voorbij, maar komt ooit terug als men beseft dat al die gadgets onbetaalbaar zijn geworden en er bijna niets meer verkocht word.
    3 keer links is ook rechts

  19. #58
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Dus met laadstroom krijg je 14.1 V te zien op MMI? Wat moet ik me hierbij voorstellen eigenlijk?

  20. #59
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Welke nieuwe accu in 4F

    dit krijg je te zien, geen V of laadstroom

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  21. #60
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Deze ken ik inderdaad. Ik ben benieuwd naar laadsroom

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •