Zie topic: http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...ast-weg-2.html (bericht 39)
De werking van de radioklok:
Om 3 uur in de nacht probeert hij contact te maken met de centrale in Duitsland. Dit doet ie zolang als de tijd ingesteld staat bij kanaal 19. Dit is dus de tijd dat ie synchroniseerd. Heb je 'm op 9 staan, dan dus 9 minuten lang. Mijn idee: zet 'm dus niet te laag want dat kan te kort zijn. Lukt dit niet, dan probeert ie het om 4 uur weer. Lukt dit nog niet dan nog één keer om 5 uur. Is het gelukt dan verschijnt de mast in de teller. Is de mast er niet, dan is het dus niet gelukt en probeert ie het pas weer de volgende nacht. Mits er gereden is met de auto! Anders pas weer de volgende nacht na een rit.
Het is te beïnvloeden door de zekering nr 15 aan de linkerkant van het dashboard (10Ampere) er voor 10 seconden eruit te trekken. Dit is de zekering van het instrumentenpaneel J285. Als de zekering er dan weer ingestopt wordt, gaat de klok ook synchroniseren. Dit doet ie alleen zolang het contact uit is! Dus zodra je het contact aanzet, dan stopt ie gelijk weer. Stel je auto staat s'nachts voor je huis en het synchroniseren is niet gelukt. Rij dan naar een andere plek, haal de zekering eruit voor 10 sec en plaats 'm terug. Wacht de tijd dat je ingesteld hebt bij kanaal 19 en je zal zien, mits je natuurlijk een plek hebt gevonden waar je wel goed ontvangst hebt, dat de mast weer terug is. Ik heb het gedaan toen ik een vergadering in Almelo had. Zekering eruit en erin, naar de vergadering, en toen ik weer terug kwam......... was ie er weer :-) Blijkbaar heb ik naast mijn huis in Soesterberg slecht ontvangst! Let wel: Zoals eerder hier geschreven, als die in VAGCOM N/A aangeeft dan ie ie echt kapot! En lukt ook het bovenstaande uiteraard niet meer.
Groetjes,
Patrick