Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: radiografische klok

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard radiografische klok

    Hallo,
    vandaag hebben we mijn middenconsole en klokken uit de wagen gehad om deze te wrappen met een carbon patroontje. Allemaal prima gelukt en alles weer prima in elkaar gezet. Nu is echter in een keer mijn klok op de verkeerde instelling komen te staan.
    De antenne verschijnt ook niet terug naast de tijd dus ik vermoed dat ik wellicht iets moet resetten met vag com. Heeft er iemand een idee onder welke instelling of groep ik dit in vag com zou kunnen vinden?
    Ik had ook andere meldingen waaronder die van de handrem en een airbag lampje maar die had ik zo al gereset zonder problemen. De klok heeft het voorheen altijd goed gedaan dus er was nog niets defect. Dat deze nu in een keer niet meer verschijnt is dan ook best vreemd.
    A6 4F Avant, 2.7 TDI V6 Hartog Tuned 500Nm

  2. #2
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    Zie topic: http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...ast-weg-2.html (bericht 39)

    De werking van de radioklok:
    Om 3 uur in de nacht probeert hij contact te maken met de centrale in Duitsland. Dit doet ie zolang als de tijd ingesteld staat bij kanaal 19. Dit is dus de tijd dat ie synchroniseerd. Heb je 'm op 9 staan, dan dus 9 minuten lang. Mijn idee: zet 'm dus niet te laag want dat kan te kort zijn. Lukt dit niet, dan probeert ie het om 4 uur weer. Lukt dit nog niet dan nog één keer om 5 uur. Is het gelukt dan verschijnt de mast in de teller. Is de mast er niet, dan is het dus niet gelukt en probeert ie het pas weer de volgende nacht. Mits er gereden is met de auto! Anders pas weer de volgende nacht na een rit.
    Het is te beïnvloeden door de zekering nr 15 aan de linkerkant van het dashboard (10Ampere) er voor 10 seconden eruit te trekken. Dit is de zekering van het instrumentenpaneel J285. Als de zekering er dan weer ingestopt wordt, gaat de klok ook synchroniseren. Dit doet ie alleen zolang het contact uit is! Dus zodra je het contact aanzet, dan stopt ie gelijk weer. Stel je auto staat s'nachts voor je huis en het synchroniseren is niet gelukt. Rij dan naar een andere plek, haal de zekering eruit voor 10 sec en plaats 'm terug. Wacht de tijd dat je ingesteld hebt bij kanaal 19 en je zal zien, mits je natuurlijk een plek hebt gevonden waar je wel goed ontvangst hebt, dat de mast weer terug is. Ik heb het gedaan toen ik een vergadering in Almelo had. Zekering eruit en erin, naar de vergadering, en toen ik weer terug kwam......... was ie er weer :-) Blijkbaar heb ik naast mijn huis in Soesterberg slecht ontvangst! Let wel: Zoals eerder hier geschreven, als die in VAGCOM N/A aangeeft dan ie ie echt kapot! En lukt ook het bovenstaande uiteraard niet meer.


    Groetjes,
    Patrick

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    Sow Patrick, das een lap tekst hè. We gaan eens kijken of het werkt.
    Thx mate
    A6 4F Avant, 2.7 TDI V6 Hartog Tuned 500Nm

  4. #4
    sdekoning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    648
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: radiografische klok

    @Avdakker: ik heb recent mn'n dash-paneel en middenconsole in't zilver laten spuiten. Sindsdien heb ook ik het airbag-lampje brandend: hoe heb jij die gereset?
    3.0TDI QUATTRO 201kW/600Nm Hartog Tuned

  5. #5
    rikkied
    Guest

    Standaard Re: radiografische klok

    Kijk , daar hebben we wat aan !!!
    Ik leer bij !
    Prachtig , dit forum !!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rellp01 Bekijk Berichten
    Zie topic: http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...ast-weg-2.html (bericht 39)

    De werking van de radioklok:
    Om 3 uur in de nacht probeert hij contact te maken met de centrale in Duitsland. Dit doet ie zolang als de tijd ingesteld staat bij kanaal 19. Dit is dus de tijd dat ie synchroniseerd. Heb je 'm op 9 staan, dan dus 9 minuten lang. Mijn idee: zet 'm dus niet te laag want dat kan te kort zijn. Lukt dit niet, dan probeert ie het om 4 uur weer. Lukt dit nog niet dan nog één keer om 5 uur. Is het gelukt dan verschijnt de mast in de teller. Is de mast er niet, dan is het dus niet gelukt en probeert ie het pas weer de volgende nacht. Mits er gereden is met de auto! Anders pas weer de volgende nacht na een rit.
    Het is te beïnvloeden door de zekering nr 15 aan de linkerkant van het dashboard (10Ampere) er voor 10 seconden eruit te trekken. Dit is de zekering van het instrumentenpaneel J285. Als de zekering er dan weer ingestopt wordt, gaat de klok ook synchroniseren. Dit doet ie alleen zolang het contact uit is! Dus zodra je het contact aanzet, dan stopt ie gelijk weer. Stel je auto staat s'nachts voor je huis en het synchroniseren is niet gelukt. Rij dan naar een andere plek, haal de zekering eruit voor 10 sec en plaats 'm terug. Wacht de tijd dat je ingesteld hebt bij kanaal 19 en je zal zien, mits je natuurlijk een plek hebt gevonden waar je wel goed ontvangst hebt, dat de mast weer terug is. Ik heb het gedaan toen ik een vergadering in Almelo had. Zekering eruit en erin, naar de vergadering, en toen ik weer terug kwam......... was ie er weer :-) Blijkbaar heb ik naast mijn huis in Soesterberg slecht ontvangst! Let wel: Zoals eerder hier geschreven, als die in VAGCOM N/A aangeeft dan ie ie echt kapot! En lukt ook het bovenstaande uiteraard niet meer.


    Groetjes,
    Patrick


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    Ik heb met vag com alles gereserveerd en daarna de groep airbag apart nog eens uitgelezen op fouten en gereset. Daarna was deze weg. Ik weet niet waar je woont anders ben ik graag bereid je te helpen. Ik woon in omgeving Eindhoven.
    A6 4F Avant, 2.7 TDI V6 Hartog Tuned 500Nm

  7. #7

    Standaard Re: radiografische klok

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avdakker Bekijk Berichten
    Ik heb met vag com alles gereserveerd en daarna de groep airbag apart nog eens uitgelezen op fouten en gereset. Daarna was deze weg. Ik weet niet waar je woont anders ben ik graag bereid je te helpen. Ik woon in omgeving Eindhoven.
    vd Akker... DE van de Akker???
    3 keer links is ook rechts

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    Mja, dat zou wel erg mooi zijn ja.... Ik woon in Best vlak bij die Van den akker maar is helaas geen familie
    Wellicht in een ver verleden maar daar krijg je geen korting mee he
    A6 4F Avant, 2.7 TDI V6 Hartog Tuned 500Nm

  10. #9
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avdakker Bekijk Berichten
    Sow Patrick, das een lap tekst hè. We gaan eens kijken of het werkt.
    Thx mate
    Graag gedaan! Enne.... natuurlijk werkt het

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    Kerel, hij deed het alweer prima. Waarschijnlijk afgelopen nacht dus weer contact gemaakt. Klokje tikt weer zoals het hoort.
    A6 4F Avant, 2.7 TDI V6 Hartog Tuned 500Nm

  12. #11
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    ben wel nieuwsgierig hoe dat eruit ziet met een carbon wrap. foto
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  13. #12
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RBo Bekijk Berichten
    ben wel nieuwsgierig hoe dat eruit ziet met een carbon wrap. foto
    De RS6 heeft 'm in het hoogglans zwart. Dat is ook heel erg mooi, zie mijn album voor foto's..........

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    Bijlage 118126

    Wellicht plaatje nog niet gemonteerd maar toch. Ik ben over de middenconsole wel tevreden. De klokken twijfel ik nog over of ik het zo ga laten of nog ga veranderen. Geborsteld aluminium vind ik ook erg mooi dus wie weet
    A6 4F Avant, 2.7 TDI V6 Hartog Tuned 500Nm

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    174
    Kudos
    0

    Standaard Re: radiografische klok

    Plaatje opent niet

  16. #15

    Standaard Re: radiografische klok

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avdakker Bekijk Berichten
    Kerel, hij deed het alweer prima. Waarschijnlijk afgelopen nacht dus weer contact gemaakt. Klokje tikt weer zoals het hoort.
    ik kwam er pas na een jaar achter dat de tijd die je insteld de tijd is die hij snachts "openstaat"en niet de tijd dat hij om de zoveel ... contact maakt met Frankfurt ik had hem op 60 sec staan en dat is erg kort. naar 9 min gezet en daar was hij weer!!
    3 keer links is ook rechts

  17. #16
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    @Patrick dat ziet er inderdaad ook mooi uit. Maar zou ook wel eens willen zien hoe dit er in een carbon look uit ziet.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    A6 4F Avant, 2.7 TDI V6 Hartog Tuned 500Nm

  19. #18

    Standaard Re: radiografische klok

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avdakker Bekijk Berichten
    nope, waarom gebruik je de geavanceerde functie nier? onderaan midden bij plaatsen van het bericht
    Laatst gewijzigd door azesje; 06-01-12 om 19:01.
    3 keer links is ook rechts

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    Had ik de eerste keer ook al geprobeerd maar die link loopt dood. Hierbij nogmaals via geavanceerd dan maar.

    IMG_0594.JPG
    A6 4F Avant, 2.7 TDI V6 Hartog Tuned 500Nm

  21. #20
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: radiografische klok

    mooi, mijn complimenten ziet er goed uit.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •