Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

  1. #1
    Nicklazzz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    111
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    Ik rij ondertussen 1.5j met volgend voertuig: 2.0TDI A6 Avant van 2006 met MMI+Navigatie+Auditelefoon.

    Het probleem is als volgt:

    Bij koud weer start de boordcomputer zeer laat op, dit kan soms wel dik 20 minuten duren.
    Bij warmer weer is dit geen probleem en start deze vrijwel meteen op.

    Dit is probleem doet zich al een tijd voor, maar omdat op dit scherm alle mogelijke problemen worden weergegeven wil ik het er niet op wagen.
    Laatst gewijzigd door Nicklazzz; 25-01-12 om 20:46.

  2. #2
    guzey's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    reset ? mijn buurman had ook zo een probleem na reset was de probleem verdwenen

  3. #3
    Nicklazzz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    111
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guzey Bekijk Berichten
    reset ? mijn buurman had ook zo een probleem na reset was de probleem verdwenen
    Bedoel je gewoon de reset knop aan de ruitenwisserhendel? Dit is ook zeer lastig daar ik op circa 9min op men werk ben en met deze weersomstandigheden start hij dusdanig ook niet op. In het weekend een langere afstand afleggen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    227
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    Deed die bij mij ook, op en dag ging hij niet meer aan en dan als hij nog eens aangegaan was is er rook uitgekomen. Laten nakijken is niet normaal !

  5. #5
    dick1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard

    Hoi, klinkt als een uitgeputte accu. De elektronica in je auto regelt het zodanig dat te allen tijde (ja zo schrijf je dat ;-) voldoende voltage beschikbaar is voor het starten van de auto en andere vitale functies. Je signaal over de temperatuur doet vermoeden dat dit aan de hand is. Probeer eens de accuspanning te meten. Als dit akelig dicht bij de 11.4 (uit m'n hoofd) licht vóór 't starten kun je er donder op zeggen dat dit het geval is. Gezonde/volle accu's geven een hogere spanning af.


  6. #6
    Nicklazzz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    111
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Konrad Bekijk Berichten
    Deed die bij mij ook, op en dag ging hij niet meer aan en dan als hij nog eens aangegaan was is er rook uitgekomen. Laten nakijken is niet normaal !
    Konrad,

    Wat heb jij laten uitvoeren om deze terug werkend te krijgen? Of was het te laat en heb je een nieuwe moeten laten steken?

  7. #7
    Nicklazzz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    111
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dick1980 Bekijk Berichten
    Hoi, klinkt als een uitgeputte accu. De elektronica in je auto regelt het zodanig dat te allen tijde (ja zo schrijf je dat ;-) voldoende voltage beschikbaar is voor het starten van de auto en andere vitale functies. Je signaal over de temperatuur doet vermoeden dat dit aan de hand is. Probeer eens de accuspanning te meten. Als dit akelig dicht bij de 11.4 (uit m'n hoofd) licht vóór 't starten kun je er donder op zeggen dat dit het geval is. Gezonde/volle accu's geven een hogere spanning af.

    Dick1980,

    Dit kan goed mogelijk zijn, het is nog altijd de originele batterij die ondertussen al een 6j oud is. Ik had gelezen op verscheidene forums dat de batterij de aanleiding kan zijn van niet goed functionerende elektronica. Enkel het moest me verbazen dat dit probleem zou zijn. Maar dit ga ik zeker uitmeten.
    Laatst gewijzigd door Nicklazzz; 26-01-12 om 05:26.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    227
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicklazzz Bekijk Berichten
    Konrad,

    Wat heb jij laten uitvoeren om deze terug werkend te krijgen? Of was het te laat en heb je een nieuwe moeten laten steken?
    Bij mij was het te laat display is kapot gegaan, al een geluk had ik nog garantie en werd die onder garantie vervangen. Er is ook een bedrijf in duitsland die het voor ongeveer 200€ hersteld !

  10. #9
    Nicklazzz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    111
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Konrad Bekijk Berichten
    Bij mij was het te laat display is kapot gegaan, al een geluk had ik nog garantie en werd die onder garantie vervangen. Er is ook een bedrijf in duitsland die het voor ongeveer 200€ hersteld !
    Inderdaad anders een kleine finianciële domper tegenvaller. Daarstraks bij een koude motor duurde het circa 26min. Daarna heeft de wagen een 2-tal uur stilgestaan en duurde het nadien 16min tot hij opstarte.

  11. #10
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    En bij de Avant kan het ook nog de ruitenwisser achter zijn. Het bekende slangetje wat lekt.

    @Nick, sorry dat ik daar overheen gelezen heb Normaal kijk ik dan even naar de Showroom foto's, maar die heb je nog niet.

    Kijk even links achterin of het nat is. Zo ja, naar de dealer en om de terugroep actie vragen voor dit defect.

    (Staat hier veel over geschreven op het forum, dacht dat je dat wel had gevonden)
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  12. #11
    Nicklazzz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    111
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre A6 Avant Bekijk Berichten
    En bij de Avant kan het ook nog de ruitenwisser achter zijn. Het bekende slangetje wat lekt.

    @Nick, sorry dat ik daar overheen gelezen heb Normaal kijk ik dan even naar de Showroom foto's, maar die heb je nog niet.

    Kijk even links achterin of het nat is. Zo ja, naar de dealer en om de terugroep actie vragen voor dit defect.

    (Staat hier veel over geschreven op het forum, dacht dat je dat wel had gevonden)
    André,

    Heb net even wezen kijken en dit valt moeilijk te zeggen bij dit weer. Heb ooit eens in een men Golf een lekkende kachel gehad en dit valt hier niet mee te vergelijken natuurlijk maar naar mijn inzien is het niet 'nat'. Had hier inderdaad al wat over gelezen

    Heb tevens even de spanning gemeten bij geen belasting en deze bedroeg 12.24VDC

    Ik zal zsm mijn profiel met foto's updaten

  13. #12
    Nubio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    41
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Boordcomputer start langzaam op bij koud weer

    Hallo,
    ik heb hetzelfde probleem met mijn Audi A6 C6.
    Is hier een oplossing voor? Weet iemand waar dit probleem voor een leuk prijs gerepareerd kan worden?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •