Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    Vorige week voor mijn werk in Denemarken geweest en tijdens de rit daarnaartoe ging mijn gloeispiraal knipperen in de display een paar keer gestopt en van het contact gehaald storing ging weg maar kwam steeds sneller terug. Na een tijd bleef ook het motor teken boven in de display continu branden.
    In denemarken heb de auto bij een audi dealer laten checken. Ze hebben de computer gereset en aangegeven dat de gloeispiralen vernieuwd dienen te worden.

    Hebben jullie advies of deze prognose wel klopt.

    Tijdens mijn rit begon de auto te schokken en ik kon niet harder rijden dan 11okm/h.

    Auto bevalt verder prima geen olieverbruik en hij loopt als een naaimachine.


    Groet,
    Niek

  2. #2

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    voor zover ik weet gebruik je de gloeiers alleen bij de start. En dan ook alleen als de temperatuur onder de 7 graden is.

    Ik zou hem hier nog maar eens uit laten lezen

    Maar, wat voor auto is het en hoeveel heeft ie gelopen ed.

  3. #3

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    voor zover ik weet gebruik je de gloeiers alleen bij de start. En dan ook alleen als de temperatuur onder de 7 graden is.

    Ik zou hem hier nog maar eens uit laten lezen

    Maar, wat voor auto is het en hoeveel heeft ie gelopen ed.
    Volgens mij gberuik je de gloeispiralen ook alleen bij de start,meer info zou idd welkom zijn.
    Ik schat de inspuiters ,maar als er meer info is , kunnen de "dieselaars " onder ons misschien een gerichter antwoord geven.
    3 keer links is ook rechts

  4. #4
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    Een knipperend gloeispiraal-lampje in het combi-instrument duidt erop dat de auto in de noodloop gaat. Je hebt dan inderdaad nauwelijks nog vermogen. Zodra de auto van het contact gaat wordt deze fout gereset. Als het daarna weer gebeurd is er dus duidelijk motorisch iets niet in orde. Dit kan een defecte luchtmassameter zijn, problemen met inspuiting, ... De foutmelding wordt echter niet weggeschreven, dus als het gebeurd is moet hij, zonder dat de auto van contact gaat, orden uitgelezen. Dat is dus vaak lastig op z'n minst gezegd. Maar de fout kan dus van alles zijn.

    Als de motor eenmaal loopt worden de gloeispiralen bij mijn weten niet meer gebruikt, dus een fout daarin lijkt me minder voor de hand liggen. Ik zou zeker eens langs gaan bij een andere garage. En als het zo makkelijk te reproduceren is, moet uitlezen geen probleem zijn.

    Eddy
    Audi e-tron S

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    Bedankt voor de tips, ik heb volgende week een afspraak bij de garage, gloeispiralen 6 stuks laat ik sowieso vervangen, preventief. Denk echter dat dit niet het echte euvel is. Ik heb gelezen op internet dat het ook een probleem met het roetfilter of sensor roetfilter kan zijn hebben jullie hier ervaring mee.

    Niek


  6. #6

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NIEKA6 Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tips, ik heb volgende week een afspraak bij de garage, gloeispiralen 6 stuks laat ik sowieso vervangen, preventief. Denk echter dat dit niet het echte euvel is. Ik heb gelezen op internet dat het ook een probleem met het roetfilter of sensor roetfilter kan zijn hebben jullie hier ervaring mee.

    Niek
    Zoals al gevraagd:gaarne meer gegevens: type km enz
    3 keer links is ook rechts

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    AUDI A6 avant 2.7TDI bouwjaar 06, km stand 238.000, gekocht met 175000 in 2010.
    Niek

  8. Ad
  9. #8
    GKJPS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    580
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    Ho, maar dan is het ook normaal dat je de gloeispiralen een keer laat wisselen. Dan kunnen ze er weer tegen tot ruim 4 ton.

  10. #9

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    er staat mij iets bij dat als het gaat knipperen, dat ie gaat inspuiten en extra gaat verbranden zodat het roetfilter schoon word gemaakt en op dat moment minder vermogen heeft.

    Of het t juiste lampje is weet ik niet.. heb dit ooit op school gehad.

  11. #10
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    Ik had gisteren dus ook zo'n soort probleem, ik stond bij een tankstation en de auto stond al 10 minuten te draaien op stationair en ineens bibberde de wagen en begon het gloei spiraal te knipperen, ook ging de motor vanzelf uit. Ik startte de a6 opnieuw en even heel kort bleef het spiraaltje knipperen en ging uit. Verder niet meer meegemaakt. Heb hem hierna enkele keren gestart niks aan de hand, vreemd. Hou dit wel even in de gaten. Bijna 290.000 op de teller. Denk dat ik de gloei spiralen maar eens zal vervangen. Is volgens mij nog niet gebeurd.
    Verder heeft de wagen niet ingehouden, en verder ook geen trillingen bij stationair draaien niks. Vond het wel vaag.
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    Vandaag zijn gloeispiralen alle 6 vervangen, storingen zijn gereset en niet meer teruggekomen. Nu maar hopen dat alles naar behoren blijft lopen.
    Gloeispiralen vervangen 1 uur werk voor de garage. Succes met vervangen

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Gloeispiraal-lampje knippert, spiralen versleten?

    Heb vandaag ook zo een voorval gehad tijdens het rijden begon lampje van de gloeiers te knipperen. Dit heeft enkele minuten geduurd. En tijdens het rijden ook terug uitgegaan. Nu heb sinds enkele weken ook vermoedens dat mijn wagen op 2000 toeren in 5de vittes happert bij het constant rijden tegen 100km/u. Audi a4 2.0TDI 136 pk bwj 9-2006. Heb het vandaag laten uitlezen en blijkt dat mijn EGR klep defect is. Kan deze grondig gereinigd worden of moet ik een nieuw laten plaatsen. dank u.

    Mvg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •