Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 98

Onderwerp: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Heb hetzelfde probleem met het linkse rooster. Het treedt gelukkig maar om de 2 weken een keer op. Verbrandde laatst bijna m'n vingers zo heet wordt het linker rooster

    Na wat googlen een tip gevonden, die tot nu toe bij mijn auto steeds werkt als soort van reset: Zet de temp.-regelaar hèlemaal op Lo, 2 sec. wachten, dan hèlemaal op Hi, weer even wachten, en dan weer op bijv. 20.0c Daarmee stuur je de magneetklep een keer helemaal open en dicht en kun je in ieder geval weer even doorrijden zonder te hete kachel.

    Vanmiddag ga ik de schoonmaaktruc proberen, ik zal ook wel wat foto's maken.
    Laatst gewijzigd door Bartoz; 25-06-12 om 17:15.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Cool re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    En hierbij de foto's van mijn schoonmaakactie. Ik heb Commandant gebruikt om de cilindertjes en de conische schoteltjes te cleanen. Ze gaan nu ook 'niet meer stroef' op en neer in de spoel. Een echte test heb ik nog niet kunnen houden na reparatie, maar komende weken zal zeker blijken of het geholpen heeft (en geld uitgespaard heeft!).
    P1050555.jpg
    Alle onderdelen op een rijtje
    P1050556.jpg
    De cylindertjes met vuil erop
    P1050558.jpg
    En na schoonmaken!
    P1050561.jpg
    De conische schoteltjes, 1 vies en 1 schoon
    P1050560.jpg
    Ook de cylinders in de houders heb ik schoongemaakt
    P1050562.jpg
    Alle onderdelen weer schoon en ready4mounting!
    P1050563.jpg
    Laatst gewijzigd door Bartoz; 26-06-12 om 01:26.

  3. #23
    Florisk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartoz Bekijk Berichten
    Vanmiddag ga ik de schoonmaaktruc proberen, ik zal ook wel wat foto's maken.
    Succes !! die van mij doet het tot op de dag van vandaag nog steeds prima, je hoeft in principde alleen de glimmende staafjes eruit te pakken en niet ook nog het onderste stuk zoals ik gedaan heb in de laatste fotoo's

    Groet Floris

    EDIT:
    Zie dat het al gebeurt is haha, nog niet gezien toen ik aan het typen was, dit gaat helemaal goed komen. Bij jou zien de staafjes er ook nog prima uit net zoals bij mij
    Laatst gewijzigd door Florisk; 26-06-12 om 10:08.

  4. #24
    pvr2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2005
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Shit ongeveer een jaar laat. balen zeg.

  5. #25

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pvr2003 Bekijk Berichten
    Shit ongeveer een jaar laat. balen zeg.
    Positief blijven, dat heb ik nu ook altijd :-)
    Veel hebben er wel profijt van denk ik dan, ben benieuwd of de klepjes ook goed blijven.
    3 keer links is ook rechts


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Ik heb wat met de kachel zitten spelen, maar ik krijg 'm niet meer over de emmer. De tijd zal het leren of dat nog gaat gebeuren (fingers crossed:P)

  7. #27

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartoz Bekijk Berichten
    En hierbij de foto's van mijn schoonmaakactie. Ik heb Commandant gebruikt om de cilindertjes en de conische schoteltjes te cleanen. Ze gaan nu ook 'niet meer stroef' op en neer in de spoel. Een echte test heb ik nog niet kunnen houden na reparatie, maar komende weken zal zeker blijken of het geholpen heeft (en geld uitgespaard heeft!).
    P1050555.jpg
    Alle onderdelen op een rijtje
    P1050556.jpg
    De cylindertjes met vuil erop
    P1050558.jpg
    En na schoonmaken!
    P1050561.jpg
    De conische schoteltjes, 1 vies en 1 schoon
    P1050560.jpg
    Ook de cylinders in de houders heb ik schoongemaakt
    P1050562.jpg
    Alle onderdelen weer schoon en ready4mounting!
    P1050563.jpg
    Als je de laatste foto ziet snap je waarom die cilinders beschadigd raken, het spul is gewoon open en alle stof ed kan gewoon bij het op en neer gedeelte komen,ook al zit hij in de parafaan, en dat is niet fijn, dat weten we inmiddels.
    Ik zou wel eens een foto van het gemodificeerde onderdeel willen zien, specifiek op dit gedeelte
    Laatst gewijzigd door azesje; 03-07-12 om 19:16.
    3 keer links is ook rechts

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    De kachel+airco werken anders nog prima

  10. #29

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartoz Bekijk Berichten
    De kachel+airco werken anders nog prima
    kijk, dat willen we horen!!
    3 keer links is ook rechts

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Die van mij werkt sinds 2 weken ook weer prima dankzij dit artikel!!

    De audi dealer vroeg daar 600 euro voor :S Gelukkig dat ik eerst hier even keek. Dank!

    Wel even tip om dit niet met warme motor te doen... ik zat redelijk onder de koelvloeistof

  12. #31

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Geweldige tip van Florisk. Ik had precies hetzelfde probleem en heb de tip gevolgd. Inderdaad max. 20 minuutjes werk en nu ik het weet wellicht 10 minuutjes. Ik heb al weken geen last meer van hete lucht, helemaal goed :-)

  13. #32
    frankdaan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Tijdens de vakantie probleem ook gehad , na de vakantie zuigertjes schoongemaakt en werkt weer prima.
    De torks-boutjes had ik beschadigt tijdens demontage , ongeveer evengrote parkertjes erin gedraait en werkt weer prima .

    Vervangend onderdeel kost > € 200,- ,hopelijk blijft hij nog een tijdje werken.Demontage de volgende keer nog makkelijker door parkertjes.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Mooie uitleg....!

    Helaas heb ik ook het probleem dat er uit mijn linker rooster (tussen deur en stuurwiel) en uit de roosters onder de voorruit warme lucht komt. De passagiers kant heeft dit probleem niet.

    Weten jullie of deze oplossing zoals in dit onderwerp is uitgelegd ook werkt bij mijn Audi A3 sportpark uit 2004??????

    BVD

  15. #34
    geert141's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Hartstikke mooi dat dit forum bestaat mannen ! Ook dit probleem is herkenbaar voor mijn Audi - Maar heeft iemand een idee waar ik dat pokkeding kan vinden ? Kan die ronde blokken niet vinden onder mijn kap (A4 2.5 TDI 2002) -IMG_9049[1].jpg

  16. #35

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert141 Bekijk Berichten
    Hartstikke mooi dat dit forum bestaat mannen ! Ook dit probleem is herkenbaar voor mijn Audi - Maar heeft iemand een idee waar ik dat pokkeding kan vinden ? Kan die ronde blokken niet vinden onder mijn kap (A4 2.5 TDI 2002) -IMG_9049[1].jpg
    Het gaat ook over een c6 en jij hebt een c5

  17. #36
    geert141's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Bedankt voor je reactie Michiel - Dat het een ander type is begreep ik dus vandaar ook mijn vraag - En de foto :-)

  18. #37

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Als je dit probleem hebt met een c5 zou ik hem eerst uitlezen, misschien is het een van de stelmotoren van de kleppen in het dashboard.
    ah ik zie nu dat je een a4 hebt en geen a6, dan heb je ook geen c5
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 25-12-12 om 14:25.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    hallo

    heb dit allemaal gedaan zoals jullie de staafjes eruit gehaald en gepoetst maar nu
    heb ik het volgende probleem achter dit heb ik wat koelvloeistof moeten bijvullen
    maar achter 3 km rijden was de hele bak met koelvloeistof leeg bij ettele keren bij te vullen
    blijft hij koelvloeistof verbruiken kan mij iemand uitleggen hoe dit komt ?

  20. #39

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corientje Bekijk Berichten
    hallo

    heb dit allemaal gedaan zoals jullie de staafjes eruit gehaald en gepoetst maar nu
    heb ik het volgende probleem achter dit heb ik wat koelvloeistof moeten bijvullen
    maar achter 3 km rijden was de hele bak met koelvloeistof leeg bij ettele keren bij te vullen
    blijft hij koelvloeistof verbruiken kan mij iemand uitleggen hoe dit komt ?
    Heb je alles weer goed dichtgeschroefd? want je hebt duidelijk een lek en waarschijnlijk ergens waar je de zaak hebt losgehad anders moest je daarvoor ook bijvullen.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    neen anders moest ik niet bijvullen kan het zijn omdat ik het gedaan heb op een helling
    was slecht weer heb de auto op de oprit geplaatst met de neus in de garage anderst heb ik alles
    teruggeplaatst in omgekeerde volgorde zoals ik het heb losgemaakt
    kan het zijn dat er koelvloeistof ergens in gelopen is waar het niet mag ?
    als ik de airco aanleg heb ik een raar stinkend beetje verbrande geur
    dank je wel voor het eerdere antwoord

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •