Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 98

Onderwerp: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

  1. #41

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Nou, ik ben ook aan de beurt, heet in de wagen, niet normaal, en na afzetten weer goed
    Dat was vorige week, nu weer 1 uur in de sauna gezeten, as zaterdag eens hobby'en
    3 keer links is ook rechts

  2. #42
    supernaus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    238
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    De tip die al eerder was gegeven om een doek om de unit heen te leggen kan ik aanbevelen. Bij het verwijderen van de grijze kap viel de koperen ring er net uit. Wat was ik blij. Moet niet eraan denken dat het ergens in de auto verdwijnt. Ook bij het loshalen komt er ook een beetje koelvloeistof vrij.

  3. #43

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Spul vandaag uit elkaar gehaald en gereinigd
    Stelt niet veel voor, half uur alles bij elkaar.
    Na montage gaan rijden, en een beetje vloeistof aan de unit, verdo........
    Iets vaster gedraaid, nu maar hopen dat het dicht is en dat het nog van het demonteren was..
    3 keer links is ook rechts

  4. #44

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Paar weken geleden ook " gepoetst", helemaal geen problemen meer gehad met de hete luchtstroom. Super bedankt voor deze post!

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    77
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Ik had een soortgelijk probleem en heb het toen laten fixen door de dealer, volgens de dealer lag het niet aan de klepregelaar maar aan een ander onderdeel, dat is toen vervangen en het probleem leek tijdelijk opgelost, daarna begonnen de problemen weer omdat de reparatie nogal prijzig was ben ik teruggegaan voor garantie op de reparatie en kennelijk moest het systeem alleen gereset worden, dit is medio november gedaan (dus toen het koud begon te worden) en sindsdien geen gloeiend hete lucht meer gehad, wel een warmte verschil tussen de middenroosters en de roosters aan de raamkanten (die zijn doorgaans iets warmer), mijn klepregelaar is nog steeds het oude onderdeel. Zou het de moeite zijn om deze toch schoon te maken zoals hier beschreven?

    Ik ben nogal bang toch onderdeeltjes te laten vallen....
    Laatst gewijzigd door godutch; 07-04-13 om 21:39.


  6. #46
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk HOW TO

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door godutch Bekijk Berichten
    Ik had een soortgelijk probleem en heb het toen laten fixen door de dealer, volgens de dealer lag het niet aan de klepregelaar maar aan een ander onderdeel, dat is toen vervangen en het probleem leek tijdelijk opgelost, daarna begonnen de problemen weer omdat de reparatie nogal prijzig was ben ik teruggegaan voor garantie op de reparatie en kennelijk moest het systeem alleen gereset worden, dit is medio november gedaan (dus toen het koud begon te worden) en sindsdien geen gloeiend hete lucht meer gehad, wel een warmte verschil tussen de middenroosters en de roosters aan de raamkanten (die zijn doorgaans iets warmer), mijn klepregelaar is nog steeds het oude onderdeel. Zou het de moeite zijn om deze toch schoon te maken zoals hier beschreven?

    Ik ben nogal bang toch onderdeeltjes te laten vallen....
    Direct teruggaan en melden onder garantie! Temp. verschil bij L/R gelijk ingestelde temp uit het middenrooster duidt op een of meerdere kapotte stelmotoren van de verwarming/airco.

    Bij mij zijn die vervangen....kosten 2400 euro...

    Schoonmaken van klepregelaar kan altijd nog, is veel goedkoper....


    Sent from my iPad using Tapatalk
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  7. #47
    supernaus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    238
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Direct teruggaan en melden onder garantie! Temp. verschil bij L/R gelijk ingestelde temp uit het middenrooster duidt op een of meerdere kapotte stelmotoren van de verwarming/airco
    Even uit mijn hoofd, zat er geen instelmogelijkheid in de setup van de climate control. Ik meen me te herinneren dat de middelste rooster warmer of kouder kon instellen

  8. Ad
  9. #48
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Klopt, maar als je die instelling gebruikt en er blijft koudere lucht uitkomen...ga maar vast sparen....been there done that
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  10. #49
    supernaus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    238
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Klopt, maar als je die instelling gebruikt en er blijft koudere lucht uitkomen...ga maar vast sparen....been there done that
    Nou @godutch eerst even proberen anders toch maar teruggaan

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    77
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    de reparatie is inmiddels al weer een jaar terug, of dat ik daar nog garantie op kan krijgen :s

    edit: m'n onderdeel is toch 41f958617b, misschien hebben ze'm toch vervangen, ik heb ook geen zin in een hele dure reparatie, daar is het temp verschil te klein voor
    Laatst gewijzigd door godutch; 10-04-13 om 18:15.

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Nog even een tip: die schroefjes zijn van waaibomenhout! Ik heb er 3 afgebroken, en denk nou niet dat ik na de 1e niet gewaarschuwd was. Nu dus op zoek naar een nieuwe unit want koelvloeistof verliezen lijkt me geen goed idee.

  13. #52
    emo56's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasse Bekijk Berichten
    Nog even een tip: die schroefjes zijn van waaibomenhout! Ik heb er 3 afgebroken, en denk nou niet dat ik na de 1e niet gewaarschuwd was. Nu dus op zoek naar een nieuwe unit want koelvloeistof verliezen lijkt me geen goed idee.
    Dat klopt, ook is er bij mij 1 afgebroken tijdens het terug schroeven gelukkig lekt er geen koelvloeistof.
    Vindt ht wel jammerr maargoeddd
    audi a6 2.7 tdi quatro tiptronic
    ik rij niet hard.... ik vlieg laag.........

  14. #53

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasse Bekijk Berichten
    Nog even een tip: die schroefjes zijn van waaibomenhout! Ik heb er 3 afgebroken, en denk nou niet dat ik na de 1e niet gewaarschuwd was. Nu dus op zoek naar een nieuwe unit want koelvloeistof verliezen lijkt me geen goed idee.
    Ze zitten idd vrij vast.
    Uitboren met beleid, als je geluk hebt kun de schroefdraad nog gebruiken...
    Laatst gewijzigd door azesje; 17-04-13 om 16:40.
    3 keer links is ook rechts

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Ze zitten idd vrij vast.
    Uitboren met beleid, als je geluk hebt kun de schroefdraad nog gebruiken...
    Nou nee, risico op lekkage wilde ik niet lopen en ook de tijd daarvoor had ik niet. Ik heb een nieuwe unit gehaald, B type. Uitbouwen van de oude was erg lastig. Vooral de slangklemmen waren heel erg lastig. Uiteindelijk wel gelukt....veel geklooi! de nieuwe inbouwen was een stuk makkelijker. Waterpomptang en een punttang gebruikt... tip: koop een slangeklemtang met zo'n kabeltje.... (als iemand weet welke, dan hoop ik dat die dat hier post).

  16. #55
    bartholomeo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    253
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Een tijdje terug kreeg ik de mededeling van mijn vrouw dat haar kant warme lucht blaasde. ( Buiten zo'n 24°, temperatuur stond ingesteld op 20.5°C °)
    Vandaag heb ik ook deze how-to toegepast.
    In mijn 12/2005 A6 zit al type B, dus die is ooit al eens vervangen.
    De chroom schuivertjes in de magneet hadden elk een plekje bruine afzetting. Toen ik de units opende zaten ze ook allebei beneden.
    Opgepoetst met een doek en wat alcohol, de passagierskant heeft wat slijtsporen, maar erg minimaal.
    Na mijn korte testrit zijn beide zijden gelijk, dus operatie geslaagd !

    Ik vrees er toch voor dat deze reparatie geen jaren zal meegaan, aangezien het kleinste beetje aanzetting al genoeg is om het staafje vast te zetten. ( mbt de slijtage aan de passagierszijde )
    Audi A6 4F 3.0 TDI Tiptronic, Quattro, S-line, Hartog-Tuned

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Thumbs up Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Mijn A6 4F Avant 3.0 TDI 2005 heeft twee maanden geleden hetzelfde probleem gehad. Deed zich pas voor zodra ik de motor flink liet werken (in de S-versnelling).
    Vorige maand pas tijd gehad om het onderdeel los te halen en schoon te maken. De pinnen waren redelijk vies, leek meer op kalkaanslag, deze vervolgens met wat wasbenzine schoongemaakt en terug gemonteerd. Ventilatie functioneert sindsdien weer uitstekend!!!!!! +/- 30 minuten werk (had wat moeite om de schroeven los te krijgen, anders was het 10 minuten geweest ) Dank!

  18. #57
    jovabo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    63
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Bij mij doet zich iets voor wat ik hier nog niet heb gelezen; nl. als ik vertrek blaast er aan de bestuurderszijde warme lucht en dit blijft zo tot de auto op bedrijfstemperatuur is,dan komt er koude lucht uit. Het lijkt erop dat er gewacht wordt met koude lucht tot de thermostaat opengaat. Heb het hierbovenvermelde kleppenblok eveneens gereinigd,maar zonder resultaat.

    Iemand een idee ??

    Grtjs, Johan

  19. #58
    bartholomeo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    253
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jovabo Bekijk Berichten
    Bij mij doet zich iets voor wat ik hier nog niet heb gelezen; nl. als ik vertrek blaast er aan de bestuurderszijde warme lucht en dit blijft zo tot de auto op bedrijfstemperatuur is,dan komt er koude lucht uit. Het lijkt erop dat er gewacht wordt met koude lucht tot de thermostaat opengaat. Heb het hierbovenvermelde kleppenblok eveneens gereinigd,maar zonder resultaat.



    Grtjs, Johan
    Iemand een idee ??


    Ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als de meesten hier in dit topic.
    De pinnen die worden aangetrokken door de magneten sluiten de heet-water toevoer af en laten koel water erdoor lopen.
    Het kan zijn dat door de temperatuur van het koelwater ( 90° ) de pinnen ietwat losser komen en dan omhoog/omlaag kunnen bewegen.
    Audi A6 4F 3.0 TDI Tiptronic, Quattro, S-line, Hartog-Tuned

  20. #59

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartholomeo Bekijk Berichten
    Iemand een idee ??


    Ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als de meesten hier in dit topic.
    De pinnen die worden aangetrokken door de magneten sluiten de heet-water toevoer af en laten koel water erdoor lopen.
    Het kan zijn dat door de temperatuur van het koelwater ( 90° ) de pinnen ietwat losser komen en dan omhoog/omlaag kunnen bewegen.
    Vlgs mij sluiten ze alleen het heet water af, de koeling komt door de airco.
    3 keer links is ook rechts

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Vlgs mij sluiten ze alleen het heet water af, de koeling komt door de airco.
    Ik zeg aircobeurtje?

    By the way... ik ben nu ruim een jaar en +/- 50.000km verder, en heb het probleem niet meer gehad
    Laatst gewijzigd door Bartoz; 19-07-13 om 00:18.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •