Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 98 van de 98

Onderwerp: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    463
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouma206 Bekijk Berichten
    Vandaag ook zelfde actie uitgevoerd bij mijn A6 allroad van 2006. Nu maar hopen dat het is opgelost. Morgen testen....
    Yesssss hij doet het weer zoals het hoort! Super cool! Bedank.
    Audi A6 allroad diesel

  2. #82
    EpO67's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Hi Florisk, vandaag je “how to” doorlopen voor m’n A6 4F uit nov. 2005.
    Ook bij mij gebeurde het steeds vaker dat uit het rechter rooster bloedhete lucht naar binnen kwam.
    Niet bepaald tof met buitentemperatuur boven de 30 graden.
    Garage kon geen storing vinden en airco opnieuw gevuld (was 550 ipv 750) >>> dat loste het probleem niet op.
    Nu, na jouw duidelijke instructie te hebben doorlopen gaat het omschakelen van LO naar HI en terug weer perfect 👍
    Zeer blij met deze mooie oplossing. Op de bussen zat idd de nodige aanslag, maar nu glimmen ze weer.
    Het enige waf moeizaam ging was het terugplaatsen vd schroeven. Liep zeer zwaar...WD40 is your friend 😉
    Nogmaals dank vooe je goede uitleg en mooie, goedkope en snelle fix.
    Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro 11/2005 tuned by JD Engineering

  3. #83
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Ik lees: bestuurderszijde.
    Onze A6 heeft soms dezelfde kwaal, maar dan aan bijrijders-zijde.
    Dan krijg je ineens temperatuur, standje kippengrill.
    Paar maal van low naar high en weer terug wil soms helpen, maar ideaal is anders.
    Voor de bijrijderszijde, werkt dat hetzelfde ?
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  4. #84

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Gisteren uitgevoerd, prima tutorial, heel duidelijk, bedankt!

  5. #85
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monzadriver Bekijk Berichten
    Ik lees: bestuurderszijde.
    Onze A6 heeft soms dezelfde kwaal, maar dan aan bijrijders-zijde.
    Dan krijg je ineens temperatuur, standje kippengrill.
    Paar maal van low naar high en weer terug wil soms helpen, maar ideaal is anders.
    Voor de bijrijderszijde, werkt dat hetzelfde ?
    Ja, de uitleg geld voor beide zijden
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.


  6. #86
    Nubio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    41
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Vandaag uitgevoerd en een stukje gereden, heerlijk koude lucht! Bedankt voor een goede uitleg.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #87

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Weet toevallig iemand of dit ook opgaat voor een A4 B8 met dual zone Climatronic?
    Ik heb een zelfde soort probleem (heel hete lucht) maar dan uit een van de middelste roosters. (terwijl de andere gewoon koel zijn)

    Het schakelen van LO naar HIGH en dan terug naar bijv. 19 graden helpt.
    Echter zoek ik een wat meer structurele oplossing ;-)

    Dank alvast

  8. Ad
  9. #88
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasse Bekijk Berichten
    Nou nee, risico op lekkage wilde ik niet lopen en ook de tijd daarvoor had ik niet. Ik heb een nieuwe unit gehaald, B type. Uitbouwen van de oude was erg lastig. Vooral de slangklemmen waren heel erg lastig. Uiteindelijk wel gelukt....veel geklooi! de nieuwe inbouwen was een stuk makkelijker. Waterpomptang en een punttang gebruikt... tip: koop een slangeklemtang met zo'n kabeltje.... (als iemand weet welke, dan hoop ik dat die dat hier post).
    hbm-219-4.jpg-1920x1080-1412d37c8d.jpg
    Slangklem Removal Handgereedschap

    Reactie op een oude post,
    Jij hebt de hele unit vervangen, was het niet mogelijk om alleen het bovenste gedeelte te vervangen (alle onderdelen van de how to) ?
    Het lijkt er op dat er geen uiterlijk verschil zit tussen type A en B...
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    63
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    en heeft het bij jouw geholpen? lijkt me toch wel een technisch klusje als leek zijnde..

  11. #90
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harry v beek Bekijk Berichten
    en heeft het bij jouw geholpen? lijkt me toch wel een technisch klusje als leek zijnde..
    Nee, ik had ook niet zo zeer last van hete lucht (bleek toen het buiten kouder werd) maar dat de airco niet werkte.
    De condensor bleek lek, nadat deze was vervangen was het opgelost.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Ik heb mijn garage gevraagd of hij het wil doen bij de beurt vandaag. Even kijken of het qua tijd lukt anders probeer ik het zelf vanavond. Alvast bedankt voor de duidelijke instructies. Voor morgen twee keer ritje van 2 uur op het programma staan dus dan zal ik laten weten of het euvel bij mij ook verholpen is.

  13. #92

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    thx voor de tip .... werkt prima het schoonmaken. Airco weer functioneel op buiten roosters en front. Wel ff trikkie betr de schroevjes maar magneet tork10 doet de truk.....ben er blij mee met deze tip ....

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Ja bij mij werkt ook alles weer na de schoon maak. Nogmaals dank.

  15. #94

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    39
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Als je toch een nieuwe unit nodig hebt, weet dat dit onderdeel goedkoop en nieuw te krijgen is ter vervanging: https://www.ebay.nl/itm/153950245089 EUR 50 inc. verzendkosten

    Mij zou het niet gelukt zijn zonder behoorlijke slangklemmen set: https://www.hbm-machines.com/product...lem-tangen-set

    EUR 90 en het is weer als nieuw :-)

    UPDATE 29 augustus 2022: het aanbevolen onderdeel (EUR 50) gaf toch weer het zelfde probleem na ruim een jaar in gebruik te zijn geweest. Ik heb nu dit onderdeel geinstalleerd (lijkt origineel Bosch), gekocht voor EUR 175 en dit werkt wel: https://www.amazon.nl/dp/B07T1K5P95
    Laatst gewijzigd door auditief; 29-08-22 om 13:24.

  16. #95

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    De vraag is al eerder gesteld, maar ik heb geen reactie gezien: gaat dit ook op voor de B7? En waar zit die regelaar dan?
    Groeten,
    JM
    Audi B7 S4

  17. #96
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Die zit volgens mij niet in een B7.
    https://www.youtube.com/watch?v=uMsn...hannel=szc1212
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  18. #97

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Dank!

  19. #98

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    goeiedag !

    ik heb het hele item eens doorgelezen, maar ik heb een iets ander probleem wat er op lijkt;
    bij mij komt overal hete lucht uit. Nergens koud.
    Ik heb de kleppen van de airco al gangbaar gemaakt maar dat maakt niks uit.
    Hij is al een testapparaat van snapon geweest en toen kon er wel koude lucht uitkomen. airco-systeem is toen ook aangevuld.
    Is er een klep die niet werkt of zit ergens een regelunit die niet goed aanstuurt ?
    ben heel erg benieuwd !

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •