Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
Resultaten 181 tot 198 van de 198

Onderwerp: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

  1. #181

    Standaard re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    walram, je kan zomaar gelijk hebben dat je voldoende ruimte krijgt om de intercoolers te reinigen als je de mistlamp roosters verwijderd.
    Ik had de bumper eraf al gehaald voor andere doeleinden, vandaar dat het me opviel dat er rotzooi voor zat.
    Ik zou zeggen probeer het.

  2. #182

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    De intercoolers zie je ook zitten zonder alles te demonteren.
    Buiten een steentje en een vliegje hier en daar is er niets in te zien. Dit zal bij mij dus zeker geen oplossing bieden.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  3. #183

    Standaard re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knutsel Bekijk Berichten
    Ik ben zo nog wat aan het denken: kan het trekkergeluid niet veroorzaakt worden wanneer er verschil ontstaat in de vullingsgraad van de cilinders, vanwege een verschil tussen de linker en rechter intercoolers. Maw: als beide evenveel vervuild zijn, heb je niet het trekkergeluid, alleen vermogens verlies, vooral onder de 2000 toeren.
    Maar stel nu dat de linker meer vervuild is dan de rechter intercooler, dan krijg je dus vermogensverschil tussen de ene 'helft' van de motor en de andere 'helft'. Drie cilinders werken de andere drie ahw tegen, wat resulteert in een soort van vibratie of tenminste een onbalans.

    Ik heb vandaag veel stads ritjes gemaakt, en het is echt een genot; zoveel vermogen van onderin het toerenbereik! En heb het trekkergeluid niet gehoord.
    De intercoolers staan in 'serie' het is dus niet zo dat de ene intercooler voor de ene helft van het blok is en de andere voor de andere helft. Wat heb je allemaal precies losgehad voor het schoonmaken en vervangen van de bumper. Ik wil mijn bumper ook wel even demonteren en de zaak schoonmaken. Dat kan immers nooit kwaad. Overigens verwacht ik niet dat je alle vervuiling aan de buitenkant kunt zien. De vervuiling kan namelijk ook nog helemaal tussen de ribben zitten. Maar ik ga het gewoon proberen.
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 17-09-13 om 18:07.

  4. #184
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Zijn die documenten over de TPI's (Technical product information) eigenlijk geheim? De reden dat ik het vraag is dat ik toevallig in ElsaWin aan het zoeken was en daar zag ik ineens de TPI waar dit topic over gaat, 2009590/8. Ik zou dat documentje dus even met jullie kunnen delen... of mag dat niet?
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  5. #185

    Standaard re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    geldt die tpi niet alleen voor de 3.0 ?


  6. #186
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    geldt die tpi niet alleen voor de 3.0 ?
    is geen antwoord op mijn vraag maar nee, geldt juist alleen voor de 2.7
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  7. #187

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Geheim? Haha ik heb hem al een jaar maar haalt niets uit...
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  8. Ad
  9. #188
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Zo dan.

    Engine pinks in warm-up phase - A4 A6 2.7 TDI.doc

    En laat ik nou net software versie 4F1 910 401 B, 0030 hebben en die staat niet op de kaart....
    Vandaar dat de update bij de dealer niet werkte waarschijnlijk.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  10. #189

    Standaard re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Na enige tijd van stilte, hierbij nog een update van mij. Zoals al eerder vermeld in deze trend was het trekker geluid door het reinigen van de intercoolers veel minder aanwezig. Nu, zo'n 25000km verder (km stand 342400) begon opeens het motormanagement lampje te branden. Met vcds de auto uitgelezen, bleek foutmelding van smoorklep te zijn. Deze nieuw gekocht bij coen donkers en erin gemonteerd. Het viel me op dat de oude smoorklep tandjes versleten waren, zodat de klep mechanisch verder dichtstond dan de electronica aangaf. Een mechanisch defect dus. Nu na vv., rijd de auto als nooit te voren. Veel vermogen vooral bij de lage toerentallen, zo tussen 1200- 1800 toeren. Ben zojuist terug van vakantie met caravan (1500kg) en heb eigenlijk alles (snelweg) in de zesde versnelling kunnen rijden. Hij maakt dan ca 1800 toeren bij 110km/h. Dit kon ik eerder nooit, moest altijd de vijfde of vierde doen om voldoende kracht te houden bij berg op. Nu dus vijf/ zesde.

  11. #190

    Standaard re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knutsel Bekijk Berichten
    Na enige tijd van stilte, hierbij nog een update van mij. Zoals al eerder vermeld in deze trend was het trekker geluid door het reinigen van de intercoolers veel minder aanwezig. Nu, zo'n 25000km verder (km stand 342400) begon opeens het motormanagement lampje te branden. Met vcds de auto uitgelezen, bleek foutmelding van smoorklep te zijn. Deze nieuw gekocht bij coen donkers en erin gemonteerd. Het viel me op dat de oude smoorklep tandjes versleten waren, zodat de klep mechanisch verder dichtstond dan de electronica aangaf. Een mechanisch defect dus. Nu na vv., rijd de auto als nooit te voren. Veel vermogen vooral bij de lage toerentallen, zo tussen 1200- 1800 toeren. Ben zojuist terug van vakantie met caravan (1500kg) en heb eigenlijk alles (snelweg) in de zesde versnelling kunnen rijden. Hij maakt dan ca 1800 toeren bij 110km/h. Dit kon ik eerder nooit, moest altijd de vijfde of vierde doen om voldoende kracht te houden bij berg op. Nu dus vijf/ zesde.
    En het geluid nu helemaal weg?
    3 keer links is ook rechts

  12. #191

    Standaard re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Ik heb nu, inclusief vakantie km's, 3500km gereden met nieuwe smoorklep. Ik heb het trekker geluid in het geheel niet meer gehoord.

  13. #192

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Ik wou oh zo graag dat dit bij mij ook van toepassing had geweest, maar ik geloof het nooit.
    Als ik mijn A6 een twee maanden had, is die klep ook stuk geweest. Was een garantiekwestie met de verkoper, blabla, zodoende 14 dagen met een kapotte klep gereden en met motormanagement lampje aan. Die auto had toen inderdaad naar gevoel maar de helft van origineel vermogen (nog zelfs zonder Hartog kuurtje). En een heel instabiel stationair toerental. Klonk ook totaal anders, maar dat was niet het "trekker" geluid wat ik nu ervaar.
    Op zich is de tip van Pedro vorig jaar goud geweest, want elke keer als het geluid/bruusk in de turbo vliegen me te hard stoort pas ik die toe en ben ik er de ganse dag van verlost. (Als de automaat net in 5de gegaan is, d.i. rond 60km/u, hem even in handgeschakeld duwen, gaspedaal snel tot beneden duwen, maar niet tot de kickdown, en snel weer lossen. Klaar. Dit heeft als voordeel dat je niet altijd moet herstarten en dat de motor niet in hoge toeren gaat vliegen)
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  14. #193

    Standaard Re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rave Maus Bekijk Berichten
    Ik wou oh zo graag dat dit bij mij ook van toepassing had geweest, maar ik geloof het nooit.
    Als ik mijn A6 een twee maanden had, is die klep ook stuk geweest. Was een garantiekwestie met de verkoper, blabla, zodoende 14 dagen met een kapotte klep gereden en met motormanagement lampje aan. Die auto had toen inderdaad naar gevoel maar de helft van origineel vermogen (nog zelfs zonder Hartog kuurtje). En een heel instabiel stationair toerental. Klonk ook totaal anders, maar dat was niet het "trekker" geluid wat ik nu ervaar.
    Op zich is de tip van Pedro vorig jaar goud geweest, want elke keer als het geluid/bruusk in de turbo vliegen me te hard stoort pas ik die toe en ben ik er de ganse dag van verlost. (Als de automaat net in 5de gegaan is, d.i. rond 60km/u, hem even in handgeschakeld duwen, gaspedaal snel tot beneden duwen, maar niet tot de kickdown, en snel weer lossen. Klaar. Dit heeft als voordeel dat je niet altijd moet herstarten en dat de motor niet in hoge toeren gaat vliegen)
    Zijn verhaal klinkt wel aanemelijk, dat de klep mechanisch niet openstuurt maar eletronisch denkt van wel.
    Wat erachter zit is ook grotendeels mechanisch en loopt op een mengsel van een opengstuurde klep (dus niet blijkbaar) en een stuk meting door elektronica.
    3500 km is toch ook een aardige afstand
    Laatst gewijzigd door azesje; 15-08-14 om 18:56.
    3 keer links is ook rechts

  15. #194
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Toevallig is de smoorklep bij mij een half jaar geleden vervangen, maar het trekkergeluid treedt nog steeds af en toe op. gewoon even plankgas met de automaat op handmatig (anders vliegt ie in de toeren) en het is weg. Dus dit is helaas niet de oplossing. Zie mijn berichtje van 17-09-13, 21:57 en kijk of jouw motor-software-code er bij staat. Dan weet je wat de oplossing is...
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  16. #195

    Standaard Re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    ik had dit vroeger ook geregeld het trekker geluid. Sinds dat de roetfilter is leeggehaald heb ik het niet meer gehad. Ik heb wel totaal geen idee of het hierdoor komt of toeval is. Ik heb nu ongeveer 50 000 km zonder roetfilter afgelegd.

  17. #196
    StefA5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Excuses voor het omhoog schoppen voor een oud topic. Is hier al een oplossing voor? Ik heb het nu 2x gehad met m'n Audi A5 3.0 TDI, kmstand is 208dk.
    Ik hoor het gaag.
    Audi A5 3.0 TDI Quattro Avus Silver

  18. #197
    Nubio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    41
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    Hoi, heb dezelfde probleem, tussen 1600-2000 toeren, maar alleen bij de eerste start van de dag. Na warm rijden, uit en aan zetten is het weg. “Trekker” geluid blijft ook na vervangen alle zes verstuivers. Hoor het graag wanneer iemand een oplossing heeft.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  19. #198
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: TDI 2.7 klinkt als trekker - Video

    nee hoor, komt geen oplossing meer voor. Niet vanuit Audi in ieder geval. Het is een foutje waardoor de voorinspuiting ontbreekt. Niks ergs dus, maar wel een irritant geluid.

    Je kunt het ook simpel oplossen tijdens het rijden door even plankgas te geven. Je hoeft niet veel toeren te maken, maar alleen even het gas intrappen, dan is het over. Als je een automaat hebt zet je m eerst even naar rechts, op handmatig, anders vliegt ie in de toeren. Ik kan er mee leven op deze manier. Het is ook inderdaad eenmalig.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •