Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

  1. #1
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Wie heeft er ervaring (postitief of negatief) met het tunen van zijn A6 2.7 TDI?

    Mijn Audi A6 2.7 TDI bj. 2005 heeft momenteel 275.000km gelopen en ik vroeg mij af of het nog wel verantwoord is om mijn auto te laten tunen, of kan ik er beter vanaf zien gezien de vrij hoge km stand? (Hij gaat dan van 180pk en 380Nm naar 220pk en 460Nm !!)

    Als ik het goed begrepen heb is mijn 2.7 TDI voorzien van een ketting (welke naar men zegt pas bij 500.000 á 600.000 km vervangen hoeft te worden) ipv distributieriem.
    Heeft deze dan ook veel meer te lijden en dien ik deze dan ook eerder te vervangen indien ik mijn Audi laat tunen??

    Bij voorbaat dank vuur jullie reacties en adviezen !!

    Mvrgr. Mark
    Laatst gewijzigd door Mark19; 29-10-12 om 22:18.

  2. #2
    GKJPS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    580
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    De ketting zal meer slijten als je veel meer snellere toeren wisselingen gaat maken.
    Ga je de auto meer op "koppel"rijden en daardoor meer gebruik maken van de vergrote trekkracht onderin dan valt het best mee. Ga je er alles uit rijden dan zal de slijtage uiteraard ook toenemen.

    Maar dat is altijd zo, ook in standaard trim. Alleen bij tuning kom je dichter bij de grenzen.

  3. #3
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GKJPS Bekijk Berichten
    De ketting zal meer slijten als je veel meer snellere toeren wisselingen gaat maken.
    Ga je de auto meer op "koppel"rijden en daardoor meer gebruik maken van de vergrote trekkracht onderin dan valt het best mee. Ga je er alles uit rijden dan zal de slijtage uiteraard ook toenemen.

    Maar dat is altijd zo, ook in standaard trim. Alleen bij tuning kom je dichter bij de grenzen.
    Oké bedankt voor je snelle antwoord GKJPS, maar is het nog verantwoord om met een km stand van 275.000km mijn A6 te laten tunen dan ??

  4. #4

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Waarom niet even contact opnemen met Hartog. Mooie aanbieding hier op het forum en veel ervaring:

    http://www.audiforum.nl/forum/algeme...ng-2012-a.html

    Dus morgen gewoon ff de telefoon pakken en 072 - 5628761 bellen. Pedro sr en Marietje zullen je vast een eerlijk antwoord geven.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  5. #5
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Waarom niet even contact opnemen met Hartog. Mooie aanbieding hier op het forum en veel ervaring:

    http://www.audiforum.nl/forum/algeme...ng-2012-a.html

    Dus morgen gewoon ff de telefoon pakken en 072 - 5628761 bellen. Pedro sr en Marietje zullen je vast een eerlijk antwoord geven.
    Bedankt voor jullie berichtjes.
    Aangezien ik woonachtig ben in regio Nijmegen, heb ik contact gezocht met Tunex s'Heerenberg welke mijn Audi tunen voor 225,- euro. Indien ik 'm ook nog op de vermogenbank wil hebben zodat aangetoond wordt wat het vermogen daadwerkelijk is geworden, dan komt er nog 175,- euro bij. Een collega van mij heeft onlangs zijn A4 2.0 TDI daar laten tunen en was heel erg te spreken over hoe hij daar behandeld werd en het uiteindelijk bereikte resultaat. In principe heb ik dus ook niet percé een computeruitdraai nodig waarop bevestigd wordt hoe hoog het vermogen uiteindelijk is. Zij gaven aan dat zij mijn Audi naar 220Pk en 460Nm koppel kunnen brengen en dat zal wellicht zeer goed merkbaar zijn... Ook de km stand van 275.000km welke op mijn teller staat zou totaal geen probleem zijn volgens de medewerker van Tunex. Dus denk ik dat ik binnenkort maar eens een bezoekje ga brengen aan Tunex en houdt jullie nog op de hoogte.

    Grtz. Mark


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    97
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Die van mij heeft inmiddels ook 275K op de teller. Bij 220K laten tunen door Coen Donkers in Veghel (ook groupbuy actie van Hartog). Ik ben zeer tevreden, veel vermogen onderin, echt een duw in je rug als hij terug schakelt, niet roken en geen drup olieverbruik tussen de longlife beurten.
    A4 AVANT - 2.0 TFSI - 2017 - MATADORROT Y3S
    VH: TT 8J 32V6 - A5SB - A1 - TT 8N 1.8 - A6 4F TDI

  7. #7
    GKJPS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    580
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marior Bekijk Berichten
    Die van mij heeft inmiddels ook 275K op de teller. Bij 220K laten tunen door Coen Donkers in Veghel (ook groupbuy actie van Hartog). Ik ben zeer tevreden, veel vermogen onderin, echt een duw in je rug als hij terug schakelt, niet roken en geen drup olieverbruik tussen de longlife beurten.
    @Marior Rij je de tiptronic quattro? Merk je nog verschil in verbruik voor en na?

  8. Ad
  9. #8
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Mijne zit momenteel op 308000 en is getuned door Hartog op 238000 km. Geen moment spijt van gehad.
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  10. #9
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Ik twijfel nog.
    Mijn 1.9tdi 130pk heeft nu 315000 gelopen.
    Rijd nog als nieuw.
    Ik heb mij ook opgegeven voor de forumactie.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    97
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Yep. TT Quattro. Ik verbruik normaal 8,8 ltr, veel N- en A-wegen, haal vaak in en rij meestal 140-160 op de A-wegen. Ik weet het mag niet, maar ja. Vandaag in Druten en Alkmaar geweest keurig 100 en 120/130 gereden waar het mocht en precies 7.0 ltr per 100 km gedraaid (over meer dan 300 km dus). Kortom, ik ben meer dan tevreden.
    A4 AVANT - 2.0 TFSI - 2017 - MATADORROT Y3S
    VH: TT 8J 32V6 - A5SB - A1 - TT 8N 1.8 - A6 4F TDI

  12. #11
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark19 Bekijk Berichten
    Bedankt voor jullie berichtjes.
    Aangezien ik woonachtig ben in regio Nijmegen, heb ik contact gezocht met Tunex s'Heerenberg welke mijn Audi tunen voor 225,- euro. Indien ik 'm ook nog op de vermogenbank wil hebben zodat aangetoond wordt wat het vermogen daadwerkelijk is geworden, dan komt er nog 175,- euro bij. Een collega van mij heeft onlangs zijn A4 2.0 TDI daar laten tunen en was heel erg te spreken over hoe hij daar behandeld werd en het uiteindelijk bereikte resultaat. In principe heb ik dus ook niet percé een computeruitdraai nodig waarop bevestigd wordt hoe hoog het vermogen uiteindelijk is. Zij gaven aan dat zij mijn Audi naar 220Pk en 460Nm koppel kunnen brengen en dat zal wellicht zeer goed merkbaar zijn... Ook de km stand van 275.000km welke op mijn teller staat zou totaal geen probleem zijn volgens de medewerker van Tunex. Dus denk ik dat ik binnenkort maar eens een bezoekje ga brengen aan Tunex en houdt jullie nog op de hoogte.

    Grtz. Mark
    Tsja, als je in Nijmegen woont... dan kan je ook naar JD in Lochem rijden. Is toch wel een van de beste adressen in NL naast oa Hartog Zomaar bij een tuningclub iets laten doen zou ik nooit doen (hoge KM stand of niet).
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  13. #12
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten

    Tsja, als je in Nijmegen woont... dan kan je ook naar JD in Lochem rijden. Is toch wel een van de beste adressen in NL naast oa Hartog Zomaar bij een tuningclub iets laten doen zou ik nooit doen (hoge KM stand of niet).
    + 10

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  14. #13

    Talking Re: A6 2.7 TDI wel of niet tuning

    VVT in marum het antwoord op al u diesel tuning echt perfect ! valt veel uit te halen uit zon 2.7 TDI

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •