Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Roest problemen A6 Opgelost

  1. #1

    Talking Roest problemen A6 Opgelost

    Ik heb al eerder geschreven over roest problemen bij de A6 (Avant).
    Het begon bij mij bij de dorpels tussen de deuren. Hiermee naar Audi Groningen geweest, maar helaas valt niet onder de garantie. Dus zelf maar laten herstellen.
    Inmiddels op:
    http://www.motor-talk.de/forum/gross...-t2485856.html
    een grote thread gevonden over roest bij de Audi A6 en hoe dit wordt opgelost door Audi Duitsland.
    Nu ik wist waar ik op moest letten, ontdekte ik ook de bekende roest plekken onder de achterlichten in de achterklep. Nu toch maar weer een nieuwe poging gewaagd bij de Audi dealer in Winschoten (in Groningen had ik geen vertrouwen meer). Maar ( zoals verwacht) helaas geen garantie. Ik heb ze nog gewezen dat in Duitsland Audi dit probleem wel erkend en grondig oplost. Dus was nu wel klaar met de Audi Nederland (PON).
    Maar ik woon maar een 40 km van de grens. Dus gebeld met Audi centrum Leer. Daar mocht ik langs komen en ze waren bekend met dit probleem.
    Deze dealer bezocht. En daar werd de zaak zeer professioneel aangepakt. Inschrijf formulier, foto's maken enz. Deze mensen wisten goed waar ze mee bezig zijn.
    Aan het eind van het bezoek gevraagd of ik kans maak op herstel. het antwoord was, "over 1,5 week zal er een akkoord zijn van Audi en kunnen we een afspraak in plannen" :-) En "dit mag bij een premium auto niet voorkomen en Audi gaat dit oplossen".
    Afspraak is inmiddels gemaakt voor 12-12-2012 (als de wereld dan nog bestaat)
    Ze hebben de auto 5 werkdagen nodig. Hierbij wordt de achterklep hersteld. Achterlichten met folie opnieuw geplaatst. Nieuwe deurlijsten inclusief overspuiten deuren.
    Waarschijnlijk nieuwe dorpellijsten met spuiten. En ook nog iets achter de voorbumper.
    alles bij elkaar voor zo'n 3000 euro aan werk en onderdelen!! 100% vergoed.

    Tegenwoordig let ik bij de audi A6 avant op de roest problemen en zie je regelmatig wagens waar de blaasjes onder de achterlichten zitten. maar ja volgens PON waren er ook geen ketting problemen bij de TSI motoren.
    Laatst gewijzigd door pvdveen; 21-12-12 om 15:41.

  2. #2
    juno's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    419
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Roest problemen A6

    Ik las dat draadje deze week ook toevallig op het Duitse forum.
    Zelf heb ik er gelukkig geen last van, maar het blijft toch vreemd dat in Duitsland een probleem erkend wordt door Audi en het adequaat wordt opgepakt en opgelost en dat Pon dat gewoon kan blijven ontkennen.
    Als je jezelf als premium merk etaleert en de aankoop en onderhouds bedragen daar ook op afstemt, hoort daar ook de premium service bij.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    46
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Roest problemen A6

    En wat voor bouwjaar Audi a6 heb jij, ik heb de roest niet alleen bij de dorpels zitten maar ook in me deur.
    gewoon een blaasje waar roest onder komt.

  4. #4

    Standaard Re: Roest problemen A6

    Boujaar is jan 2006. Kleur daytona grijs.
    Blaasjes zijn inderdaad het probleem. Onderanderen aan de binnenkant van de deur bij de schroef waarmee de deurlijsten vast zitten. Kijk maar even op de motor talk site. Daar staan veel fotos

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    46
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Roest problemen A6

    Ik heb ook een A6 uit Jan 2006 in zilver maakt de kilometerstand nog iets uit ?
    Ik heb met achterklep afgelopen zomer helaas al laten spuiten ivm de roest lekker balen is dat.
    Maar voor de deur kan ik mischien ook naar de dealer in Leer toe, ik kom uit Meppel dat is maar een
    klein stukje rijden.
    Moet alleen me Duits weer even naar boven halen


  6. #6

    Standaard Re: Roest problemen A6

    Ik heb 140k op de teller staan. Dus niet echt veel

  7. #7
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest problemen A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door juno Bekijk Berichten
    Ik las dat draadje deze week ook toevallig op het Duitse forum.
    Zelf heb ik er gelukkig geen last van, maar het blijft toch vreemd dat in Duitsland een probleem erkend wordt door Audi en het adequaat wordt opgepakt en opgelost en dat Pon dat gewoon kan blijven ontkennen.
    Als je jezelf als premium merk etaleert en de aankoop en onderhouds bedragen daar ook op afstemt, hoort daar ook de premium service bij.
    +1! maar hou in het achterhoofd dat pon extra korting krijgt, omdat ze de auto's zonder fabrieksgarantie inkopen..... dus dit moet door leusden zelf worden betaalt. Dan wordt het halsstarrige houding wel wat begrijpelijker, toch?
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  8. Ad
  9. #8
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest problemen A6

    begrijpelijker? nee , het verklaart iets maar het blijft onbegrijpelijk dat een importeur van een premium merk zo'n houding naar zijn klanten heeft. Schande noem ik dat!
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  10. #9
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest problemen A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teejeemmm Bekijk Berichten
    begrijpelijker? nee , het verklaart iets maar het blijft onbegrijpelijk dat een importeur van een premium merk zo'n houding naar zijn klanten heeft. Schande noem ik dat!
    Nou, ik bedoelde ook het logica deel...De houding vind ik minstens net zo onbegrijpelijk, laten we daar kort over zijn..


    (..want ik sta al bekend als zo een pon-basher)
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  11. #10

    Standaard Re: Roest problemen A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Nou, ik bedoelde ook het logica deel...De houding vind ik minstens net zo onbegrijpelijk, laten we daar kort over zijn..


    (..want ik sta al bekend als zo een pon-basher)
    En zo ver ik weet worden hier ook redelijk wat gespreken over gevoerd tussen fabrikant en importeur. Ik vind het nog steeds dwaas dat Audi gmbh dit uit handen heeft gegeven.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #11

    Talking Re: Roest problemen A6 opgelost

    Vandaag heb ik mijn A6 weer op gehaald bij Audi Leer. Voor zover ik kan zien, ziet het er allemaal mooi uit.
    Achterklep opnieuw gespoten. Achterlichten er ingezet met folie. Nieuwe type aanduiding incl mijn sline embleem. Keurig.
    Beide deuren gespoten met nieuwe deurlijsten van de A6 nfl dus met chroomstrip.
    Nog even gepraat met de werkplaatschef (denk ik) hij vertelde dat het roest probleem eigenlijk bij ALLE A6sen voor komt van voor de facelift. En dat Audi dit keurig oplost.

    Ik ben weer tevreden. Maar voor mij geen Audi (pon) nederland meer.
    Inmiddels al een andere auto besteld, maatje kleiner maar geen bijtelling :-) .Het wordt een volvo v60 full hybrid. Moet nog wel wachten tot eind 2013. Dus ik kan nog even genieten van de roestvrije A6.

    Iedereen met een A6 avant controlleer op blaasjes onder de achterlichten. Of schroef even de lampen eruit.
    Voor alle A6sen schroef de deurlijsten er even af en kijk of er roest onder zit.

    Succes
    Laatst gewijzigd door pvdveen; 21-12-12 om 15:39.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Roest problemen A6 opgelost

    Is de oplossing dan zo simpel? even naar Duitsland en hop, geregeld? Of had u een historie bij deze Duitse dealer? Verbazingwekkend positief dat Audi Duitsland daar zo mee omgaat, ennatuurlijk schandalig van pon. Morgen meteen de a6 checken....

    Michiel

  14. #13

    Standaard Re: Roest problemen A6 opgelost

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielm Bekijk Berichten
    Is de oplossing dan zo simpel? even naar Duitsland en hop, geregeld? Of had u een historie bij deze Duitse dealer? Verbazingwekkend positief dat Audi Duitsland daar zo mee omgaat, ennatuurlijk schandalig van pon. Morgen meteen de a6 checken....

    Michiel
    Ik had geen relatie met de dealer. 1 telefoontje in mijn beste duits en ik kon langs komen. Bezoekje van 30 minuten en een week later telefoontje voor de afspraak. Zo simpel hoort het ook te zijn.

  15. #14
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Roest problemen A6 opgelost

    kijk zo hoort het idd. Mooi verhaal zo. Zal ook eens gaan controleren.
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    1
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Roest problemen A6

    Ik heb ook roest onder de achterlichten van m'n A6 avant van 2005. En ik heb m'n best gedaan, maar PON wijst de claim stellig van de hand. Tja, hoe zal ik het zeggen... erg jammer..... Ik heb er ook een mening over dat iedereen met z'n auto naar Duitsland zou moeten om dit aan te pakken; dat vind ik helemaal niks. Ik ben geen rechtsgeleerde, maar vermoed dat we met een wat grotere groep gedupeerde Audi-rijders een aardige kans zouden maken als we dit voor de rechter laten komen. Want los van de Audi garantie-bepalingen beschermt het Nederlands recht ons ook als een verzinkte auto zomaar gaat roesten. En met een grotere groep zijn niet alleen de kansen beter, maar ook de kosten beter te dragen. Een eerste stap zou zijn om te kijken of er een voldoende grote groep te verzamelen valt. Daarvoor heb ik de website www.audiroest.nl gemaakt. Dus laat vooral van je horen als je auto hetzelfde probleem heeft. Zou het niet prachtig zijn als PON van de rechter te horen krijgt dat ze fout zitten?

  17. #16

    Standaard Re: Roest problemen A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvdL Bekijk Berichten
    Ik heb ook roest onder de achterlichten van m'n A6 avant van 2005. En ik heb m'n best gedaan, maar PON wijst de claim stellig van de hand. Tja, hoe zal ik het zeggen... erg jammer..... Ik heb er ook een mening over dat iedereen met z'n auto naar Duitsland zou moeten om dit aan te pakken; dat vind ik helemaal niks. Ik ben geen rechtsgeleerde, maar vermoed dat we met een wat grotere groep gedupeerde Audi-rijders een aardige kans zouden maken als we dit voor de rechter laten komen. Want los van de Audi garantie-bepalingen beschermt het Nederlands recht ons ook als een verzinkte auto zomaar gaat roesten. En met een grotere groep zijn niet alleen de kansen beter, maar ook de kosten beter te dragen. Een eerste stap zou zijn om te kijken of er een voldoende grote groep te verzamelen valt. Daarvoor heb ik de website www.audiroest.nl gemaakt. Dus laat vooral van je horen als je auto hetzelfde probleem heeft. Zou het niet prachtig zijn als PON van de rechter te horen krijgt dat ze fout zitten?
    Succes met Pon :-)

    Er staat op motor-talk een officieel service document van Audi over de roest problemen ik kan hem alleen niet terug vinden.

    Wel staat in de onderstaande link een PDF van audi van een klant die een garantie claim heeft ingediend.
    http://www.motor-talk.de/forum/gross....html?page=164

    Vraag anders in het bovenstaande forum even naar het officiële service bericht van Audi. Denk dat je hiermee een stuk sterker staat richting Pon.

    Hier staat ook nog informatie
    http://www.a6-freunde.com/board127-a...tml#post233032

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •