Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

  1. #1

    Standaard Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Zoals de titel al doet vermoeden heb ik het probleem dat mijn ruitensproeiervloeistof weglekt. Niet aan de achterkan zoals bij de avants wel eens wil gebeuren, maar aan de voorkant. Ik heb het tankje vorige week in zijn geheel gevuld (5 liter dus) en 2x gesproeid afgelopen week. Na een week geeft de boordcomputer aan dat het tankje moet worden bijgevuld. (en het tankje is ook bijna leeg).

    Ik heb de handel nog niet losgehaald maar misschien heeft iemand dit al meegemaakt.

  2. #2

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Zoals de titel al doet vermoeden heb ik het probleem dat mijn ruitensproeiervloeistof weglekt. Niet aan de achterkan zoals bij de avants wel eens wil gebeuren, maar aan de voorkant. Ik heb het tankje vorige week in zijn geheel gevuld (5 liter dus) en 2x gesproeid afgelopen week. Na een week geeft de boordcomputer aan dat het tankje moet worden bijgevuld. (en het tankje is ook bijna leeg).

    Ik heb de handel nog niet losgehaald maar misschien heeft iemand dit al meegemaakt.
    ja, tankje was lek, als je bijvult en dan na een dag of zo even kijken of er een plas(je) onder ligt, ook ruik je het.
    3 keer links is ook rechts

  3. #3

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    ah dan zal ik eens kijken of er in veghel een tankje ligt

  4. #4

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    ah dan zal ik eens kijken of er in veghel een tankje ligt
    ding zit achter het spatscherm, kan ook nog een o ring zijn oid, ik zou als eerste het spatscherm verwijderen
    plaatjes staan doorelkaar 1 4 2 3
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door azesje; 22-12-12 om 17:58.
    3 keer links is ook rechts

  5. #5

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Dank,

    ik heb inmiddels ook in elsawin gekeken. Ik zal hem van de week eens uit elkaar halen.

    Ik hoop op een pakking dan hoef ik aan de bovenkant niets los te halen.


  6. #6

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Dank,

    ik heb inmiddels ook in elsawin gekeken. Ik zal hem van de week eens uit elkaar halen.

    Ik hoop op een pakking dan hoef ik aan de bovenkant niets los te halen.
    Ja , wiel en scherm zijn er zo af

    Laat iets weten, succes!
    3 keer links is ook rechts

  7. #7

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Wiel en scherm waren er inderdaad zo af, om de schenktuit aan de bovenkant er uit te krijgen is een ander verhaal. Officieel moeten dan de ruitenwissers en de windvaan er af en de zekeringkast aan de bestuurderszijde los om er goed bij te kunnen. Natuurlijk zaten de ruitenwissers muurvast en had ik geen poelietrekker bij de hand. Maar na een beetje rommelen toch de tuit uit het reservoir gekregen en het reservoir uitgebouwd zonder de windvaan en ruitenwissers uit te bouwen. Met het reservoir lijkt niets aan de hand te zijn. Ik had het resterende niveau afgetekend op het reservoir, en dat zat ter hoogte van de motor voor de koplampsproeiers. Ik heb deze slang er af gehaald en hier een nieuwe o ring ingezet en de handel weer ingebouwd. Ik zal het even een aantal weken in de gaten houden maar ik heb goede hoop

  8. Ad
  9. #8
    Franky D
    Guest

    Standaard

    Ook ik heb dit eens aan de hand gehad na het opnieuw laten spuiten van de voorbumper ivm steenslag.
    De spuiter had de plastic clipjes, die de slangetjes van de koplamp sproeiers vast houden, half gesloopt. Ze zaten er wel op, maar bij gebruik werd door de druk die er opgebouwd wordt om de sproeier te liften het slangetje een beetje los geduwd, en zo kon het tankje langzaam leeg druppelen. Ik had het snel gevonden, daar het winter was, ik had steeds ijspegeltjes voor bij de mistlampen hangen, dus dat viel op. Ik heb aan beide kanten nu een smalle ty wrap gedaan en nooit meer problemen gehad. Kijk het eens na zou ik zeggen, je weet maar nooit, suc6


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁

  10. #9

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Ook ik heb dit eens aan de hand gehad na het opnieuw laten spuiten van de voorbumper ivm steenslag.
    De spuiter had de plastic clipjes, die de slangetjes van de koplamp sproeiers vast houden, half gesloopt. Ze zaten er wel op, maar bij gebruik werd door de druk die er opgebouwd wordt om de sproeier te liften het slangetje een beetje los geduwd, en zo kon het tankje langzaam leeg druppelen. Ik had het snel gevonden, daar het winter was, ik had steeds ijspegeltjes voor bij de mistlampen hangen, dus dat viel op. Ik heb aan beide kanten nu een smalle ty wrap gedaan en nooit meer problemen gehad. Kijk het eens na zou ik zeggen, je weet maar nooit, suc6


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk ��
    Das ook nog een goeie, ik heb geen schade oid gehad en ook mijn bumper is er niet af geweest. Ik houd het nu even in de gaten want ik geloof niet dat het nog bij het tankje zit. Wat wel appart is dat de slang naar boven loopt vanaf het tankje langs het spatbord en dan naar beneden naar de koplampsproeiers. Dit zou betekenen dat het tankje heel langzaam leeg geheveld wordt.

    Had je trouwens geen antivries in je tankje omdat je ijspegels zag?
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 26-12-12 om 09:50.

  11. #10
    Franky D
    Guest

    Standaard

    Normaal gesproken heb ik idd antivries in de ruitensproeier tank, maar naar 2 kruiken kant en klare vloeistof te hebben er in gekieperd zonder plezier er van gehad te hebben, had ik maar ff gewoon met water bijgevuld, tot dat ik ff tijd had voor er eens echt naar te gaan kijken.
    Achteraf was het zo gevonden naar aanleiding van de pegels, dus wacht tot dat het gaat vriezen, gooi er water in en je weet waar t lekt 😁.

    Gr Frank

  12. #11

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Achteraf was het zo gevonden naar aanleiding van de pegels, dus wacht tot dat het gaat vriezen, gooi er water in en je weet waar t lekt ��.
    Ik hoop eigenlijk dat het is opgelost door de kering bij het tankje te vervangen. Maar zeker weet ik het pas over een week. (zo lang duurde het leeglopen)
    Hoe ben je trouwens bij die sproeiers gekomen? via de wielkuip?

  13. #12
    Franky D
    Guest

    Standaard

    Ik kon via mistlampen erbij komen, rooster met "beleid" lostrekken, en zag ze al zitten, slangetje met onderkant van de sproeier.
    Ik heb wel een 8, maar denk dat het niet veel zal verschillen met jou 6, denk ik 😳.
    BTW, ze hebben 2 pompjes in/aan de ruitensproeiertank, 1 voor de voorruit en 1 voor de koplampen, temiste bij mijn 8 wel.
    Afwachten dan maar zou ik zeggen, houd ons op de hoogte.

    Gr Frank.

  14. #13

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    BTW, ze hebben 2 pompjes in/aan de ruitensproeiertank, 1 voor de voorruit en 1 voor de koplampen, temiste bij mijn 8 wel.
    Dat is bij de mijne ook zo. Op de pomp van voor de lampsproeiers zit een dikke gewapende slang, van die aansluiting heb ik ook de O-ring vervangen. Via de roostertjes van de mistlampen is een goed idee, ik heb ze er al eens uit gehad en dat stelt niets voor.

  15. #14
    Franky D
    Guest

    Standaard

    En? Hoes de stand van zaken?


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 😁

  16. #15

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Nou, het ziet er goed uit, ik heb nog geen meldingen dat ik mijn reservoir moet bijvullen dus het lijkt er op dat de o-ring tussen de pomp en de slang voor de koplampsproeiers de boosdoener was. Ik kijk het nog even aan maar de vorige keer was ie binnen een week leeg.
    Helaas is het nog niet aan het vriezen geslagen
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 04-01-13 om 18:12.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    ik zat met net hetzelfde probleem , ik heb het onderste pompje compleet moet vervangen , daar lekte hij tussen het pompje en het verdeelblokje , kostprijs 41€ bij de dealer.
    mvg jo

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Heb net hetzelfde probleem.
    Ik heb al een tijdje een lek in het sproeiersysteem. Zit wss ook op het niveau van de koplampensproeier links. Als het waterniveau gedaald is tot aan het pompje van de koplampensproeier stopt het lekken.
    Na het lezen van deze topic heb ik ook het mistlicht vooraan links verwijderd maar ik zie absoluut geen slangetjes. Alleen een lege ruimte met een radiator.
    Wagen is een A6 4F 2007 2.0 TDI MT.
    Ik vrees dat om bij de slangetjes vooraan te komen, ik de bumper zal moeten verwijderen. Of heeft iemand een ander idee ?

    PS:iets meer dan een jaar geleden is de bumper er af geweest bij de dealer om de distributieriem te vervangen en het moet sinds dan zijn begonnen. Kan nu moeilijk gaan klagen na een jaar...
    Mvg,

  19. #18

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    De bumper moet er idd af, dit is overigens niet echt heel spannend. Uiteindelijk bleek bij mij de koplamsproeier aan de rechterkant te lekken. Die heb ik vervangen en toen was het opgelost.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Bedankt voor de info.
    Heb net eens ElsaWin geraadpleegd en bumper verwijderen valt idd wel mee.
    Ga eerst eens het reservoir bekijken of daar niets mis mee is.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitensproeiervloeistof lekt weg

    Vandaag bumper verwijderd (fluitje van een cent...) en lek aan plastic nippel. Ander spanringetje erop en Kees was klaar.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •