Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Startproblemen 2.0 tdi 2006

  1. #21

    Standaard re: Startproblemen 2.0 tdi 2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DP74 Bekijk Berichten
    Mannen (en dames?)

    De korte woon/werk afstanden die ik rijdt gaan ook nog allemaal over 50km/h wegen. De motor maakt dus zeer weinig toeren wat er waarschijnlijk ook voor zorgt dat de dynamo minder laadt. De afgelopen twee weken de motor zo rond de 2000 rpm gehouden (normaal rijdt ik 60 bij ong 1300 rpm). Nu geen last van de accu gehad. Misschien is dat hogere toerental net voldoende om de accu wat beter bij te laden.

    @ Azesje. Hoe kwam je er achter dat je battrijmanagement stuk was? En wat voor kosten had je om het te laten vervangen?
    Das nou net het probleem, hij geeft niets aan, ik heb hem vervangen geen last meer gehad.
    Raar dat er veel mensen zijn met dit probleem, met accus vervangen en geen of een slecht resultaat....of het nu originele zijn of niet( en nu komen er reacties(-: )
    Als dadelijk de temperaturen weer stijgen boven de 5 graden is het weer over....
    Todat we weer in december zitten en deze weer dalen.
    3 keer links is ook rechts

  2. #22
    DP74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Startproblemen 2.0 tdi 2006

    Zijn het alleen de diesels die last hebben? Of ook de benzine motoren?
    Only stupid need organisation, the genius rules the chaos.

  3. #23
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Startproblemen 2.0 tdi 2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rave Maus Bekijk Berichten
    Hem even bij de dealer laten coderen en staat constant op 100%.
    Wat betekent dat coderen eigenlijk? Kan de spanning die de alternator (dynamo) levert misschien softwarematig worden bijgesteld?
    90 km/h-astronaut

  4. #24

    Standaard re: Startproblemen 2.0 tdi 2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DP74 Bekijk Berichten
    Zijn het alleen de diesels die last hebben? Of ook de benzine motoren?
    Ik heb een benzine..
    3 keer links is ook rechts

  5. #25

    Standaard re: Startproblemen 2.0 tdi 2006

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Het batterymanagment , ik heb het zaakje vervangen, probleem opgelost, na 2 accus bij de dealer gekocht( eerste vergoed gekregen)
    Hoopte op het Audiforum een antwoord te vinden, maar teveel verschillende/tegenstrijdige verhalen helaas. Verschillende originele accu's die na 2 jaar al kapot waren, mensen die blijkbaar geen problemen hebben een nieuwe accu's zonder in te leren, BEM die zelf kan denken en een nieuwe accu herkend, maar niemand die het verschil kan uitleggen tussen een normale accu en Audi accu.

    Accu zit bij de A6 in de achterbak (opvallend genoeg met verscheidene verstelgaten voor verschillende accu's).
    - Als de motor draait meet ik bij de motor >14.1 Volt (dynamo niks mis mee en geen aarde probleem bij mijn motor)
    - In de achterbak meet ik echter op de accupolen ~13.7 Volt (tevens als ik 2000 toeren draai)

    De meeste experts die ik sprak zeggen dat het bijladen van de accu met max 13.7 Volt niet goed is, dat dit de levensduur en capaciteit niet ten goede komt.
    Bijladen hoort normaliter >14 Volt. Er werd mij aangeboden om de plusdraad van voor-naar-achter te vernieuwen, maar dit lijkt me kul

    Nou is mijn vraag: Hebben meer mensen deze ervaring met een "rare" lage laadspanning (laadstroom), en komt dit door de accumanagement module (BEM)?
    Laatst gewijzigd door wilddreamer; 27-12-18 om 20:27.
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •