Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Olie vervangen van voorste differentieel + torsen / BMK /goed idee of niet?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    212
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Lightbulb Olie vervangen van voorste differentieel + torsen / BMK /goed idee of niet?



    Beste mensen,

    ik ben dus van plan om dit te doen en dan ook zelf,want het stel eigenlijk niet zoveel voor..
    Alleen moet ik iets verzinnen om de olie af te zuigen want anders is het niet mogelijk zover ik heb begrepen van werkplaats programma.

    Nu is mij volgende vraag heeft iemand het al gedaan of erover iets gehoord.
    Audi zegt natuurlijk dat de olie in de voor-achter differentieel niet hoeft vervangen worden maar ik denk er iets anders over.
    Bij ZF hebben ze mij automaat ook voorzien van nieuwe olie + hebben ze ook de achter differentieel aangepakt.Ik heb daarna gemerkt dat de auto meer soepel werd en ook is de verbruik iets naar beneden gegaan...dus ik denk waarom ook niet de torsen + de voorste vervangen

    Volgens Elsawin gaat het niet om heel veel olie..ik denk voor de voorste diff. was het ongeveer 1.1l en torsen 0.55l.
    De olie kost ongeveer 25 euro per liter dus voor die paar tientjes is het denk ik wel de moeite waard, of wat denken jullie ervan?
    Laatst gewijzigd door Honzik; 17-02-13 om 13:26.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    212
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie vervangen van voorste differentieel + torsen / BMK /goed idee of niet?

    Vandaag bij audi geweest en gevraagd wat de olie kost...

    En ik ben geschock 60euro per liter!!!dat is toch niet normaal.
    En voor de torsen en de diff. zijn 2 verschillende nodig,te bestellen alleen per 1l..dus dan heb ik 3l nodig..180euro!!is dit normaal?
    Dat wordt dan sparen)

  3. #3
    dalmeijer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    478
    Kudos
    20
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie vervangen van voorste differentieel + torsen / BMK /goed idee of niet?

    Gewoon de specificaties van de olie die je nodig hebt via een goede olieleverancier achterhalen (Castrol ofzo) en dan via internet shoppen. Ik gebruik voor mijn gewone motorolie altijd de Castrol LL olie die vw/audi specs heeft en haalde die op ebay.de altijd voor rond de 8 a 9 euro de liter (tegenwoordig hebben we een mede-forummer die dezelfde olie ook zo goedkoop levert) ten opzichte van de 25 euro die de dealer vraagt. Zeker niet naar de dealer dus!

    EDIT:
    Castrol Syntrax Longlife 75W-90 heb je nodig volgens www.castrol.nl

    (eerste hit via google komt op 13 euro de liter vlgs mij)
    Q7 (4M) E-tron 3.0TDI V6 Quattro

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    212
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie vervangen van voorste differentieel + torsen / BMK /goed idee of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dalmeijer Bekijk Berichten
    Gewoon de specificaties van de olie die je nodig hebt via een goede olieleverancier achterhalen (Castrol ofzo) en dan via internet shoppen. Ik gebruik voor mijn gewone motorolie altijd de Castrol LL olie die vw/audi specs heeft en haalde die op ebay.de altijd voor rond de 8 a 9 euro de liter (tegenwoordig hebben we een mede-forummer die dezelfde olie ook zo goedkoop levert) ten opzichte van de 25 euro die de dealer vraagt. Zeker niet naar de dealer dus!

    EDIT:
    Castrol Syntrax Longlife 75W-90 heb je nodig volgens www.castrol.nl

    (eerste hit via google komt op 13 euro de liter vlgs mij)
    oke,ik wist wel dat er sommigen ook iets anders ingooien maar bij Castrol staat ook controleren om 24 maanden of 30 000km.Bij Audi zeggen ze dat deze eigenlijk nooit meer vervangen wordt.Dus ik neem aan dat er bij mij al 150 000km hetzelfde olie zit in de diff. en torsen.Ik heb ook gehoord van een kennis die het ook vervangen had,dat er een soort dikke olie/vet eruit kwam en dat de 75w90 vrijwel dun is tegenover de originele.Daarom dacht ik dat misschien in dit geval het toch beter zal zijn om die originele te nemen..Want ik wil het niet elke 30 000km nakijken en vervangen,maar die PRIJS is echt niet normaal...en zeker niet als het is zoals jij zegt,dat het gewoon hetzelfde spul is :-/
    In ieder geval bedank voor de tip en moeite

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •