Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Koelvloeistoflekkage 2.0 TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    59
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Koelvloeistoflekkage 2.0 TDI

    Hallo,

    Mijn A6 2.0 TDI van 2009 met 166.000 KM heeft sinds enkele weken een lek van koelvloeistof waardoor lampje brand. Ik heb deze dan ook onmiddellijk bijgevuld. Nadien heb ik het nog enekele keren gehad +/- om de 2 à 300 km.
    Ik bel naar mijn garage (officieël erkende audi Dealer) en die zegt mij dat dit te maken kan hebben met de vrieskou. Maar sinds verleden weken is het bijna om de 50 km dat ik telkens koelvloeistof moet bijvullen.
    Auto naar garage gebracht omdat zij eerst dachten dat het de pomp was, maar ondertussen hebben zij reeds de Koeler vervangen (kosten nu al op tot boven de 2000€), en vandaag bellen zij mij op om te zeggen dat het nog steeds niet opgelost is en dat zij verder moeten kijken naar de cilinderkop en daardoor moeten zij de motor volledig opendoen waardoor de kosten nog verder zullen oplopen !!!

    Deze wagen is bij deze officiële Audi garage gekocht in januari 2009 , is altijd bij deze garage op tijd op onderhoud geweest, ik ben enigste eigenaar en tot en met november 2012 altijd in gesloten garage geweest.

    Ik vermoed dat zij mij aan het opleggen zijn, kan dit kloppen ? of zijn die kosten reeël ?


    alvast bedankt voor jullie snel antwoord en advies.

    Tom

    Ik vrees dat er vandaag meer winsten worden gemaakt op herstellingen dan op verkoop en dat zij daardoor de klanten zouden durven opleggen met valse herstellingen ...

  2. #2
    SuperMario's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    148
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Koelvloeistoflekkage 2.0 TDI

    Bij het verliezen van koelvloeistof zonder aantoonbare lekkage, denk ik altijd het eerste aan een lekke koppakking.
    En dat is inderdaad erg duur, zeker bij de Audi-dealer.

    Hebben ze hier dan niet in eerste instantie naar gekeken?

    Was de radiateur dan lek?
    Je gaat deze toch niet vervangen al deze nergens sporen van lekkage heeft?
    Laatst gewijzigd door SuperMario; 22-03-13 om 12:08.
    Audi A6 4F Avant 3.2FSI Quattro tiptronic (USA)
    ----------------------- A6cilinder ---------------------

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard koelvloeistof lek Audi A6 bwjr 2009

    Hoe werkt dat in de praktijk? Als de garage een diagnose stelt en iets repareert en vervolgens blijkt de diagnose foutief te zijn, waarom moet jij dit dan betalen?

  4. #4
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Koelvloeistoflekkage 2.0 TDI

    Lijkt mij dat ze bij koelvloeistofverlies allereerst systeem onder druk zetten, als er geen zichtbare lekkage is ==> langere tijd (uren) onder druk en dan kijken of er lekkage is. Zo niet, waarom zou je dan allerlei onderdelen moeten vervangen? Dan zou ik gokken op scheurtjes in de koppakking.
    Laatst gewijzigd door fcimen; 23-03-13 om 01:22.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  5. #5

    Standaard re: Koelvloeistoflekkage 2.0 TDI

    Met een lekkage dat je elke 50 km moet bijvullen, dan moet dat ook te vinden zijn lijkt me zo.
    ...Binnendoor is nooit om...


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Koelvloeistoflekkage 2.0 TDI

    rookte de wagen niet meer dan dat je normaal gewend bent ?
    en inderdaad worden er veel meer winsten gemaakt op de herstellingen van wagens dan op de verkoop er van, helaas .

  7. #7

    Standaard re: Koelvloeistoflekkage 2.0 TDI

    Wat ik wil weten is ofdat deze auto een commonrail tdi is of niet? Dit is namelijk kenmerk van de beruchte 2 liter pompverstuiver tdi.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Koelvloeistoflekkage 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karanpower Bekijk Berichten
    Wat ik wil weten is ofdat deze auto een commonrail tdi is of niet? Dit is namelijk kenmerk van de beruchte 2 liter pompverstuiver tdi.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Ik vroeg me af hoe dit onderwerp uiteindelijk is afgelopen, scheurtje in de motor of niet?

    Even vragen, met berucht probleem pompverstuiver TDI, wat bedoelde je daar mee? Andere beruchte koelvloeistof problemen misschien?
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistoflekkage 2.0 TDI

    Van TS zul je dat waarschijnlijk niet meer horen, die is hier bijna 7 jaar niet meer geweest.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •