Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Welke imitatie velgen 19" onder een 2005 Audi A6 3.0 TDI S-line?

  1. #1

    Standaard Welke imitatie velgen 19" onder een 2005 Audi A6 3.0 TDI S-line?

    Ik ben op zoek naar een set 19"wielen voor onder mijn A6 3.0TDI quattro S-line bouwjaar 2005.
    Aangezien ik geen gebruikte (originele set) voor een nette prijs heb kunnen vinden op marktplaats en ebay, wil ik een imitatieset aanschaffen.

    Nu heb ik op het forum als ook google gezocht naar eerder topics mbt dit onderwerp, maar dit gaf voor mij niet het gewenste resultaat.

    Ik ben namelijk op zoek naar kwalitatief hoogwaardige imitatie wielen, en hoor daarom graag onderbouwd welk merk aan te raden is.
    Regelmatig lees ik dat italiaanse of duitse imitaties aan te raden zijn. Ik heb merken als TAM en WSP italy voorbij zien komen, maar zoals ik begrijp is TAM niet Duits maar Thais, en WSP italy zou uit China afkomstig zijn.

    De maat banden die ik ga monteren is 255/35 R19 om te voorkomen dat de band teveel getrokken om de velg zit, ben ik op zoek naar een set 19"wielen met velgbreedte 8,5j of 9j.

    Nu heb ik al wat rondgezocht op het internet en ben erachter gekomen dat mijn auto een naafdiameter van 57,1mm heeft, en zou geschikt zijn voor velgen met een ET waarde van tussen de 43 en 48.

    Voor mij, zijn er slechts 2 opties:

    -RS6 C6
    De RS6 C6 wielen zijn origineel geleverd vanaf de facelift, waardoor deze zijn voorzien van een naafdiameter van 66,6mm. Een centreerring is daarmee onvermijdelijk. Om trillingen te voorkomen, lijkt mij imitaties met een naafgat van 57,1mm te verkiezen boven 66,6mm met centreerring. Daarnaast is het een vereiste dat deze wel op "OEM" velgen lijken. Van verschillende imitatie wielen lijkt het design niet de "diepte" van de originele wielen te hebben (andere velgbreedte?), of ze zijn voorzien van een lak die niet "OEM" lijkt.

    -S8 D3
    De S8 wielen zijn af fabriek alleen in 18" of 20" geleverd, dit betekent dat ik met 19" automatisch bij imitatie wielen uit kom, echter welk merk is aan te raden. Voor mij is van belang dat ze op qua design/diepte en kleur zoveel mogelijk overeen komen met het origineel in 20"

    Indien model RS6 dan zoek ik deze in het zilver, of antraciet zoals op de foto's. Geen zwart.


    Bestaan er vandaag de dag nog italiaanse of duitse imitatie velgen, of worden deze allemaal in Azië geproduceerd?
    Zo ja, welk merk imitatie is aan te raden onder een A6 van +/- 1800kg?
    Welke imitaties komen qua design het meest overeen met het origineel, en zijn niet loodzwaar zodat het stuurgedrag en comfort zoveel mogelijk wordt behouden.

    Graag jullie ervaringen en aanbevelingen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard Re: Welke imitatie velgen 19" onder een 2005 Audi A6 3.0 TDI S-line?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom_a3_turbo Bekijk Berichten
    Ik ben op zoek naar een set 19"wielen voor onder mijn A6 3.0TDI quattro S-line bouwjaar 2005.
    Aangezien ik geen gebruikte (originele set) voor een nette prijs heb kunnen vinden op marktplaats en ebay, wil ik een imitatieset aanschaffen.
    Ook niet op de Bay in D?

  3. #3
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Welke imitatie velgen 19" onder een 2005 Audi A6 3.0 TDI S-line?

    Audiwereld levert nu (of binnenkort) ook velgen. Ik zou daar ook even informeren.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  4. #4

    Standaard Re: Welke imitatie velgen 19" onder een 2005 Audi A6 3.0 TDI S-line?

    @030:
    Nee helaas niet..

    Wat betreft RS6:
    Nieuwe sets (origineel) hebben de verkeerde ET waarden: ET 33(Audi A5) of ET52(Audi TT) en naafgaat 66,6mm
    ET 33 staat te ver naar buiten, ET 52 zou mogelijk zijn icm spacers en centreerringen. Maar dan vraag ik me af of imitaties met naafgaat 57,1mm en een ET waarde van 43 of 45 zonder centreerringen en spacers niet beter zijn mbt trillingen en onbalans.


    Wat betreft de S8 wielen:
    Deze zijn origineel enkel in 18"(A3, S4) of 20"(S8) geleverd.
    Als het dan imitaties moeten worden, koop ik deze liever nieuwe dan gebruikt. Alle gebruikte sets die aangeboden worden, zijn vaak met stoeprandschade.

    Als ik 20" zou willen dan waren zowel de RS6 als de S8 wielen makkelijker te vinden, maar die maat vind ik gewoon te groot. Rijdt nu op originele S-line wielen 5-spaaks: 245/40 R18 en weet zeker dat 20" mij te oncomfortabel wordt op een S-line onderstel.
    Laatst gewijzigd door tom_a3_turbo; 25-03-13 om 15:40.

  5. #5
    supernaus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    238
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke imitatie velgen 19" onder een 2005 Audi A6 3.0 TDI S-line?



  6. #6

    Standaard Re: Welke imitatie velgen 19" onder een 2005 Audi A6 3.0 TDI S-line?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door supernaus Bekijk Berichten
    Jazeker, maar ik gaf al aan dat 19" maximaal is. Wil niet meer comfort inleveren.
    Laatst gewijzigd door tom_a3_turbo; 25-03-13 om 20:34.

  7. #7
    supernaus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    238
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke imitatie velgen 19" onder een 2005 Audi A6 3.0 TDI S-line?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom_a3_turbo Bekijk Berichten
    Jazeker, maar ik gaf al aan dat 19" maximaal is. Wil niet meer comfort inleveren.
    Oh sorry heb er, denk ik overheen gelezen, maar ben het met je eens over de 20".

  8. Ad
  9. #8
    Jerome1979's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    138
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke imitatie velgen 19" onder een 2005 Audi A6 3.0 TDI S-line?

    kijk eens bij wheelpoint in Uden daar komen mijn wielen vandaan.
    19 inch RS4 origineel audi met pirelli corsa 255/35/19 et 52.
    Rijd perfect!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •