Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Hallo,

    Ik heb een A6 2.0 tdi uit 2006, gekocht met 244000 op de teller en met nu iets meer als 3 ton op de teller.

    Mijn A6 heb ik sinds augustus 2012, km stand 288000 ongeveer, in onderhoud bij de dealer in Voorschoten. Sindsdien heb ik alleen maar problemen. Daarvoor is enkel mijn (km 260000 ongeveer) roetfilter vervangen.

    Begon met de keuring. Tijdens de keuring is de turbo kapot gegaan. Deze is uiteindelijk met coulance vervangen. Daarna het roetfilter (ook coulance), deze zat verstopt en bij reinigen is die kapot gegaan, EGR (nog geen 2 dagen later weer terug met foutmeldingen), en als laatste pas geleden de EGR klep.
    Al met al enkele duizenden euri weggekruid, met het idee "kan er nu wel een tijd mee vooruit".
    Nu kwam ik afgelopen maandag op de A1 stil te staan, rood olielampje, vermogen weg.

    Oorzaak: kapotte balansasmodule waardoor oliepomp niet functioneerde. Gevolg motor inwendig kapot, kapotte turbo, oliepomp en vacuumpomp.
    Reparatie van de motor etc volgens dealer waar de auto heengebracht is € 12000.

    Dealer waar de auto in onderhoud is schermt met dat het gevolgschade is, dus kan en wil niets doen.

    Mijn vraag is of dit zo is

    Kan ik nog wat bij de dealer of importeur doen? Ik heb begrepen dat de balansasmodule een zwak punt is.
    Kan mijn turbo hierdoor eerder ook al stuk gegaan zijn.
    Had de dealer mij al eerder moeten informeren inzake voorzorg?
    Ze zeggen dat ze heel de auto hebben doorgelicht

    Hoor graag of ik nog wat ertegen kan doen.

    Gerard

  2. #2
    bartholomeo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    12000 euro voor reparatie van de motor?
    Is het dan niet goedkoper een motorwissel uit te voeren?
    Garantie verhaal ga ik me niet over uitspreken ( ben daar niet in thuis )
    Audi A6 4F 3.0 TDI Tiptronic, Quattro, S-line, Hartog-Tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Ben daar ook mee bezig. Kost echter ook flink wat.

  4. #4
    metalpat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    803
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    ik zou toch wat rondvragen want voor minder als 12 K moet er toch iets te regelen vallen. ken nu zelf geen prijzen maar ik vermoed tss 6 en 7,5 K moet je toch een motor vinden (zeker de 2.0 Tdi)
    Audi A6 - 4F Avant

  5. #5
    juno's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    419
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Voor zoveel geld, kan je de auto ook met motorschade verkopen en een goede A6 met minder kilometers kopen.
    Ook al doe je er een nieuwe motor in, het blijft een auto met meer dan 3 ton op de teller.


  6. #6
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  7. #7

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Balansmodule is een bekend probleem, Pedro Hartog heeft hier op dit forum zat geschreven over deze module en de oplossingen ervoor. De dealer moet hier vanaf weten, dus laat je niet met een kluitje in 't riet sturen...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Balansmodule is een bekend probleem, Pedro Hartog heeft hier op dit forum zat geschreven over deze module en de oplossingen ervoor. De dealer moet hier vanaf weten, dus laat je niet met een kluitje in 't riet sturen...
    http://www.audiforum.nl/forum/motor-...problemen.html

  10. #9

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Toen al bekend .....
    3 keer links is ook rechts

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Past de motor uit de golf ook?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    En mag ik dan bv de 170 pk versie erin zetten?

  13. #12
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Probeer is eerst de motorcode van je huidige motor is te achterhalen.
    Dit staat meestal voorin het onderhoudsboekje.

    Of voor je kenteken in bij carpartsdirect
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  14. #13

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gpjans73 Bekijk Berichten
    Past de motor uit de golf ook?
    Nee, lijkt me niet, dwarsgeplaatst vs lengterichting.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Balansmodule is een bekend probleem, Pedro Hartog heeft hier op dit forum zat geschreven over deze module en de oplossingen ervoor. De dealer moet hier vanaf weten, dus laat je niet met een kluitje in 't riet sturen...
    Kan ik hier een zaak van maken bij de rechter of importeur???
    De dealer waar mijn auto in onderhoud is zegt dat toentertijd bij het vervangen van de turbo de turbodruk de oorzaak was en dat zij geen andere foutmeldingen hebben uitgelezen. Verder zijn zij van mening dat al de latere klachten, reparaties en de onderdelen die vervangen zijn ook geen indicatie hebben gegeven dat er iets met de smering of oliedruk zou zijn. Zij willen dus niets doen.
    Nu begrijp ik van de Audi dealer die de de schade heeft onderzocht dat er geen meldingen komen van een foute oliedruk (dus niet uitleesbaar) en dat de berijder pas iets merkt als het olielampje begint te branden, maar dat het dan al te laat is. Daarbij hebben zij aangegeven dat het plaatsen van een nieuwe turbo ogenschijnlijk het probleem oplost, maar het proces wel versneld.

  16. #15

    Standaard Re: Motorschade 2.0TDI, gewoon pech?

    Kansloos denk ik bij deze leeftijd en km.stand, kan ook niet dat je nog garantie krijgt bij bijna 2,5 ton, dan is het hek van de dam.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •