Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 48

Onderwerp: Digitale snelheidsmeter

  1. #1
    emo56's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Digitale snelheidsmeter

    Hallo,

    Hoe krijg ik digitale snelheidsmeter midden op de teller ?

    Moet ik iets op vagcom activeren?

    hieronder heb ik een voorbeeld ervan

    $T2eC16JHJF8FFp-Di2,lBRkTWjFTLQ~~60_85.JPG

    groeten,
    emo
    audi a6 2.7 tdi quatro tiptronic
    ik rij niet hard.... ik vlieg laag.........

  2. #2
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Beschikbaar vanaf modeljaar 2007
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  3. #3
    emo56's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    oke duidelijk

  4. #4
    Vranzie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Bij mijn A6 uit 2006 (sept.) krijg ik de digitale snelheid op mijn BIS door op het knopje onder de hendel rechts van het stuur (bediening ruitenwissers) te drukken. Standaard drie programmaatjes: ritgegevens, continue rijgegevens (tot 100 rijuren?) en dus de digitale snelheid. Als de navi aanstaat, wordt ook nog een programmaatje met navidata toegevoegd. Met de knop aan het uiteinde van de hendel kun je in een programma door de verschillende data 'scrollen'.
    A6 Avant 2.7 TDI Tiptronic Quattro (4F, 9-2006) Hartog tuned

  5. #5
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Mijne is van Juni 2006, en ik heb geen digitale snelheid. Is enkel beschikbaar vanaf eind 2006.


  6. #6
    izimel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Dit is ook beschikbaar vanaf de eerste A6 4F. Kombiinstrument dient geflasht te worden met nieuw software.
    Software is te vinden op VAG Flash-DVD met nummer 4H0906961S. Installatie kan enkel met vas, dus niet met vag-com. Ik heb er genoeg naar gezocht, maar niemand kunnen vinden die dit kan doen. De Duitse fora staat er vol van.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Mijn auto is van juli 2006 en heeft deze elektronische weergave. Dat komt omdat vanaf juli de 'modeljaar 2007' types geleverd zijn met de verschillende wijzigingen/updates/upgrades waaronder extra functionaliteit van de boordcomputer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fatih Bekijk Berichten
    Mijne is van Juni 2006, en ik heb geen digitale snelheid. Is enkel beschikbaar vanaf eind 2006.

  8. Ad
  9. #8
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Laten we deze weer eens onder de aandacht brengen. Op een duits forum kwam ik dit tegen:

    http://www.motor-talk.de/forum/digit...8#post32291478

    Om de digitale snelheid te krijgen moet de software geupdate worden. Ik begrijp er uit dat je de software versie "A" kunt updaten naar versie "C" en daarmee de digitale snelheidsmeter beschikbaar komt. Zelf heb ik nu "4F0 910 930 A" versie 0660 en deze zou ik kunnen updaten naar "4F0 910 930 C" versie 0240

    Om te updaten heb je een VAS apparaat nodig en de update DVD's met de benodigde flash files. De flash files heb ik al en ik heb een VAS5054A besteld. Als die binnen is gaan we het proberen.

    Iemand nog tips?
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Volgens mij zit er ook een stukje startonderbreking in je teller unit. Wees hier voorzichtig mee.

  11. #10
    Does's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Als je een tellerunit van 2007 met digitale kilometer weergave in een 2005 model auto zet werkt dit dan of niet. Weet iemand dit?

  12. #11
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    heb mijn toenmalige unit kapot gehad (2005) en die is vervangen door een 2007 model en daar werkte dat idd. ook "tellersweep" is dan mogelijk.
    leuk
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Optie met reset button (die op de hendel van de ruitenwisser zit) werkt ook prima bij een A4 B8.

  14. #13
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    @Chiempie, het gaat hier om een a6 c6 optie pas beschikbaar vanaf model jaar 2007.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  15. #14
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walram Bekijk Berichten
    Laten we deze weer eens onder de aandacht brengen. Op een duits forum kwam ik dit tegen:

    http://www.motor-talk.de/forum/digit...8#post32291478

    Om de digitale snelheid te krijgen moet de software geupdate worden. Ik begrijp er uit dat je de software versie "A" kunt updaten naar versie "C" en daarmee de digitale snelheidsmeter beschikbaar komt. Zelf heb ik nu "4F0 910 930 A" versie 0660 en deze zou ik kunnen updaten naar "4F0 910 930 C" versie 0240

    Om te updaten heb je een VAS apparaat nodig en de update DVD's met de benodigde flash files. De flash files heb ik al en ik heb een VAS5054A besteld. Als die binnen is gaan we het proberen.

    Iemand nog tips?
    Nou, de VAS5054A is binnen. Inmiddels mij verdiept in de VAS-PC software en ODIS software. Daar kun je best even druk mee zijn moet ik zeggen
    Het is nu gelukt om de update functie in VAs-PC te krijgen. Daarvoor moet je natuurlijk de update flash files hebben van Audi, maar ook een STT file genaamd SCH_17.STT
    Deze staat niet op de update dvd's en moet je zelf maken kwam ik achter. SCH_17 komt overeen met de naam van de module, in dit geval het instruments cluster. Voor het updaten van een andere module zul je dus aan andere file moeten maken. Het is gewoon een tekst file met daarin het module nummer (4F0910930A) en de file die daar bij hoort (4F0910930C__0240.sgo) in dit geval, op deze manier:
    4F0910930A ; 4F0910930C__0240.sgo
    Dat is alles. Daarmee komt ineens de update functie 19 beschikbaar in VAS-PC.

    Nu zat ik al een uurtje in de auto zonder acculader, dus ik wilde niet riskeren om de update nu uit te voeren. Met ODIS heb ik niet kunnen vinden hoe de update moet worden gedaan. Ik lees ook iets over ODIS Engineering om te flashen.
    Laatst gewijzigd door walram; 04-07-14 om 11:43.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Ook als je je cruise-control activeert springt hij automatisch op digitale stand althans bij de mijne uit 2010

  17. #16
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Vandaag de software geupdate met VAS-PC van 4F0910930A versie 0660 naar 4F0910930C versie 0240. De update duurde 30 minuten. Je ziet keurig een balkje van 0 naar 100% gaan, dus je weet hoe lang het nog gaat duren. Nu inderdaad de digitale snelheid in beeld. Ik blij
    Ik ben benieuwd welke zaken nu wel ingesteld kunnen worden die voorheen alleen bij de Facelift mogelijk waren, zoals "needle sweep" bijvoorbeeld.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Beste Walram,

    Waar kom je vandaan?

  19. #18
    juno's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    419
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Kijk dat zijn interessante opties.
    Dan zou je dus ook comfortmodule kunnen upgraden ?
    Zodat bij een upgrade naar led Dagrijverlichting geen nieuwe hoeft te worden aangeschaft ?

  20. #19
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door abdelouahid123 Bekijk Berichten
    Beste Walram,

    Waar kom je vandaan?
    Uit Lelystad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door juno Bekijk Berichten
    Kijk dat zijn interessante opties.
    Dan zou je dus ook comfortmodule kunnen upgraden ?
    Zodat bij een upgrade naar led Dagrijverlichting geen nieuwe hoeft te worden aangeschaft ?
    In plaats van SCH_17.STT zouden we dan een ander bestand moeten maken. zie bijgaande link als voorbeeld van ODIS:
    http://i1.ytimg.com/vi/1IiUq0e-IJE/maxresdefault.jpg
    Elke module heeft dus een andere code. Daar kom je wel uit. Verder is het handig om te weten of het al eens eerder gedaan is door iemand.
    Het instrument cluster is al zo vaak geflashed door mensen dat ik daar wel vertrouwen in had. Als je ook voorbeelden heb van de comfortmodule flashen dan moet het lukken.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  21. #20
    juno's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    419
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Digitale snelheidsmeter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walram Bekijk Berichten
    Uit Lelystad



    In plaats van SCH_17.STT zouden we dan een ander bestand moeten maken. zie bijgaande link als voorbeeld van ODIS:
    http://i1.ytimg.com/vi/1IiUq0e-IJE/maxresdefault.jpg
    Elke module heeft dus een andere code. Daar kom je wel uit. Verder is het handig om te weten of het al eens eerder gedaan is door iemand.
    Het instrument cluster is al zo vaak geflashed door mensen dat ik daar wel vertrouwen in had. Als je ook voorbeelden heb van de comfortmodule flashen dan moet het lukken.
    Het wordt vaak gedaan voor de ombouw van halogeen naar xenon. Op de Duitse fora zijn er verschillende die het aanbieden.
    Ik zou dus die software moeten zien te krijgen en dan een tekstfile SCH_03.STT moeten maken met het juiste module nummer zoals door jou hierboven beschreven.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •