Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Adaptive air suspension resetten?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Adaptive air suspension resetten?

    Ik heb een A6 avant met AAS. Ik vond al een tijdje dat de wagen achteraan wat hoger stond dus heb ik via vagcom deze terug gecalibreerd.
    De oude waardes stonden wel op 0, ik weet niet juist wat dit wil zeggen.

    Als ik de wagen terug vlak parkeer is de naafafstand in comfort 400 mm, terwijl dit volgens rostech 386 mm moet zijn. Kan dit kloppen?

    Bestaat er een mogelijkheid om de AAS terug naar factory settings te zetten want ik begrijp het nut niet helemaal van calibreren ...

    Zoeken op google en dit forum levert enkel info op ivm verlagen en calibreren.

  2. #2

    Standaard Re: Adaptive air suspension resetten?

    Volg deze uitleg en u kan hem op de gewenste hoogte zetten.

    12. hoogte van luchtvering
    zowel pré-facelift als facelift A6

    Via VagCom kun je het ‘referentieniveau’ van de luchtvering aanpassen om zo de hoogte van de in te stellen niveaus aan te passen. Onderlinge verhoudingen tussen de standen veranderen niet, dynamic blijft “comfort -/- 20mm” bijvoorbeeld.

    NB: uit te voeren met draaiende motor en gesloten deuren! (dus laptop buiten auto houden met kabel door geopende ruit…

    34 level control
    16 security access
    code 31564 invoeren “do it!”
    10 adaption

    kies channel 01 (front left)
    WACHT tot de auto zichzelf heeft bewogen naar 2 verschillende niveaus

    meet dan de afstand van wielkast (in het midden, op hoogste punt meten) tot middelpunt naaf van de velg in millimeter. als je die waarde invult bij ‘new value’ houdt de auto dezelfde hoogte. als je wilt verlagen, tel je de gewenste verlaging bij de waarde op (dus als je 497mm meet, en je vult 507mm in, zal de auto 10mm worden verlaagd). dus let op, om te verlagen moet je waarde verhogen!

    [test]
    [save]

    en uiteraard zelfde stappen voor channels 02, 03 en 04

    daarna channel 05 (confirmation)
    [read]
    Als de gemeten waarden correct zijn, geef dan waarde = 1 in als new value.
    [test]
    [save]

    tenslotte [done, go back] en klaar.

  3. #3

    Standaard Re: Adaptive air suspension resetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bennym Bekijk Berichten
    Volg deze uitleg en u kan hem op de gewenste hoogte zetten.

    12. hoogte van luchtvering
    zowel pré-facelift als facelift A6

    Via VagCom kun je het ‘referentieniveau’ van de luchtvering aanpassen om zo de hoogte van de in te stellen niveaus aan te passen. Onderlinge verhoudingen tussen de standen veranderen niet, dynamic blijft “comfort -/- 20mm” bijvoorbeeld.

    NB: uit te voeren met draaiende motor en gesloten deuren! (dus laptop buiten auto houden met kabel door geopende ruit…

    34 level control
    16 security access
    code 31564 invoeren “do it!”
    10 adaption

    kies channel 01 (front left)
    WACHT tot de auto zichzelf heeft bewogen naar 2 verschillende niveaus

    meet dan de afstand van wielkast (in het midden, op hoogste punt meten) tot middelpunt naaf van de velg in millimeter. als je die waarde invult bij ‘new value’ houdt de auto dezelfde hoogte. als je wilt verlagen, tel je de gewenste verlaging bij de waarde op (dus als je 497mm meet, en je vult 507mm in, zal de auto 10mm worden verlaagd). dus let op, om te verlagen moet je waarde verhogen!

    [test]
    [save]

    en uiteraard zelfde stappen voor channels 02, 03 en 04

    daarna channel 05 (confirmation)
    [read]
    Als de gemeten waarden correct zijn, geef dan waarde = 1 in als new value.
    [test]
    [save]



    tenslotte [done, go back] en klaar.
    Hoi
    Je heb er wel verstand van, als je er zo veel van weet, zou jij mijn audi A6 Avant 2.0 TFSI Quattro 2018 kunnen verlagen!?
    Als je dat zou willen doen bericht mij even via joswoud@hotmail.com ✌🏻

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •