Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Af en toe witgrijze rook bij 2.0 tdi

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    77
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Af en toe witgrijze rook bij 2.0 tdi

    Ik heb een paar maanden geleden en a6 avant gekocht uit 2007. Al sinds het begin komt er af en toe witgrijze rook uit soms 2 a 3 maal 5 tot 10 seconden.

    Afgelopen week kreeg ik na een rit van 50 km en een uur stil te hebben gestaan een waarschuwing van de koelvloeistof, het lampje ging even later vanzelf uit. Ik heb toen nog wel gecontroleerd en het niveau was vrij laag, dus toch even op 15 min naar een dealer gegaan. Daar aangekomen was het niveau weer helemaal zoals het altijd was. De dealer heeft nog wel even er extra (voorbij max niet niveau) bijgevuld.

    Maar nu lijkt ik wel veel vaker last te hebben van die rookpluimen, vroeger was het om de paar honderd kilometer, nu elke 50 ofzo. Heeft iemand enig idee. Zou het kunnen dat er ergens af en toe een verstopping zit in het koelvloeistof systeem en deze dan geloosd wordt? Ik heb nu nog garantie dus ik hoop dat iemand me verder kan helpen erachter te komen. Het koelvloeistof systeem is overigens onder druk gezet en lekte toen niet.

    Overigens merk ik zelf niets van die rook, de auto rijdt gewoon altijd prima.
    Laatst gewijzigd door godutch; 23-10-13 om 17:33.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Af en toe witgrijze rook bij 2.0 tdi

    Ik weet niet of het juist hetzelfde is, maar ik had vroeger last van veel rook bij stationair draaien. Na een finetuning en egr dichtzetten bij CD is dit opgelost. Nu rookt hij soms nog een beetje bij koud weer.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    77
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Af en toe witgrijze rook bij 2.0 tdi

    Nog nooit rook stationair gezien en de auto was trouwens ookal getuned door de vorige eigenaar.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •