Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Alarmlichtschakelaar defect?

  1. #1
    A3 4ever's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Alarmlichtschakelaar defect?

    Hallo,

    Onlangs kwam ik er achter dat de alarmlichten van mijn A6 uit 2005 niet werken.
    Het knopje brandt wél keurig, maar als ik op de knop druk gebeurt er niets.

    Zou het aan de schakelaar kunnen liggen?
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    De richtingaanwijzer zélf doet het prima en ook bij het afsluiten van de auto knipperen de auto een paar keer.

    Alvast bedankt voor de reactie(s)

    Manuel

  2. #2
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Alarmlichtschakelaar defect?

    Ik vermoed dat je alarmlichtschakelaar stuk is. Volgens mij makkelijk te vervangen.

  3. #3
    A3 4ever's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Alarmlichtschakelaar defect?

    Bedankt voor je reactie! Ik zal hem (laten) vervangen.. eerst ff ééntje ergens vandaan zien te krijgen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Alarmlichtschakelaar defect?

    Dag, hetzelfde probleem doet zich bij mij voor. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze schakelaar kan vervangen?

    Via dit forum ook al een Edsa plaatje gezien van de knop, maar nog geen ‘handleiding’ hoe ik (alleen) deze knop zelf kan vervangen. (In een ander bericht ook gelezen dat het hele ‘frame van de middenconsole’ moest worden vervangen, maar daar werd mij niet duidelijk of hiervoor dan het hele dashboard eruit moet. Die instructie zag ik ook, ik ben wel handig, maar dat zie ik mijzelf niet zo snel doen... Daarnaast stond er een prijs bij van destijds €300, alleen voor het onderdeel. Redelijke prijs voor een Audi knopje, haha, dus wanneer het voordeliger kan...)

    Bij voorbaat dank voor de reacties.

    A6 / 2004 / 4F

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Alarmlichtschakelaar defect?

    En ja hoor, een beetje gerommeld met een oud pasje en losgekregen. Nu nog op zoek naar een losse schakelaar. Waarschijnlijk is die niet eens nodig, maar heb ik alleen een metalen plaatje (soort vergrendel-veerplaatje) voor aan de linkerzijde van de schakelaar nodig. Nu wordt denk ik de hele schakelaar naar binnen geduwd en dan werkt het aan/uit systeempje niet meer. Dat zit nl. ín de schakelaar ingebouwd.

    (De schakelaar zelf bestaat uit drie delen. Het frontje zit geklikt aan het bewegende deel, zeg maar die aan/uit schakelaar. Door eerst het frontje eraf te klikken kun je met een smalle platte schroevendraaier vanaf de voorkant in twee rechthoekige gaatjes (links en rechts) het bewegende deel er uitschuiven. Hoeft natuurlijk niet wanneer je de hele schakelaar vervangt.)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •