Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

  1. #1
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    Heren,

    Soms (1 keer per week) heb ik een probleem met de toerental. Het blijft gewoon hangen bij exact 1500 toeren, meestal na een snelweg ritje.

    Zie bijvoorbeeld deze foto:
    Foto 27-07-14 05 49 52.jpg

    Ik rij niet eens 50, maar hij draait wel op 1500 toeren. Hierdoor loopt ie dus heel onrustig in de stad. Wanneer ik stop gaat ie wel terug naar 950 toeren.
    Ik had wel ergens gelezen dat als je tijdelijk een hoge toerental hebt de auto aan het regenereren ofzo is.. Want na een tijdje verdwijnt het wel maar is zeer irritant.
    Audi A6 2.0 TDI Pro Line - Taxi - S6 Spiegels - S-Line Spoiler - Xenon/Led >> Showroom

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    Mogen we gokken over wat voor motor het gaat?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Mogen we gokken over wat voor motor het gaat?
    Ik gok op de 2.0TDI...
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    Titel aangepast. Heb je 'm al laten uitlezen? Audi kennende zal dit wel weer een brakke temperatuursensor zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Mogen we gokken over wat voor motor het gaat?
    Dat kan..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rave Maus Bekijk Berichten
    Ik gok op de 2.0TDI...
    Goed gegokt joh !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Titel aangepast. Heb je 'm al laten uitlezen? Audi kennende zal dit wel weer een brakke temperatuursensor zijn.
    Hmm heb het uitgelezen maar gaf geen storing.. Volgende maand gaat ie voor distrubutie wissel naar Hartog, laat hem dan even alles uitelkaar halen..

    Heeft er iemand weleens dit gehad, vraag me af waarom ie het doet..


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Adv je foto snel op te maken dat het een 2.0tdi is ;-)

    Geen foutcodes en dergelijk fenomeen... Ik gok ook op reinigen van de roetfilter. Ik heb al vaak gehoord /gelezen dat een 4f met multitronic en roetfilter lekker in toeren gaat bij reinigen van dat filter.

    Jip en Janneke truuk: ga eens aan de uitlaat ruiken bij dat verhoogd toerental. Roetfilter wat gereinigd wordt heeft een specifieke geur.

    Heb het geluk dergelijk ding nog niet in mijn 4f te hebben, maar in het vrouwtje haar A3 wel. En dat kan stinken...
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  7. #7
    Opuske
    Guest

    Standaard Re: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    idd ik heb dit ook regelmatig voor en dan stinkt het boeltje echt wel zeer erg.
    toerental loopt dan ook op heel de tijd rond de 1500.

    Bij mij begint het meestal ook na een lange rit op de snelweg en dan ook nog eens meestal als de dieseltank bijna leeg is en ik dan nog eens in een file terechtgekomen ben of in het midden van de stad waardoor je de boel niet meer schoonkrijgt en het tot gevolg de volgende dag weer opnieuw begint.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    Fatih,

    Ik heb een A6 2.0 Tdi BRE multitronic. Met de regelmaat van ong 300 km dezelfde symptomen. Dit is de regeneratie van het roetfilter. Op de snelweg met 120 merkte ik het niet eens als het gebeurde tenzij ik er bewust op lette. Maar als je langzaam rijd in de file of in de stad is het goed merkbaar. Doordat je toerental hoger blijft voor de regeneratie moet je bak veel meer gaan regelen. Deze moet het bereik van 1000-1500 toeren opvangen van de motor.En dat bij het hoger toerental (koppel) gaat wat "schokkeriger"

    Ik heb het voor lief genomen wat een dicht roetfilter is ook geen alternatief...

    Stationair draait hij ook meer toeren als het roetfilter regenereert. Bijna 1000 toeren ipv ruim 900.

    350

  10. #9
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    Niks vreemds Fatih, exact wat " Drievijtig" zegt. Het is irritant, want auto rijdt dan ook schokkerig in de stad bij afremmen/uit laten rollen, maar verder niks bijzonders. Dus niks uit elkaar laten halen.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    Same here, desondanks het eigenlijk niet zou mogen hebben vele er last van. Enorm irritant is het schokkerig rijgedrag !

  12. #11

    Standaard Re: Toerental 2.0TDI blijft soms hangen

    Hey, heb je het in orde gekregen want ik heb dezelfde probleem Ik heb van alles veranderd

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •