Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Instrumentenverlichting knippert

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Instrumentenverlichting knippert

    Vandaag zag ik in mijn ooghoek af en toe iets veranderen tijdens naar huis rijden.
    Na goed gekeken te hebben blijken de witte led lampjes achter de olie temperatuurmeter af en toe uit te gaan waarna ze weer normaal branden.
    de rest van de lampjes zijn normaal aan en o.k. op het paneel.

    zodra ik de dimmerknoppen bedien dimt alles netjes en blijven de lampjes af en toe uitvallen waarna ze weer gaan branden.
    ze dimmen wel mee als ze branden.

    ik denk zelf dat het een soldeerpunt of printbaan spoor is die af en toe onderbreekt en wil het paneel er eventueel uit halen om te repareren,
    echter heeft iemand het schema van deze print zodat ik kan zien hoe het in elkaar zit ?

    in elsawin geen schema te vinden.

    gr.
    msonic
    traag gereden is vroeg thuis.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Instrumentenverlichting knippert

    Probleem is opgelost.

    naar verotronics geweest in eindhoven , die hebben 3 leds vervangen.
    Zij wisten mij te melden dat dit wel vaker voorkwam bij VAG auto's en dat dan de Led's defect zijn.

    gr.
    msonic
    traag gereden is vroeg thuis.

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Instrumentenverlichting knippert

    Interessant! Mijn Q5 heeft precies hetzelfde, maar dan met één ledje in de toerenteller.
    Zou graag willen weten of je verlichting nog steeds goed werkt, voordat ik dezelfde weg ga volgen.

    Een (andere) expert (voor mij dichterbij) die ik heb geraadpleegd zegt namelijk dat een ledje ofwel defect is ofwel goed, en dat knipperen / af en toe uitvallen in de aansturing zit..... Ze willen het wel repareren maar dan op hun manier met bijbehorend kostenplaatje.... En dat heb ik er nou ook weer niet voor over.
    Heb het instrument inmiddels uit elkaar gehaald, kan niets verdachts aan de printplaat zien.

    Bedankt voor een reactie (kon je geen PM sturen, of beter gezegd, je kunt geen PM ontvangen).
    Groet,
    Kees
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Instrumentenverlichting knippert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Interessant! Mijn Q5 heeft precies hetzelfde, maar dan met één ledje in de toerenteller.
    Zou graag willen weten of je verlichting nog steeds goed werkt, voordat ik dezelfde weg ga volgen.

    Een (andere) expert (voor mij dichterbij) die ik heb geraadpleegd zegt namelijk dat een ledje ofwel defect is ofwel goed, en dat knipperen / af en toe uitvallen in de aansturing zit..... Ze willen het wel repareren maar dan op hun manier met bijbehorend kostenplaatje.... En dat heb ik er nou ook weer niet voor over.
    Heb het instrument inmiddels uit elkaar gehaald, kan niets verdachts aan de printplaat zien.

    Bedankt voor een reactie (kon je geen PM sturen, of beter gezegd, je kunt geen PM ontvangen).
    Groet,
    Kees
    Hoi Kees,
    Ik moet eerst 100 berichten gemaakt hebben voordat de PM werkt helaas...

    Deze leds kunnen wel knipperen afhankelijk van de temperatuur ervan , gezien dat er bij mij 3 in serie geschakeld stonden knipperde er dus 3.
    dat het aan de led zelf lag kan ik met 100% zekerheid zeggen omdat er met koudespray de uitval gesimuleerd is van de defecte led.
    er zijn uit voorzorg toen maar alle 3 de leds vervangen omdat ik niet nog een keer alles uit elkaar wil halen.
    Tot nu toe nog steeds 100% gerepareerd , geen uitval meer gezien.

    Of het bij jou de led is, is nooit met zekerheid te zeggen tot er een daadwerkelijke diagnose hiervan is gemaakt.
    Ik zou zeggen gewoon ter reparatie aanbieden en van tevoren laten zien wat het euvel is (videootje op je telefoon ofzo als het niet altijd is).
    Als je zelf de tellerunit hebt vrij gemaakt dan zijn het de kosten niet gezien men het meeste werk heeft met uit en inbouwen ervan.
    Ik had van tevoren de unit ook vrijgemaakt en ben toen ernaar toe gereden de reparatie heeft denk ik een half uur geduurd.
    Leds waren gewoon voorradig.
    Een nieuwe unit heb je er niet voor +/- 800 Euries bij de dealer. Ik was +/- 1/8e kwijt.

    Misschien dat je even met ze belt om te overleggen , dan kan je misschien gelijk afspreken als je wilt.

    mvg,
    Msonic
    Laatst gewijzigd door msonic; 14-02-15 om 13:16.
    traag gereden is vroeg thuis.

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Instrumentenverlichting knippert

    Prima, bedankt! Afspraak was al gemaakt voor donderdag a.s.
    Ga er nu met vertrouwen heen! Zal tzt het resultaat hier even melden.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Instrumentenverlichting knippert

    Ok , ik hoop dat het snel gefixt is voor je.
    Gr. Msonic

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Instrumentenverlichting knippert

    Om het verhaal af te maken....
    Prima geholpen bij Verotronics. Idd met koudespray getest, één ledje defect, vervangen, instrument thuis weer in elkaar gezet, terug gemonteerd en alles weer okay.
    Het lastigst was nog het brandschoon krijgen van het "glas" van binnen, en het juist positioneren van de (vier) tellernaalden. Je moet ze nl iets "onder nul" zetten. Zodra je het paneel in de auto aansluit, verspringen alle naalden iets en dan staan ze precies op nul - als het goed is. Staat wel zo netjes....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Smile re: Instrumentenverlichting knippert

    Hoi Kees,

    Fijn dat het opgelost is.
    ik heb idd ook flink lopen klooien om het glas aan de binnenkant zonder stof en strepen te krijgen.
    Uiteindelijk was dit gelukt door ze eerst goed af te wassen met gewoon afwasmiddel (ontvetten).
    Daarna (met rubberhandschoenen aan tegen huidvet afdrukken) afdrogen met een microvezeldoek en net zolang wrijven tot alle strepen eraf zijn.
    Uiteindelijk dan de tellerunit met perslucht voorzichtig stofvrij geblazen en meteen daarna het glas met de onderkant ook met perslucht nageblazen en meteen erop gelegd.

    Ik moet zeggen dit is zeer goed gelukt , je ziet nu bijna niet meer dat er glas tussen zit zo schoon is het
    Geen stofje en strepen meer te zien.

    gr.
    msonic
    traag gereden is vroeg thuis.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard intrumentenpaneelverlichting knippert

    Weet iemand toevallig wat het typenummer van deze led is? Ik ben van plan om deze zelf te gaan vervangen. Bij mij is de koelvloeistof temperatuur led defect. Verder staat de wijzer bij warme motor net iets onder de 90C. Dus ik heb het vermoeden dat deze al eerder los is geweest.
    Laatst gewijzigd door GomegaK; 08-12-16 om 22:59.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Instrumentenverlichting knippert

    Goedendag, ik heb in mijn Audi A4 van 2012 hetzelfde probleem. De verlichting knippert af en toe, maar meestal branden enkele delen niet. Ik zou dit dus na willen laten kijken en het blijkt dat als je zelf de klok verwijdert je dit in ieder geval kan besparen qua kosten. Ik heb tot nu alleen nergens kunnen vinden hoe ik de klok in mijn auto kan demonteren. Weet misschien iemand op dit forum hoe dit moet. Ik zal een foto van mijn auto meesturen zodat bekend is welk dashboard ik heb. Alvast bedankt voor het eventuele reacties en het meedenken.

    Jurgen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #11
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Instrumentenverlichting knippert

    Hiermee zou het wel moeten lukken.... succes.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Instrumentenverlichting knippert

    Dank voor je reactie Kees. ik ga er eens rustig voor zitten denk ik. Lijkt me voor iemand als mezelf geen haastklusje. Ben bang dat ik dan beschadigingen aanbreng en dat is zo ongelofelijk zonde. Nogmaals bedankt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •