Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 45

Onderwerp: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Beste Audikenners,
    Ik rij naar volle tevredenheid nu bijna een half jaar een A6 2.4 multitronic met MMI 2G high (DVD navi in kofferbak en 1 x 6-CD Wisselaar in dashbordkastje) van 2005.

    Ik wil graag muziek vanaf een medium zoals USB/IPOD/AUX omdat ik vind dat de CD wisselaar langzaam is en geen MP3 ondersteuning heeft, dus maar weinig muziek bij me heb. Ik ben daarom op zoek naar een alternatief.
    Ik heb de zoekfunctie gebruikt, en kan meer dan voldoende vinden over de Dension 500 en AMI. Echter wil ik de originele bekabeling intact laten, daar lees ik echter weinig over. Als ik de auto verkoop wil ik namelijk de CD Wisselaar terug zetten. Ik weet praktisch zeker dat mijn volgende wagen ook weer een Audi wordt, en wil dit systeem dat ik ga plaatsen dan eigenlijk meenemen.

    Nu las dat bij het plaatsen van een originele AMI de bekabeling intact kan blijven? En kan dit ook met een alternatief van bijvoorbeeld VNS Media? Wie heeft hier ervaring mee? Als ik iets anders kan plaatsen waardoor de originele bekabeling intact blijft, hoor ik dat ook graag.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  2. #2
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    AMI kun je inderdaad plaatsen in plaats van de wisselaar. Ik heb 'm zelf er naast gezet, dan kun je ze beide gebruiken. Zowiezo blijft de originele bekabeling gewoon zitten en kun je het altijd terugbouwen. Er zitten namelijk verloopkabeltjes bij. In mijn geval een splitter voor de voeding en een doorluskabel voor de glasvezelring. Als je de AMI in plaats van de wisselaar stopt kun je de originele kabels van de wisselaar gewoon in de AMI stoppen. heb je deze al gezien:
    http://a6retrofit.com/ami-retrofit-a...sic-interface/
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Dank voor je antwoord! Dat wordt denk ik op zoek naar een AMI.
    Of weet iemand een alternatief waardoor de originele bekabeling ook intact blijft?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Ik heb de variant van VNS Media. Werkt net als de AMI, en je houdt ook alles orgineel. Ook ik heb 'm naast de wisselaar. Werkt grandioos!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Hoi Piranoz,
    Dank voor je antwoord. Ik zag dat je voor de glasvezel (bij de VNS versie) een koppelstuk krijgt. Waar haal je de + vandaan? Uit de zekeringkast?
    Heb je hem zelf ingebouwd?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    @Sebas, ook voor de power zit er een splittertje bij. (de cdwisselaar heeft ook 12v nodig). Kortom voor het glas en de power zitten koppelstukken.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    @Piranoz , waar heb jij hem gekocht? Ik zie namelijk bij alle aanbieders alleen de split kabel voor de glasvezel.. De 12v split kabel zie ik er nergens bij staan..

  8. Ad
  9. #8
    geert141's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Mannen , is dit de bewuste Ami ? http://www.marktplaats.nl/a/auto-ond...Page=mympBuyer
    Zo ja , is er geen andere oplossing ? Want ik vind dit maar veel geld om eerlijk te zijn. Ik las ergens ook iets over een kabel die je achterin de wisselaar plugt en dat je daar een usb op kunt sluiten ?
    Wellicht geen voorsprong door de techniek maar absoluut door de modellenlijn

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    @geert141 , de versie van VNS is een alternatief daarvoor, maar werkt hetzelfde. Mijn vraag aan piranoz was alleen nog waar hij de VNS versie besteld heeft omdat hij een split kabel heeft voor zowel de glasvezel als de 12V voorziening.
    Volgens mij is wat jij zegt niet van toepassing op de MMI versie's met glasvezelbekabeling. Alleen op de CD wisselaars van de RNS-E en -D kan dit geloof ik.
    Bij de MMI heb je de keuze uit of AMI of Dension (dit werkt bewezen goed). En voor de AMI is dus een goed alternatief beschikbaar in het product waar we het hier over hebben.

  11. #10
    geert141's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Talking Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sebas Bekijk Berichten
    @geert141 , de versie van VNS is een alternatief daarvoor, maar werkt hetzelfde. Mijn vraag aan piranoz was alleen nog waar hij de VNS versie besteld heeft omdat hij een split kabel heeft voor zowel de glasvezel als de 12V voorziening.
    Volgens mij is wat jij zegt niet van toepassing op de MMI versie's met glasvezelbekabeling. Alleen op de CD wisselaars van de RNS-E en -D kan dit geloof ik.
    Bij de MMI heb je de keuze uit of AMI of Dension (dit werkt bewezen goed). En voor de AMI is dus een goed alternatief beschikbaar in het product waar we het hier over hebben.
    @Sebas pfff gelukkig .. Ik was even bang dat ik geen touw aan je uitleg zou kunnen vast knopen :-) .. Mijn vraag was ongeveer van de zelfde strekking als waar deze topic mee begon namelijk : Is er een manier om een Usb op je bestaande installatie aan te sluiten ? En als het kan zonder er gelijk € 300 / 400 voor uit te trekken . Maar ik ben ook al een klein stapje verder door wat jullie noemen Dension en Audi media interface , dus ik ga driftig op zoek
    Laatst gewijzigd door geert141; 17-11-14 om 19:38.
    Wellicht geen voorsprong door de techniek maar absoluut door de modellenlijn

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Smile Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Heren, ik heb deze uit Polen besteld..... (site kan ook in Engels). Ik heb de variant zonder bluetooth. (AMI4 heet het). 190 euro!

    http://vnsmedia.shoper.pl/en_GB/p/AM...-INTERFACE/100

    Het plaatje van een stroomsplitter staat er niet bij, maar ik heb niets hoeven kapot maken. splittertje welke erbij zat ertussen en klaar! Ding werkt super, bediening via de console, en de MP3 tags komen op het scherm. De cdwisselaar blijft ook operationeel.

  13. #12
    Feelgood's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Hoi Piranoz,

    Bedankt voor de info. Ik zit er aan te denken om bovenstaande ook aan te schaffen. Ik ben echter niet erg technisch onderlegd. Hoe heb jij deze ingebouwd of heb je dit laten doen? Zou ik dit zelf kunnen met een goede beschrijving cq handleiding?

    Thx

    Feelgood

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    @Feelgood, ja kan je gerust zelf.... is amper 15 min werk.
    Je moet alleen wel de "sleuteltjes" hebben om de cdwisselaar naar voren te trekken. (anders kan de garage dit wel voor je doen)
    Kwestie van bestaande stekkertjes in de cdwisselaar eruit halen, VNS AMI met de splitters ertussen en klaar. (kabels voor USB/Ipod/Phone/Aux kunnen achterlangs en komen bij mij rechts in de ruimte naast de wisselaar eruit.)

  15. #14
    Feelgood's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Bedankt voor je antwoord Piranoz!

    Kan ik ergens ergens een handleiding of beschrijving vinden hoe dit uitgevoerd dient te worden? Of zit dit bij het apparaat zelf?

    Gr. Feelgood

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Hmm ik meen dat er een korte uitleg bij zat, wel erg summier. Ik had er echter geen enkele moeite mee, alles kan maar op een manier. (maar ik moet je er wel bij zeggen dat ik wel vrij technisch ben). Toch kan je mijn inziens de gok wel wagen, er kan niet veel mis gaan. Ik heb er zeer veel plezier van ieg!
    Het blijft natuurlijk wel je eigen risico als het je niet lukt..... maar je kan die jongens van VNS altijd mailen (in het engels uiteraard!)

  17. #16
    RML84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    @Piranoz Dus hierbij krijg je een ingang voor USB en Aux? De rest heb ik niet nodig. Voor 190 euro ligt het bij je thuis?
    Ik ga hier ook eens goed over nadenken.
    | '06 Audi A6 4F Avant | Proline sport| 3.0tdiQ BMK | | Northern blue pearl LZ7R | 248.000km | 280pk & 600nm VVT tuned | s6 grill | 19' Rotor (Z) 18' S-line (W) | Privacy glass | Cognac leder sportstoelen | S-line spiegelkappen |

  18. #17
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Zoek veel ervaringen over gebruik, dan weet je wat je kunt verwachten. En vergeet eBay niet, bijvoorbeeld:
    http://m.ebay.de/itm/281509206971?nav=SEARCH

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Wat Gonadan aangeeft inderdaad.... ik heb exact dezelfde:

    USB Stick (tot 32 GB) (alle info dus op je MMI scherm, en de USB stick bedienbaar via de MMI knop)
    iPod / iPad / iPhone (de "oude" grote iphone aansluiting, alle info dus op je MMI scherm, en het device bedienbaar via de MMI knop)
    MP3 speler en telefoon via 3,5mm (koptelefoon)uitgang (AUX) (analoge aansluiting, werkt als line-in. info is NIET zichtbaar op het scherm, en eea is ook NIET bedienbaar via de MMI knop)

    Let op voor de MMI 2G High (dus met kleurenscherm!)

    En ja, voor 190 euro ligt het bij je thuis.
    Laatst gewijzigd door Piranoz; 30-11-14 om 20:12.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Dank voor het delen van jullie ervaringen. Ik ga deze binnenkort ook aanschaffen.
    Moet nu eerst even een probleem met de ESP/ABS verhelpen, en dan gaan we (als we weer wat gespaard hebben) deze aanschaffen.

  21. #20
    ChrisvanA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: CD Wisselaar vervangen door USB/Aux/..

    Zou ook graag mp3 e.d. willen kunnen afspelen in mijn auto. Begrijp dat dit alleen via het nieuwere mmi systeem (met kleuren scherm) kan of zijn er ook oplossingen voor het oudere mmi systeem met monochroom (rood display)?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •