Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

  1. #1
    elias2204's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Ik was afgelopen zaterdag aan het kijken naar een tweedehands Audi A6 2.0 TDI C7. Super mooie auto, goed uitgerust, niets op aan te merken.
    Maar er is wel een vreemd dingetje, op de advertentie staat dat de auto uitgerust is met een alarm. Maar nadat ik het VIN-nummer had ingetikt op MyAudi, kwam er in de optielijst geen alarm te staan. Maar er zit wel een rood knipperend lampje bij de deur van de bestuurder.
    Is het alarm naderhand aan de auto toegevoegd of is dat lampje van iets anders? En hoe zou ik kunnen checken of er een alarm opzit zonder hem te laten gillen?
    Laatst gewijzigd door elias2204; 28-06-15 om 12:47.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elias2204 Bekijk Berichten
    Ik was afgelopen zaterdag aan het kijken naar een tweedehands Audi A6 2.0 TDI C7. Super mooie auto, goed uitgerust, niets op aan te merken.
    Maar er is wel een vreemd dingetje, op de advertentie staat dat de auto uitgerust is met een alarm. Maar nadat ik het VIN-nummer had ingetikt op MyAudi, kwam er in de optielijst geen alarm te staan. Maar er zit wel een rood knipperend lampje bij de deur van de bestuurder.
    Is het alarm naderhand aan de auto toegevoegd of is dat lampje van iets anders? En hoe zou ik kunnen checken of er een alarm opzit zonder hem te laten gillen?
    Lampje heb je ook als er geen alarm vanaf fabriek heb.
    Dan kun je zien dat de deur op slot is.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    elias2204's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Lampje heb je ook als er geen alarm vanaf fabriek heb.
    Dan kun je zien dat de deur op slot is.
    Dus dat lampje betekent eigenlijk niets? Kan ik dan nog op een manier via MMI checken of er een alarm op zit? Of moet ik hem op een manier af laten gaan?

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Onder de motorkap zou een extra hoorn moeten zitten.
    En geloof in de bestuurdersdeur zou een "schakelaar" moeten zitten om hem tijdelijk uit te kunnen zetten
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    In de auto gaan zitten, auto op slot doen en na (ik meen) 30 seconden gaat het alarm af als je beweegt in de auto. Zo niet, dan zit er geen alarm op.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Knipperend lampje in de deur geeft aan dat de auto op safe lock staat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Bij af fabriek alarm zitten er in de rand van de portierbekleding (bestuurdersportier) - alleen te zien bij geopend portier - twee schakelaars. Eén voor de hellingshoekdetectie en één voor interieurradar.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #8
    elias2204's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Bij af fabriek alarm zitten er in de rand van de portierbekleding (bestuurdersportier) - alleen te zien bij geopend portier - twee schakelaars. Eén voor de hellingshoekdetectie en één voor interieurradar.
    Heb as zaterdag een proefrit en zal kijken of die schakelaars er zitten. Toch wel iets fijner dan het alarm laten afgaan.
    Audi A6 2012 2.0TDI Multitronic.

  10. #9
    elias2204's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Er bleek uiteindelijk geen interieuralarm op te zitten maar wel hellingshoekdetectie e.d.
    Audi A6 2012 2.0TDI Multitronic.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Heb ook geen alarm, maar verzekering verwacht wel één. Iemand ervaring met merk of type alarm?

  12. #11
    elias2204's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swings Bekijk Berichten
    Heb ook geen alarm, maar verzekering verwacht wel één. Iemand ervaring met merk of type alarm?
    Ik heb veel gelezen over het alarm van fleetacces.nl.
    Schijnt best goed te zijn.
    Audi A6 2012 2.0TDI Multitronic.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Goedemiddag,

    Afgelopen weekend heb ik een Audi A6 Avant uit Duitsland geïmporteerd en deze staat nu met een ééndagskenteken te wachten op de definitieve gele platen.
    Uit de optielijst begrijp ik dat er (idd) geen af-fabriek alarm opzit zoals de Nederlandse verzekeraars eisen (SCM-III).

    Aangezien mijn vorige Audi A5 SB is gestolen - ondanks dat dit alarm er wel op zat - ben ik nu behoorlijk scherp hierop.

    Ik ben inmiddels al een aantal opties tegengekomen, waaronder ook van fleetaccess, maar ik ben benieuwd of jullie meer ervaringen kunnen delen met de inbouw van een alarm welke werkt met de bestaande sleutels.

    Is er ook een tip met betrekking tot goede slotbouten (er zitten populaire 19" velgen onder)?

    Alvast dank!

  14. #13

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    hier alarm in laten bouwen in mijn C7 via Fleetaccess. Daar heb je ook keuze tussen verschillende modellen (2 om precies te zijn). Ik ben voor de veiligste optie gegaan, met extra manuele autorisatie. De digitale DEFA centrale. klasse III in een ochtend netjes ingebouwd en gecertificeerd. Zelf met een trackjack geupgrade naar een klasse 5. Dat laatste is dus niet gecertificeerd maar ik kan wel te allen tijde de positie van mijn auto zien en een melding ontvangen via SMS en/of email als het alarm geactiveerd wordt, of de auto verplaatst wordt zonder contact. Mocht het ooit zo ver komen bel ik zelf wel de politie in plaats van het beveiligingsbedrijf...

    kortom tevreden over de jongens bij Fleetaccess.

    weet dat de wetgeving sinds 1-1-15 is aangepast aangaande klasse alarm certificering. Deze is strenger geworden, door de makkelijk te kraken moderne keyless entry auto's.
    Laatst gewijzigd door Diz; 14-07-15 om 05:51.

  15. #14

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcmvanberkel Bekijk Berichten
    Goedemiddag,

    Afgelopen weekend heb ik een Audi A6 Avant uit Duitsland geïmporteerd en deze staat nu met een ééndagskenteken te wachten op de definitieve gele platen.
    Uit de optielijst begrijp ik dat er (idd) geen af-fabriek alarm opzit zoals de Nederlandse verzekeraars eisen (SCM-III).

    Aangezien mijn vorige Audi A5 SB is gestolen - ondanks dat dit alarm er wel op zat - ben ik nu behoorlijk scherp hierop.

    Ik ben inmiddels al een aantal opties tegengekomen, waaronder ook van fleetaccess, maar ik ben benieuwd of jullie meer ervaringen kunnen delen met de inbouw van een alarm welke werkt met de bestaande sleutels.

    Is er ook een tip met betrekking tot goede slotbouten (er zitten populaire 19" velgen onder)?

    Alvast dank!
    Om antwoord te geven op je vraag: achteraf inbouwen met gebruik van bestaande sleutels gaat technisch prima, maar blijft inbraakgevoelig.

    Er is onlangs op TV aandacht geweest voor de moderne manier van autodiefstal bij "De nationale misdaadmeter". zie link voor een promo, het betreft de aflevering van 14 april 2015:

    http://www.npo.nl/de-nationale-misda...POMS_AT_833355

    Hier wordt getoond hoe net nieuwe Outlander van de presentator Jaap Jongbloed, binnen letterlijk enkele seconden "gejat" wordt door op afstand zijn autosleutelsignaal, die in zijn broekzak zit, uit te lezen en door te sturen naar een apparaatje bij de auto.

    Dit heeft mij ervan doen overtuigen om een separatie manuele autorisatie te installeren. Nadeel: naast je sleutel heb je nog een "kastje" aan je sleutelbos en dien je een knopje in te drukken na ontgrendelen.
    Voordeel: op bovenstaande manier is mijn auto (nog) niet te stelen. Dit voordeel woog voor mij het zwaarst.
    Laatst gewijzigd door Diz; 14-07-15 om 05:54.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    49
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcmvanberkel Bekijk Berichten
    Goedemiddag,

    Afgelopen weekend heb ik een Audi A6 Avant uit Duitsland geïmporteerd en deze staat nu met een ééndagskenteken te wachten op de definitieve gele platen.
    Uit de optielijst begrijp ik dat er (idd) geen af-fabriek alarm opzit zoals de Nederlandse verzekeraars eisen (SCM-III).

    Aangezien mijn vorige Audi A5 SB is gestolen - ondanks dat dit alarm er wel op zat - ben ik nu behoorlijk scherp hierop.

    Ik ben inmiddels al een aantal opties tegengekomen, waaronder ook van fleetaccess, maar ik ben benieuwd of jullie meer ervaringen kunnen delen met de inbouw van een alarm welke werkt met de bestaande sleutels.

    Is er ook een tip met betrekking tot goede slotbouten (er zitten populaire 19" velgen onder)?

    Alvast dank!
    Hallo,
    Ik zit nu met dezelfde vraag. Vorige week mijn A3 in Duitsland opgehaald en er zit nog geen alarm in. Dit gaat wel gebeuren en vroeg me af wat je uiteindelijk gedaan hebt en hoe dit bevallen is.
    Fleetaccess zelf ook gevonden maar heb er te weinig reviews over terug kunnen vinden.

    Daarbij algemene vraag of iemand ervaringen heeft om door een Audi dealer een alarm in te laten bouwen? Als er dan iets mis gaat kunnen ze het onder garantie oplossen.

  17. #16
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Alarm op de gewone autosleutel mag niet meer (daardoor was het stelen te makkelijk). Nu heb je een apart alarmzendertje nodig (niet echt handig, maar het is niet anders). Een goedgekeurd SCM-systeem met hellingshoekdetector (= III) door de dealer laten inbouwen kost ca. € 950. Er zijn ook bedrijven die dat een stuk goedkoper doen.

    Ga eens googelen op ' defa alarm '.

    Via de dealer was het trouwens een Defa-alarm.
    Laatst gewijzigd door meeuw; 16-12-15 om 20:18. Reden: toevoeging

  18. #17
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.314
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe kan ik checken of er een alarm op zit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Alarm op de gewone autosleutel mag niet meer (daardoor was het stelen te makkelijk). Nu heb je een apart alarmzendertje nodig (niet echt handig, maar het is niet anders).


    Via de dealer was het trouwens een Defa-alarm.
    Bediening op afstandbediening auto mag nog steeds wel, zie de omschrijving bij bijvoorbeeld Fleetacces, maar de tweede autorisatie (tweede onafhankelijke startblokkering middels RFID chip of driver card van Cobra of jouw alarmzendertje) is een verplichting. Dit alles wordt gewoon als één systeem verkocht dat aan de nieuwe norm voldoet. Sterker nog. De tweede autorisatie wordt permanent ingeschakeld als het merkt dat er met betalers gerommeld wordt of dat het afgaat. Defa en Cobra zijn de twee meest bekende aanbieders van dergelijke alarmen. Het Cobra alarm heeft een draadloze sirene. Lijkt mij onwenselijk.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •