Ik was afgelopen zaterdag aan het kijken naar een tweedehands Audi A6 2.0 TDI C7. Super mooie auto, goed uitgerust, niets op aan te merken.
Maar er is wel een vreemd dingetje, op de advertentie staat dat de auto uitgerust is met een alarm. Maar nadat ik het VIN-nummer had ingetikt op MyAudi, kwam er in de optielijst geen alarm te staan. Maar er zit wel een rood knipperend lampje bij de deur van de bestuurder.
Is het alarm naderhand aan de auto toegevoegd of is dat lampje van iets anders? En hoe zou ik kunnen checken of er een alarm opzit zonder hem te laten gillen?
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Onder de motorkap zou een extra hoorn moeten zitten.
En geloof in de bestuurdersdeur zou een "schakelaar" moeten zitten om hem tijdelijk uit te kunnen zetten
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Bij af fabriek alarm zitten er in de rand van de portierbekleding (bestuurdersportier) - alleen te zien bij geopend portier - twee schakelaars. Eén voor de hellingshoekdetectie en één voor interieurradar.
Goedemiddag,
Afgelopen weekend heb ik een Audi A6 Avant uit Duitsland geïmporteerd en deze staat nu met een ééndagskenteken te wachten op de definitieve gele platen.
Uit de optielijst begrijp ik dat er (idd) geen af-fabriek alarm opzit zoals de Nederlandse verzekeraars eisen (SCM-III).
Aangezien mijn vorige Audi A5 SB is gestolen - ondanks dat dit alarm er wel op zat - ben ik nu behoorlijk scherp hierop.
Ik ben inmiddels al een aantal opties tegengekomen, waaronder ook van fleetaccess, maar ik ben benieuwd of jullie meer ervaringen kunnen delen met de inbouw van een alarm welke werkt met de bestaande sleutels.
Is er ook een tip met betrekking tot goede slotbouten (er zitten populaire 19" velgen onder)?
Alvast dank!
hier alarm in laten bouwen in mijn C7 via Fleetaccess. Daar heb je ook keuze tussen verschillende modellen (2 om precies te zijn). Ik ben voor de veiligste optie gegaan, met extra manuele autorisatie. De digitale DEFA centrale. klasse III in een ochtend netjes ingebouwd en gecertificeerd. Zelf met een trackjack geupgrade naar een klasse 5. Dat laatste is dus niet gecertificeerd maar ik kan wel te allen tijde de positie van mijn auto zien en een melding ontvangen via SMS en/of email als het alarm geactiveerd wordt, of de auto verplaatst wordt zonder contact. Mocht het ooit zo ver komen bel ik zelf wel de politie in plaats van het beveiligingsbedrijf...
kortom tevreden over de jongens bij Fleetaccess.
weet dat de wetgeving sinds 1-1-15 is aangepast aangaande klasse alarm certificering. Deze is strenger geworden, door de makkelijk te kraken moderne keyless entry auto's.
Om antwoord te geven op je vraag: achteraf inbouwen met gebruik van bestaande sleutels gaat technisch prima, maar blijft inbraakgevoelig.
Er is onlangs op TV aandacht geweest voor de moderne manier van autodiefstal bij "De nationale misdaadmeter". zie link voor een promo, het betreft de aflevering van 14 april 2015:
http://www.npo.nl/de-nationale-misda...POMS_AT_833355
Hier wordt getoond hoe net nieuwe Outlander van de presentator Jaap Jongbloed, binnen letterlijk enkele seconden "gejat" wordt door op afstand zijn autosleutelsignaal, die in zijn broekzak zit, uit te lezen en door te sturen naar een apparaatje bij de auto.
Dit heeft mij ervan doen overtuigen om een separatie manuele autorisatie te installeren. Nadeel: naast je sleutel heb je nog een "kastje" aan je sleutelbos en dien je een knopje in te drukken na ontgrendelen.
Voordeel: op bovenstaande manier is mijn auto (nog) niet te stelen. Dit voordeel woog voor mij het zwaarst.
Hallo,
Ik zit nu met dezelfde vraag. Vorige week mijn A3 in Duitsland opgehaald en er zit nog geen alarm in. Dit gaat wel gebeuren en vroeg me af wat je uiteindelijk gedaan hebt en hoe dit bevallen is.
Fleetaccess zelf ook gevonden maar heb er te weinig reviews over terug kunnen vinden.
Daarbij algemene vraag of iemand ervaringen heeft om door een Audi dealer een alarm in te laten bouwen? Als er dan iets mis gaat kunnen ze het onder garantie oplossen.
Alarm op de gewone autosleutel mag niet meer (daardoor was het stelen te makkelijk). Nu heb je een apart alarmzendertje nodig (niet echt handig, maar het is niet anders). Een goedgekeurd SCM-systeem met hellingshoekdetector (= III) door de dealer laten inbouwen kost ca. € 950. Er zijn ook bedrijven die dat een stuk goedkoper doen.
Ga eens googelen op ' defa alarm '.
Via de dealer was het trouwens een Defa-alarm.
Bediening op afstandbediening auto mag nog steeds wel, zie de omschrijving bij bijvoorbeeld Fleetacces, maar de tweede autorisatie (tweede onafhankelijke startblokkering middels RFID chip of driver card van Cobra of jouw alarmzendertje) is een verplichting. Dit alles wordt gewoon als één systeem verkocht dat aan de nieuwe norm voldoet. Sterker nog. De tweede autorisatie wordt permanent ingeschakeld als het merkt dat er met betalers gerommeld wordt of dat het afgaat. Defa en Cobra zijn de twee meest bekende aanbieders van dergelijke alarmen. Het Cobra alarm heeft een draadloze sirene. Lijkt mij onwenselijk.