Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Resetten ANC (anti noise canceling)

  1. #1
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Resetten ANC (anti noise canceling)

    Aan de ene kant, cross posting/sharing...
    Blijkbaar kan je de ANC (anto noise canceling) resetten met vcds/obdeleven.
    http://www.audizine.com/forum/showthread.php/773862-Possible-to-calibrate-ANC-with-VCDS
    For Bose:
    47-Sound System
    Adaptation - 10
    Active noise reduction; activation SET TO OFF

    Turn off ignition
    Turn on ignition

    47-Sound System
    Adaptation - 10
    Active noise reduction; activation SET TO ON


    For B&O
    47-Sound System
    Adaptation - 10
    Read first channel. It should say "SAVE: 00 to Reset to Factory Setting"
    Save
    Exit Adaptation

    I believe it takes up to 60 hrs of driving for the system to re-adapt after reset.

    Ik heb ANC (bose systeem), maar op de een of andere manier lukt het me niet om de channels van module 47 te lezen.
    Misschien ligt het aan obdeleven, maar er was een gast die het wel kon. Al is het nog wat onduidelijk wel kanaal het precies is (kanaal 0 of kanaal 1).
    Mij lukt het in ieder geval niet op eender welk kanaal te lezen. In andere modules lukt het me wel...
    Andere gast met vcds moest blijkbaar eerst updated tot laatste versie, toen lukte het hem ook pas.

    Aan de andere kant, in de audi V8 4.0T selfstudy last ik dat het systeem (anc) op non actief ging als de achterbank neergeklapt was. Aangezien ik lichte vracht ben, misschien daardoor niet beschikbaar maar ik zou toch nog altijd module moeten kunnen inlezen? Natuurlijk zou ik ook graag ANC hebben zonder achterbank en ik vermoed toch wel dat dit te overbruggen valt (audi bied de s6 namelijk ook fabrieksaf als lichte vracht, al weet ik niet of je dan anc kan hebben....).

    Anyway, iemand een idee waarom ik geen toegang krijg tot module 47 (sound system)?

  2. #2
    elias2204's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Resetten ANC (anti noise canceling)

    Wat doet ANC eigenlijk precies?

    Helaas geen idee hoe het komt dat je niet bij die module kunt komen...
    Laatst gewijzigd door elias2204; 24-07-17 om 23:35.
    Audi A6 2012 2.0TDI Multitronic.

  3. #3
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Resetten ANC (anti noise canceling)

    In het kort, 4 microfoontjes in het plafond (boven iedere passagiers stoel) leest het motor geluid en speelt een tegengeluid af door de boxen die het deels uitbalanceerd.
    Voornamelijk bv in het geval van de V8, wanneer de motor omschakelt naar 4 cilinder modus....
    Maar ook als je bv andere uitlaat steekt, heb je vaak met lichte drome binnenin de wagen te maken, dit balanceert ANC ook uit.
    Zowiezo is de a6 redelijk goed geisoleert voor uitwendige geluidjes (dubbel glas enzo).
    Roadnoise enzo canceled hij niet, t'is puur motorgeluiden (zover ik weet).
    En zover ik de feedbacken leest, maakt het wel degelijk redelijk wat uit .
    Binnenkort catless, dus zou wel kunnen gebruiken .

  4. #4
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Resetten ANC (anti noise canceling)

    Kleine update:
    ANC op de prefacelift s6 c7 zit blijkbaar onder "soundactuator voor motorgeluid"
    Inderdaad adaptations en dan "terugzetten naar fabrieksinstellingen".
    Jammer genoeg blijft ANC bij mij op niet actief staan. Ik vermoed zoals selfstudy zei....achterbank neergeklapt (in mijn geval geen achterbanken meer) zet het systeem zichzelf op niet actief.
    Binnenkort eens polsen bij de dealer of zei niet weten op welke manier de module weet of checkt wanneer de achterbank neerligt want ik zie niet direct een sensor zitten die dit kan doorgeven :s.

  5. #5

    Standaard Resetten ANC (anti noise canceling)

    @Dasquade Misschien een sensor v/d auto gordels achter ? Zijn de gordels ook verwijderd ?

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Resetten ANC (anti noise canceling)

    Bedankt Peeet om mee te denken. Gordels zijn inderdaad verwijderd (en vernietigd door keuring! ).
    Maar lijkt me niet logisch in de zin van, okey kan deels voorstellen dat ANC op non actief gaat met achterbank neergeklapt maar zou los van gordels moeten zijn denk ik dan. Ik dacht eerder dat er ergens een sensor in de rugleuning zou zitten. Zowiezo niks in de slotjes van leuning (geen connectors te zien), eventueel in scharnierpunt rugleuning onderaan, maar dan zou het in het chasis moeten zitten. Jammergenoeg kan dit scharnierpunt niet zien in de wagen door valse bodem lichte vracht. ETKA vind ik ook niks terug (maar ik vind zelfs verwarmde zetelverwarming achteraan niet terug in ETKA).

    Dealer viel ook uit de lucht natuurlijk en z'n hoofd engineer was in verlof.
    Selfstudy 4.0TT zegt wel dat B&O calibratie mogelijk is, over Bose niks terug te vinden.
    Ideaal zou zijn als ik een werkvloer how-to van audi zelf zou kunnen inzien hoe audi zelf ANC calibreert op Bose systeem (als het wel kan en ik juiste module gekalibreert heb ) en of daar meer instaat welke voorwaarden of switchen/parameters het systeem checked.
    Weet niet zeker of de S6 reeds voor facelift fabrieksaf lichte vracht aangeboden werd en of het dan nog ANC kreeg etc....

    Dat wordt nog even zoeken en rondvragen etc. No biggy maar zou wel leuk zijn als feature werkte .

  7. #7

    Standaard Re: Resetten ANC (anti noise canceling)

    @JockJam @Carpediem weten jullie misschien iets ?

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #8
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Resetten ANC (anti noise canceling)

    Het rare is, enkele dagen geleden hoorde ik plots een rare frequentie buzz door de luidsprekers, een typisch anti-noise geluid die de ANC zou produceren! De milltek zit er ondertussen jaartje onder en het is de eerste keer dat ik dat hoorde (op verkeerde moment ), maar lijkt er dus toch op dat ANC iets doet of te wel is het volledig ze kluts kwijt.
    Als ik in de module ga, kom ik wel rijprofielen tegen die gekoppeld zijn aan comfort-auto-dynamic-individual met verschillende waardes (van 0 tot 3), maar in ander menu van de module heeft hij aan dat hij geen rijprofiel actief heeft (omdat hij mss op niet actief staat?).

    Ik vermoed nog altijd dat ik inderdaad in juiste module bezig ben (want dat was nog nergens echt bevestigd omdat het prefacelift en bose is) en blijf vermoeden dat achterbank de boosdoener is.....

  10. #9

    Standaard Re: Resetten ANC (anti noise canceling)

    Was het niet zo dat ANC sowieso niet goed werkt met een niet-originele uitlaat?

  11. #10
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Resetten ANC (anti noise canceling)

    Ik zou best met je mee willen kijken maar dan zul je wel langs moeten komen bij mij. Misschien ligt het probleem ook wel aan obdeleven. Ik heb hier in elk geval de nieuwste VCP en VCDS

    Ps. Met de ombouw van Bose naar B&O had ik ook met het ANC te maken.
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 04-08-17 om 08:26.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  12. #11
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Resetten ANC (anti noise canceling)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Ik zou best met je mee willen kijken maar dan zul je wel langs moeten komen bij mij. Misschien ligt het probleem ook wel aan obdeleven. Ik heb hier in elk geval de nieuwste VCP en VCDS

    Ps. Met de ombouw van Bose naar B&O had ik ook met het ANC te maken.
    Mercikes JockJam, kan je eventueel eens je adresje doorzenden via pm, zien dan wel of het niet te ver is (beestje drinkt hoor hahaha).
    Maar het is wel een feit en roemeense vriend uit Roemenie wist me ook te zeggen dat bepaalde modules echt wel 'raar' doen zowel met obdeleven als vcds (VCP/VAS the way to go). We zien wel, als het niet te ver is, kom ik zeker eens langs . Met B&O lukt het perfect en zelfs aftermarket uitlaat krijgt hij redelijk gedempt (drone).
    Ik wacht eventueel wel nog even af....binnenkort catless downpipes eronder, dus zou dan nog eens moeten resetten .

    *edit: nvm adres, reeds gevonden. Hmm niet direct dichtbij :s. Apprecieer enorm en zien voorlopig wel nog. Waarschijnlijk wordt het JD stage 2 tune en stop dan op de terugweg .

  13. #12
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Resetten ANC (anti noise canceling)

    Laat maar horen. Je benne welkom. Maar uh een ritje hoe lang dan ook is geen straf in zo'n bolide
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •