Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Tankdeksel sluit niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Tankdeksel sluit niet

    tankdeksel sluit niet bij vergrendeling auto alle deuren zijn op slot alleen van de tankdeksel niet is wel dicht maar niet op slot is er een zekering die kapot is of motor van tankdeksel kapot is.
    Mvg.
    Laatst gewijzigd door iso4568; 30-12-17 om 20:25.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iso4568 Bekijk Berichten
    tankdeksel sluit niet bij vergrendeling auto alle deuren zijn op slot alleen van de tankdeksel niet is wel dicht maar niet op slot is er een zekering die kapot is of motor van tankdeksel kapot is.
    Mvg.
    Heb dit ook al eens voor gehad. Ik had er zelf geen erg in maar het was een vriend die nieuwsgierig aan het rondkijken was die het opmerkte. Heb toen op advies van de garage rond de sluitpen wat W40 gespoten. Toen dit nog niet hielp heb ik binnenin het bakje achteraan weggenomen en blindweg zover ik met het busje W40 kon komen in de richting van het slot wat rond gespoten. Daarna het deurtje wat open en dicht gedaan en toen was het opgelost.

    Het bakje achteraan kan je weg nemen door met een muntstuk de schroef bovenaan in het bakje een kwartslag te draaien en dan kan je het bakje naar beneden kantelen.


    IMG_0175.jpg


    De rode draad met de lus en die naar links boven gaat is een nood ontgrendeling van de tankdop. Als je die zover mogelijk probeert te volgen kom je in de buurt van het slot.

    IMG_0176.jpg

    Dit euvel schijnt zich geregeld voor te doen, maar als je er niet op let dan kom je het niet altijd te weten.

    Hopelijk werkt dit ook bij jou.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    118
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Ik had hetzelfde probleem.
    Het slot van de tankklep was kapot en heb ik zelf vervangen.
    bij mijn A6 Biturbo 2013 was het artikelnummer 4L0862153D. kosten ca 25 euro excl. verzendkosten.


    Met een klein schroeven draaiertje prik je door de vier kunststof markeringen. Bij de twee uitstekende kunststof markeringen heb ik er net onder geprikt.
    De gehele tankklep komt los. Dan is het een kwestie van het vervangen van het motortje. Zie de afbeeldingen.
    Daarna de gaten met iets kit dicht maken
    totaal kwartier tot half uur werk.

    IMG_5213.jpg
    IMG_5214.jpg
    IMG_5217.jpg
    4cf99c6s-960.jpg
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 06-01-18 om 08:37.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Ik heb het omgekeerde voor, tankklep opent niet, nu doe ik dit open via de koffer...
    Zou dit ook opgelost zijn met het vervangen van slot?

    mvg

  5. #5

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    tankklep die niet open gaat heb ik ook gehad
    Complete tank klep unit is toen vervangen (garantie).


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Wagen gaat volgende week binnen hiervoor. Ga er niet zelf aan prutsen.
    Ik zal hier nog posten wat ze allemaal vervangen hebben...

    (was een gekend probleem zeiden ze)

  7. #7
    Z33uw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Bij mij is zojuist het slotje vervangen als service. Nu zie ik thuis dat het deksel niet perfect aansluit op de carrosserie. Heeft iemand ervaring met het afstellen van het klepje?

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Dat mag de garage toch zeker ook doen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Daar is weinig aan af te stellen.. of het scharniermechanisme zit er niet goed ingeduwd (duw eens het zwarte deel rondom de tankdop naar binnen, het hoort vast te klikken) of het dekseltje is niet goed in het scharniermechanisme geschoven/gehaakt
    Laatst gewijzigd door Nenna; 12-09-18 om 18:38.

  11. #10
    Z33uw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat mag de garage toch zeker ook doen?
    Ik heb de auto in Best gekocht en woon onderin Zeeland... 😏

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Daar is weinig aan af te stellen.. of het scharniermechanisme zit er niet goed ingeduwd (duw eens het zwarte deel rondom de tankdop naar binnen, het hoort vast te klikken) of het dekseltje is niet goed in het scharniermechanisme geschoven/gehaakt
    Dat ga ik morgen eens proberen. Aan de kant van het slotje zit hij niet diep genoeg, hopen dat het zo simpel te verhelpen is!

    Thnx!
    Laatst gewijzigd door tom; 12-09-18 om 20:02.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Dan hebben ze de plastic klemmen van de bevestiging aan een hoek gebroken. Heb ik ook gehad. Is moeilijk heel te demonteren. Daarom wordt vaak ook de behuizing vaak gelijk vervangen. Ik heb het zelf gedaan. Aan de ene hoek steekt ie daardoor ook iets naar buiten. Maar het is omdat ik het weet. Zo er stoort het nog niet. Dus heb ik het zo gelaten.
    Laatst gewijzigd door HakanC; 14-09-18 om 09:28.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    IEen slot op een tankdeksel dient om brandstofdiefstal tegen te gaan of minstens te bemoeilijken.
    Brandstofdiefstal is een vorm van criminaliteit die gelukkig niet veel meer voorkomt tenzij bij vrachtwagens waar grote hoeveelheden kunnen aangetroffen worden.
    Mijn slotje is ook kapot maar ik doe de moeite en de kosten niet om het te herstellen.
    Op een keer ging het klepje niet open en moest ik het manueel openen met de trekkoord.
    Sindsdien blijft het steeds open en sluit het dus niet meer af.
    Ik beweeg me in een eerder veilige omgeving en ik acht de kans dat er pakweg 40 l gestolen wordt gering.
    De kosten of de moeite om het slotje zelf te vervangen wegen niet op tegen een kleine kans op een verlies van pakweg 50 € brandstof.
    Bovendien vind ik het goed dat het slotje niet meer werkt dan gaat het klepje gegarandeerd altijd open en dat is ook een geruststelling...
    En als dieven uw brandstof willen stelen dan doen ze het toch slot of niet.
    Als het klepje gesloten is dan is de kans groot dat ze het openbreken en dan zijn de kosten nog hoger.
    Laatst gewijzigd door Pallieter1942; 16-11-18 om 22:21.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter1942 Bekijk Berichten
    Een slot op een tankdeksel dient om brandstofdiefstal tegen te gaan of minstens te bemoeilijken.
    Brandstofdiefstal is een vorm van criminaliteit die gelukkig niet veel meer voorkomt tenzij bij vrachtwagens waar grote hoeveelheden kunnen aangetroffen worden.
    Mijn slotje is ook kapot maar ik doe de moeite en de kosten niet om het te herstellen.
    Ik beweeg me in een eerder veilige omgeving en ik acht de kans dat er pakweg 40 l gestolen wordt gering.
    De kosten of de moeite om het slotje zelf te vervangen wegen niet op tegen een kleine kans op een verlies van pakweg 50 €.
    Bovendien vind ik het goed dat het slotje niet meer werkt dan gaat het klepje gegarandeerd altijd open en dat is ook een geruststelling...
    En als dieven uw brandstof willen stelen dan doen ze het toch slot of niet.
    Als het klepje gesloten is dan is de kans groot dat ze het openbreken en dan zijn de kosten nog hoger.
    Op zich kun je gelijk hebben... Maar wil ook niet dat iemand zomaar iets in mijn tank kan gooien.. Kan kwaad bedoeld zijn.. Of een kind dat leuk vind om een beetje zand in te gooien?
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Dit is uiteraard een goed tegenargument.
    het moet zeker in de risicoanalyse opgenomen worden!

  16. #15

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter1942 Bekijk Berichten
    Dit is uiteraard een goed tegenargument.
    het moet zeker in de risicoanalyse opgenomen worden!
    Je weet dat zo'n slotje twee tientjes kost? Binnenwerk hoef je niet per se te vervangen zolang je de gaatjes weer dicht maakt.. Bijzondere keuze om hierop te besparen.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Je weet dat zo'n slotje twee tientjes kost?
    35,21 ,- Euro om precies te zijn voor de normale stervelingen zonder korting
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  18. #17

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    @HakanC Oef, dat ding wordt steeds duurder. Op ahw-shop staat 'ie vast nog wel voordeliger.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Heb de factuur hier nog liggen: 24,30 euro exl btw, dus 29,4 euro incl btw (in belgie)

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Tankdeksel sluit niet

    Nou ik ben sinds vanmiddag blijkbaar ook aan de beurt. Maar goed dat ik wilde gaan tanken met nog zo’n 20liter in de tank. Meestal ga ik met minder erheen. Nu dus nog wat tijd, maar hoe precies met het manueel openen vanuit de kofferbak heren?

    Dan kan ik dit hopelijk morgen alvast even proberen zodat ik toch kan tanken eerdaags .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •