Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Ik heb sinds kort een Audi A6 (C7). Hierbij zat de optie van een 10 liter grotere brandstoftank (totaal 75 liter). Nu ging de tank op reserve en ben ik gaan tanken toen volgens de auto nog 40 km. kon worden gereden. Maar, na 65 liter tanken zat deze al vol. Het lijkt erop dat de laatste 10 liter niet wordt gedetecteerd.

    Zijn de meters afgestemd op een tank van 65 liter en niet op de grotere brandstoftank? (met name het melden hoe lang je nog kunt rijden)

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waaij4Audi Bekijk Berichten
    Zijn de meters afgestemd op een tank van 65 liter en niet op de grotere brandstoftank? (met name het melden hoe lang je nog kunt rijden)
    Bij de Golf 7 R20 schijnt dit ook het geval te zijn en daar heb je geen optie voor een grotere tank. Ik denk dan de boardcomputer zodanig is afgesteld dat als je de grens opzoekt, niet zonder brandstof komt te staan.

  3. #3
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Een tijdje terug op de boordcomputer nog 20km. Oeps....
    Heb toen 73l getankt. En geen druppel ernaast geknoeid.🤓
    B.t.w. normaal rij ik de tank niet zo ver leeg, om vuil in de motor te voorkomen.

    In de winter zeker, om ervoor te zorgen dat de standkachel ook nog haar ding kan doen.
    Die werkt namelijk niet als het bereik kleiner is dan 110km.
    (gisteren drie keer aan gehad op één dag. Shame on me)
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1HXV110 Bekijk Berichten
    Een tijdje terug op de boordcomputer nog 20km. Oeps....
    Heb toen 73l getankt. En geen druppel ernaast geknoeid.
    B.t.w. normaal rij ik de tank niet zo ver leeg, om vuil in de motor te voorkomen.

    In de winter zeker, om ervoor te zorgen dat de standkachel ook nog haar ding kan doen.
    Die werkt namelijk niet als het bereik kleiner is dan 110km.
    (gisteren drie keer aan gehad op één dag. Shame on me)
    Maar wel lekker.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Ik heb al meerdere A6'en op rij de grotere tank. Nu 2e 4G met grotere tank. Altijd feilloze aanduiding van brandstofmeter en reikwijdte in BIS. Meerdere keren dan ook (ruim) meer dan 70 liter getankt wanneer BIS richting 0km ging.
    Weet je zeker dat de optie er wel op zit?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Volgens de factuur zit de optie erop.

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Mijn boordcomputer gaf 0km aan en dat ik moest gaan tanken. Ik heb er 61 liter in gekregen zonder extra grote tank. Dus mij lukt het ook niet echt om er veel in te krijgen. Als de auto op 60km gaat aangeven dat er getankt moet worden krijg ik er 59 liter in.

    Werkt ook niet echt volgens de bouw tekening zo lijkt het.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    De weergegeven actieradius is afhankelijk van je laatst opgeslagen verbruik. Dus een kort sportief ritje naar het benzinestation zou een lage actieradius-weergave kunnen verklaren. Maar er is sowieso een veilige reserve en je tank helemaal oprijden is ook niet heel wijs

  10. #9
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Heb niet de grotere tank optie en krijg er 65 liter in op 50 km bereik. M'n vorige A6 met grote tank ging daadwerkelijk 10 liter meer in en kwam op 75 bij een tankbeurt als ik m goed leeg reed. Gok dat je het kleinere formaat tank hebt...
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Dank voor de reacties. Het lijkt er toch op dat ik alleen op de factuur de grotere brandstoftank heb. Zal wel eens verhaal gaan halen bij de dealer.

  12. #11
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Kijk eens in de prijslijst naar de optiecode voor grotere tank. Dan op sticker in onderhoudsboekje kijken of je die optiecode er tussen ziet staan.
    Of jouw chassisnummer aanmaken op audi.de/myaudi dan krijg je exact de af-fabriek specs te zien.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Dank voor je antwoord @ketelapper. De optie staat wel op de factuur, maar niet de sticker.
    Dat wordt nog een klusje voor de dealer om er alsnog een grotere brandstoftank in te zetten.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    113
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Hmm apart. Had nog 50km en net 63 liter getankt. Ook 75liter tank.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi A6 (C7) S Line Edition Wit (2018)
    Audi A3 E-Tron Ambition Pro Line + S-line Wit (2015)

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    @mr3000 Heb je al nagekeken of bij jou op de sticker wel de code voor 75L tank staat?

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Vanuit de dealer inmiddels het bericht gekregen dat het bestuurders informatie systeem (BIS) niet goed functioneert in combinatie met de grotere 75L brandstoftank. Als BIS 0 km. aangeeft en je eigenlijk niet meer kunt rijden op de tank zit er nog voor 100 km. aan benzine in de tank. Dit moet je zelf in de gaten houden.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    113
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Wouw. Die auto’s rijden tegenwoordig bijna vanzelf maar een tank uitlezen blijkt lastig

    Heb vandaag toch weer bij 10km op de teler getankt. Ging 70l in.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi A6 (C7) S Line Edition Wit (2018)
    Audi A3 E-Tron Ambition Pro Line + S-line Wit (2015)

  18. #17
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waaij4Audi Bekijk Berichten
    Vanuit de dealer inmiddels het bericht gekregen dat het bestuurders informatie systeem (BIS) niet goed functioneert in combinatie met de grotere 75L brandstoftank. Als BIS 0 km. aangeeft en je eigenlijk niet meer kunt rijden op de tank zit er nog voor 100 km. aan benzine in de tank. Dit moet je zelf in de gaten houden.
    Dit lijkt mij echt klinkklare onzin Internationaal gezien hebben veruit de meeste A6'en de grotere brandstoftank (want standaard bij quattro) en dan zou dat niet werken? Bij een merk als Audi? Kom nou. In mijn drie A6'en op rij met de grotere tank (1x 4F, 2x 4G) en bij al mijn Audi-vrienden met A6'en met grote tank, werkt het gewoon prima.

    Enige wat ik me zou kunnen bedenken is wanneer de grotere tank achteraf wordt ingebouwd en niet in de auto-elektronica wordt ingeleerd.

    Kijk je chassisnummer eens na op audi.de/myaudi
    Opties af fabriek staan daar exact weergegeven. 0MS is optiecode voor grotere tank.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #18

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Lijkt mij een praatje om van het 'gezeur' af te zijn. Hier ook geen problemen met de 75L tank. Actieradius is indicatief en aan een berekening onderhevig. Een restje blijft er altijd in de tank zitten. Het is mij een raadsel waarom je de tank continu precies leeg zou willen rijden.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    @Raz0r het is niet zo dat ik de tank perse leeg wil rijden. Liever doe ik dat niet maar, dit zou ik een keer willen doen om te testen of er wel een 75L tank in zit.
    Leegrijden tot een niveau van 4 à 5 liter moet kunnen. Maar tanken als er nog 10 liter in zit is onzin.

    @ketelapper Bij My Audi (via App) staat de 75L tank onder de speciale uitrusting. Op de sticker in het boekje staat dit niet vermeld.
    De tank is niet achteraf ingebouwd. Ik heb de auto nieuw gekocht. Het was een voorraadauto waarbij de dealer (op de factuur) vermeldde dat er de optie van de grotere brandstoftank in zit. Bijzondere is toen ik verhaal ging halen dat tot 2 maal toe werd verteld dat er maar één brandstoftank is. Door tweemaal de kopie aankoopfactuur (van henzelf) te overhandigen werd uiteindelijk toegegeven dat een grotere tank wel een optie was.

    Ik heb het idee dat er twee mogelijkheden zijn:
    1. Meters werken niet goed;
    2. Grotere brandstoftank is wel besteld, maar bij montage in de fabriek is een foutje gemaakt.

    Hoe kun je nu zien wat voor een tank er daadwerkelijk in zit
    Laatst gewijzigd door Waaij4Audi; 23-05-18 om 22:07.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Grotere brandstoftank niet goed in combinatie met brandstofmeter?

    Beste forumleden met een A6 met als optie 75L tank.
    Hebben jullie wel de code OM5 op de sticker in het boekje staan.

    Jullie reactie wordt gewaardeerd.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •