Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: RS6 spiegelkappen, velgen, uitlaat, tuning

  1. #1

    Standaard RS6 spiegelkappen, velgen, uitlaat, tuning

    Beste mede Audi liefhebbers,

    Zoals de meeste van jullie aan de naam kunnen zien ben ik sinds afgelopen woensdag de trotse bezitter van een Audi RS6 uit 2015.
    Ik ben al sinds mijn 2009 al verliefd op de auto's van VAG waar het begon met mijn 1e auto de Golf V GTI en dat werd later een GOLF V R32, die vervolgens weer opgevolgd werd door een AUDI S3 uit 2011 en daar begon het de liefde voor Audi en dat is niet meer weg gegaan.
    Mijn volgende auto werd ook weer een Audi a6 2012 bi turbo (avant) deze werd ook weer vervangen door een Audi a6 2015 326pk competition (sedan).
    En ja (dreams sometimes do come true) en dat was voor mij op woensdag 2 januari toen ik de knoop door hakte op een dikke Audi RS6 uit 2015.
    Kleur Daytona grijs net als mijn vorige 2 bi-turbo's met carbon interieur en exterieur B&O compleet audi exclusive interieur het enige wat ontbreekt zijn keramische remschijven verder is op de auto elke optie aangeklikt door de vorige eigenaar.
    Ik was zelf eigenlijk in eerste instantie opzoek naar een zwarte maar toen ik deze zag was het liefde op het eerst gezicht.

    Nu ben ik alleen zelf opzoek naar die finishing touches en wie kan mij daar beter bij helpen als de die-hard Audi fans.

    Carbon Spiegelkappen (waar kan ik deze het beste bestellen?)
    Carbon flippers
    21 inch audi preformance velgen (iemand toevallig een set liggen?)
    Uitlaat systeem (betaalbare) ja ik vind 10k voor een akrapovic namelijk heel veel geld.
    Daarom als jullie goede alternatieven hebben hoor ik dat heel graag.

    Daarnaast een vraag over chip-tuning iemand hier ervaring mee? wel of niet doen? en waar zou je dit dan doen?
    De auto heeft 82dkm op de klok is dit dan nog verstandig om te doen..

    Dit auto word volgend weekend afgeleverd ik zal dan ook even een paar foto's schieten en deze hier droppen!!
    En ik kom ook zeker een keer naar zo een meeting!!

    Bedankt alvast alle voor de moeite

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: RS6 spiegelkappen, velgen, uitlaat, tuning

    Verplaatst vanuit Aankoopadviezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    39
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: RS6 spiegelkappen, velgen, uitlaat, tuning

    Natuurlijk gefeliciteerd met de aankoop van je droom auto. Ik ben zo'n zelfde happy liefhebber aangezien ook ik deze maand de eigenaar ben geworden van een RS6.
    Het is mijn eerste Audi dus veel tips kan ik je niet geven. Echter zoek ik zelf ook naar mogelijkheden.
    Het enige waar ik op kan reageren is je vraag mbt de uitlaat.
    De prijzen van een Milltek uitlaat liggen een stuk lager, en is een veel gebruikt merk voor snelle audi's.
    Voor rond de 2k heb je een catback systeem, dit is wel zonder installatie en dan komt die direct vanuit de UK.
    Als je echt voor veel extra vermogen wilt gaan (720pk+) dan moeten de catalysatoren ertussenuit of vervangen worden voor versies met meer doorstroom.
    Dat laatste is vrij prijzig en dan ben je minstens het dubbele kwijt.
    Ze ertussen uit halen is goedkoper en kost ongeveer 700 euro extra. (Maar is volgens mij apk afkeur en nog meer herrie)
    Deze prijzen zijn zonder montage. Echter is dit niet zo heel lastig en de prijsopgaven die ik daarvoor heb gekregen vallen reuze mee.
    Wellicht heb je hier iets aan. Iig veel plezier met je nieuwe wagen!

  4. #4
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: RS6 spiegelkappen, velgen, uitlaat, tuning

    Gefeliciteerd met je nieuwe monster.

    Ik zou voor de Milltek Non Resonated Cat-back kijken. Serieus goed en vooral bruut geluid kan ik je uit ervaring zeggen. Prijs is een schijntje bij een Akra die ik ook minder bruut vind klinken.

    Chippen is prima te doen. Ga wel voor maatwerk op de bank. JD is een hele goede hiervoor.

    Verder kan ik nog vele software aanpassingen voor je maken indien gewenst.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •