Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 3.0tdi start niet, ondanks nieuwe accu

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 3.0tdi start niet, ondanks nieuwe accu

    Hallo,

    Lang geleden dat ik hier voor het laatst wat gepost heb, maar dat neemt niet weg dat ik bij problemen met mijn mooie wagen eerst hier op het forum zoek.
    Dit keer kan ik de oplossing niet vinden helaas, dus bij deze mijn vraag;

    In april 2018 heb ik een geïmporteerde a6 3.0tdi quatro uit 2013 gekocht, heerlijke wagen, en het eerste half jaar hebben we geen enkele klacht gehad. In mei is er een trekhaak onder gezet en in september heb ik een alarm klasse 3 in laten bouwen.
    So far so good, tot halverwege december.
    Vanuit het niets start de auto niet, WW erbij, en die jumpstarten hem zonder problemen, hij meette wel een wat lage spanning, vreemd, want ik had er een stuk mee gereden en hij had niet heel lang stil gestaan.
    dit zelfde gebeurde een week later nog een keer.
    en een week later nog eens.
    ik heb de mensen van het alarmsysteem gebeld en zij hebben alles gecheckt omdat ik vermoedde dat deze een ‘stille verbruiker’ was. Dit leek niet zo te zijn.
    vervolgens op zijn advies en die van mijn garage een nieuwe accu laten plaatsen en in laten leren bij de dealer.
    eerste 2 weken, niets aan de hand, tot nu.
    Hij start weer niet, ook als ik de accu aan de lader doe, meldt de lader dat de accu, gezond is en 100% geladen.
    Ik snap er niets van.
    wie kan me helpen?

  2. #2
    Charvel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 3.0tdi start niet, ondanks nieuwe accu

    Kan het niet zo zijn dat je te snel op de startknop drukt als het alarm nog bezig is met registreren of signaleren.

    Ik heb nl een Cobra alarm en zolang deze bezig is met signaleren start hij niet, omdat het alarm tevens als startonderbreker werkt.

    Verder zou ik hem eens uit(laten) lezen met VCDS.
    A6 Avant 3.0TDI 180Kw Quattro 2013.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3.0tdi start niet, ondanks nieuwe accu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charvel Bekijk Berichten
    Kan het niet zo zijn dat je te snel op de startknop drukt als het alarm nog bezig is met registreren of signaleren.

    Ik heb nl een Cobra alarm en zolang deze bezig is met signaleren start hij niet, omdat het alarm tevens als startonderbreker werkt.

    Verder zou ik hem eens uit(laten) lezen met VCDS.
    dank voor je reactie,

    te snel starten zal t probleem niet zijn, meestal open ik de auto en zet mijn dochter achterin om daarna pas te gaan rijden.
    dat uit laten lezen ga ik zeker doen, denk dat t een ritje (al dan niet achterop een autoambulance) richting dealer wordt. Ik ga 'm morgen eens proberen te jumpstarten en als ie start rij ik gelijk door naar de dealer.
    Ben bang dat het de startmotor of bobine is. Dat zal wel weer een duur geintje worden. Mocht iemand nog andere suggesties of iets dergelijks hebben, ik hou me aanbevolen.
    Nu: Audi A3 1.8 5V '97 rood, staat te koop,
    vanaf augustus juli: Audi A3 SB 1.6 TDI, S line phantomblack

  4. #4

    Standaard Re: 3.0tdi start niet, ondanks nieuwe accu

    Wat meet je nu voor accuspanning dan? Misschien is er in het vagcom gedeelte van dit forum nog iemand die vlakbij je woont en 'm voor je kan uitlezen. En anders kan iemand je misschien een goede garage aanbevelen in je regio in plaats van de dealer.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3.0tdi start niet, ondanks nieuwe accu

    Na het vervangen van de startrelais, bleef het probleem terugkomen, starten mbv een starthulp/booster of overstarten van een andere auto werkte wel. In overleg met de dealer in Drachten besloten een originele accu te plaatsen i.p.v. de Bosch accu die er door mijn eigen garage ingezet was, misschien dat ze toch niet lekker communiceerden samen.
    Bij het demonteren van de accu, bleek van een kastje bovenop de accu (geen idee wat ie precies doet), dat daar een moertje niet goed vast zat. Zwarte aanslag van vonken op de bout wees op kortsluiting. Kastje is vervangen, moertjes goed aangedraaid, autootje start en rijdt weer als een zonnetje.
    Heeft me 4 weken ergernis en heen en weer gerace opgeleverd, dat stomme moertje.

    Blij dat het opgelost is.
    Nu: Audi A3 1.8 5V '97 rood, staat te koop,
    vanaf augustus juli: Audi A3 SB 1.6 TDI, S line phantomblack


  6. #6
    Charvel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0tdi start niet, ondanks nieuwe accu

    Mooi dat het weer opgelost is.
    A6 Avant 3.0TDI 180Kw Quattro 2013.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •