Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Remblokken + schijven vervangen 3.0 TDI quattro

  1. #1

    Standaard Remblokken + schijven vervangen 3.0 TDI quattro

    Beste Allen,

    Ik wil binnenkort rondom de schijven en blokken vervangen.

    Nu het volgende:

    Op internet heb ik gezien dat je de remmen aan de voorkant vrij eenvoudig kunt vervangen door met een tang of schroevendraaier de zuiger terug te drukken.

    Voor de achterkant heb je kennelijk een uitleesapparaat of zo`n VDSC / Rosstech kabel nodig om je electronische remklauw te ontspannen en achteraf weer te spannen.


    Nu sprak ik vandaag een collega en die had ook een Audi A6 C7 maar dan een 2.0 liter en geen Quattro.
    Hij vertelde mij dat het helemaal niet nodig is om de remtang electronisch te ontspannen, maar dat je de zuiger met een speciale dop met 2 puntjes erop terug kunt schroeven. Aan de voorkant kun je hem ook niet zomaar terugdrukken met een tang, maar moet je de zuiger ook terugschroeven met die dop.

    Jullie begrijpen dat ik de weg een beetje kwijt ben....??

    Wat is nu de juiste methode ??

    Thanks & Gr.

  2. #2

    Standaard re: Remblokken + schijven vervangen 3.0 TDI quattro

    Volgens mij hoef je bij jouw auto ze niet draaiend terug te duwen. Maar het handigste is toch om even zo'n zuigerterugduwgereedschapsetje te kopen, dan kun je zowel draaiende remzuigers als niet draaiende overweg en duw je ze mooi gelijkmatig terug Voor de thuisklussers zijn er op alibaba, aliexpress en dergelijke sites voor 2 tientjes wel prima setjes te vinden. Hier een voorbeeldje: https://nl.aliexpress.com/item/NIEUW...940608272.html

    I.v.m. parkeerrem hoor je achter inderdaad te 'ontspannen' bij remblokwissel.. Het gaat vast niet gelijk stuk, maar je hoort het wel te doen. VCDS daarvoor aanschaffen is wellicht wat veel van het goede, misschien kun je 'm van iemand lenen. Anders is OBDeleven misschien een goedkoper alternatief, maar dan moet je eerst maar even nakijken of dat voldoet en die functie uberhaupt heeft.

    Als je niet zeker bent van hoe vast je bouten moet aantrekken met de hand, gebruik dan de aanbevolen momenten met een momentsleutel. Zorg dat je het weer goed plaatst allemaal, remmen zijn niet onbelangrijk
    Laatst gewijzigd door Nenna; 08-01-19 om 13:08.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Remblokken + schijven vervangen 3.0 TDI quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Anders is OBDeleven misschien een goedkoper alternatief, maar dan moet je eerst maar even nakijken of dat voldoet en die functie uberhaupt heeft.
    OBDeleven kan het zeer eenvoudig voor de c7 2.0 tdi. Het heeft een speciaal geprogrammeerde functie zodat je met 1 klik de parkeerrem los zet.
    Laatst gewijzigd door slevino; 08-01-19 om 21:36.

  4. #4

    Standaard Re: Remblokken + schijven vervangen 3.0 TDI quattro

    Heren,

    Bedankt voor de nuttige info en tips.

    Ik heb net even met de Duitse firma gebeld die die OBDeleven systemen levert, en inderdaad dit is inderdaad te gebruiken voor het ontspannen van de handrem voor het type Audi dat ik heb.

    Goeie tip...ik had al veel gezocht op internet naar betaalbare uitleesapparatuur waarmee je ook kunt "ontspannen"...maar dan kom je al snel op 200 euro met een overkill aan functies die ik toch niet gebruik.

    Met de OBDeleven ben je voor 75 euro klaar...dus prima alternatief, ik ga het bestellen en dan komt het goed!

    Groet
    Laatst gewijzigd door Arno100; 09-01-19 om 08:11.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Remblokken + schijven vervangen 3.0 TDI quattro

    Succes ermee!
    Zou je het zien zitten om na goede afloop een korte samenvatting te posten? Dit is een vaakvoorkomende klus
    en enkele duidelijke foto's en uitgeschreven lijnen kunnen velen helpen (waaronder mij, de klus staat me binnenkort ook te wachten)

    Alvast bedankt


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •