Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

  1. #1
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Goedemiddag allen.

    Heeft iemand toevallig een ETKA of iets dergelijks van de waterpomp naast de versnellings bak ? Vandaag is de auto terug geweest voor terugroep actie van de Elektrische waterpomp. En tijdens het uitlezen is er een foutmelding (welke vraag ik nog na) gemeld en na controle blijkt deze te lekken en is op de stekker nat. Waardoor waarschijnlijk de melding gegenereerd word.

    Hij hoopte dat met het vervangen van dit spulletje het ok moet zijn. Kleine kant tekening blijkt dat mocht dit niet zo zijn dat waarschijnlijk dan de kabelboom naar de ECU niet goed meer is door het door sijpelen van de vloeistof en eventueel dan ook het motor regel apparaat om zeep kan helpen.

    Laatste keer met @RS6 Black Panther tijdens het uitlezen niet deze melding gezien toch ? Maar de reparatie kost 280 euro. vervangen water pomp, stekker en stukje bedrading. Is dat schappelijk ? En klopt het dat er de kabelboom van het motor regel apparaat direct aan hangt ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #2

    Standaard re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?


  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Ik weet het niet zeker @Raz0r maar die zijn alle drie toch net wat anders denk ik. Ik heb wat meer info. Het gaat om pomp V50 , dit is één van de 3 waterpompen. De terug roep actie die is uitgevoerd is vervangen van pomp V51 .

    De rest is nogal abacadabra deze monteur schrijft nog slechter als een dokter. Moet ook zeggen dat ik er helemaal niks van heb gemerkt. En dat ik toen ik de codes erop liet schrijven met Dennis, er nog geen foutcoude van dit in stond. Vraag me af dus qua locatie van die V50 of dat gesloopt kan zijn tijdens de werkzaamheden van de terug roep actie misschien.

    v50.jpg
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4

    Standaard re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    @witalik De foutcode die ik in dat gekrabbel lees is wel van de V50 koelvloeistofcirculatie pomp maar dat is niet de oorzaak van het probleem. De magneetklep die in bovenstaande topics genoemd wordt is de plek waar het lekt. Je ziet in het gekrabbel tussen haakjes ook magneetklep staan. Ik vermoed dus dat bovenstaande links dus wel degelijk informatie bevatten over het probleem wat jouw auto heeft.

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Maar is dat niet alleen voor Automaat bakken ? Ik snap wel wat je bedoelt maar omdat ik een hand bak heb ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Over wat voor motor hebben we het hier?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Gaat om 2.0 TFSI handgeschakeld.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #8
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Volgens https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a6.../1/121-121013/ Zit er ook die magneet klep, alleen lijkt erop dat dit plaatje voor een Diesel is ? Motorcode CGLE-CGLD-CGLC-CGMB

    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a6.../1/121-121012/ Deze is voor de benzine versie en lijkt erop dat ik dit dan moet hebben ? Maar hier staat die klep niet bij. De recirculatie pomp ook niet trouwens. Ik denk dat de recirculatie pomp v50 dan voor aansluiting 42 moet zitten ?

    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a6...121-121011/#20 Hier zie ik wel een waterpomp , nummer 20. Kan nergens vinden welk partnummer V50 zou moeten hebben.
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 19-01-19 om 11:18.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Topictitel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    @Raz0r Weet jij misschien of dat die ene waterpomp alleen aanwezig is op de Hand geschakelde versie ? Dat ETKA achtige van 7zap op mijn links is niet heel duidelijk qua motor code.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #11

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    @witalik ik ben in het buitenland momenteel dus kan het niet voor je checken. Zou kunnen dat de 2.0tfsi die klep bij de versnellingsbak niet heeft. Weet jij zeker dat het gaat om een waterpomp naast de versnellingsbak die in verbinding staat met de ecu? Is het niet die V50 met de beruchte magneetklep ernaast die bij veel types in de waterkast zit onder de afdekking? Die wordt aangestuurd door de airco-eenheid volgens mij.. De onderdelen van de koelsystemen verschillen nogal per motortype en opties.

  13. #12
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    @Raz0r ok duidelijk. Ja dat er veel verschillen zijn had ik ook in de smiezen. 4-6 cilinders en diesel zijn allemaal verschillend. Kan alleen nergens aanduiding V50 vinden voor een pomp. Volgens de dealer is het de V50 pomp, ik zou ze op hun blauwe ogen moeten geloven. En anders zelf onder de auto kijken. Maar dan weet ik waarschijnlijk nog niet waar ik naar kijk.

    Vind het lastig om te zien, volgens sommige sites en teksten zit die V50 juist onder de parafaan zit en niet bij de versnellings bak ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #13

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    @witalik Daarom vroeg ik ook of je zeker wist dat het ging om iets naast je versnellingsbak. Ik bedoelde met waterkast wat jij parafaan noemt. Maar volgens mij zit die toch echt aan je airco regelapparaat ipv ecu.

  15. #14

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    @witalik zie ook laatste berichten van die 3e link in m'n eerste reactie in dit topic

  16. #15
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Ja daar heeft de dealer het dus over, ik weet het niet zeker. Juist omdat ik veel verschilende dingen lees. Wel of geen aux heater (stand kachel) , Ik heb een paar PDF's gevonden :

    https://www.audiworld.com/forums/att...8&d=1422558190

    https://www.audiworld.com/forums/att...9&d=1422558211

    Nergens staat er iets over naast de Versnellings bak. Maar juist die shut down valve/magneet klep is weer voor types met automaat bakken . Dat maakt dit zo verwarrend.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #16

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    @witalik Volgens mij zijn er ook handbakken met die klep naast de versnellingsbak, maar mogelijk de 2.0tfsi niet. In de waterkast zit bij sommigen (ook) exact dezelfde klep direct naast de V50 (als die aanwezig is..). Dus als jij jouw motor icm die klep en/of v50 naast de versnellingsbak niet hebt gevonden op 7zap denk ik dat het om het spul in de waterkast gaat. Meer kan ik er niet van maken.

  18. #17
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Ik check het nog even na misschien kan ik die monteur spreken, en misschien dat ik die magneet klep 4H0121671D preventief ook laat vervangen.

    Klep v50 wordt ook wel v36 genoemd geloof ik bij 2.0 tfsi motoren.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  19. #18

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    @witalik Gewoon even kijken of het inderdaad die v50 in de waterkast is en of in jouw geval de magneetklep ernaast zit. Als dat zo is dan even goed controleren of alleen de v50 vervangen moet worden of dat die klep lekt.

  20. #19
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    Okey, wat meer duidelijkheid gekregen. Het onderdeel wat vervangen dient te worden is die Magneet klep - 4H0121671D - en de stekker die hier aan zit.

    111 euro ex-btw voor de klep
    28 euro ex-btw voor montage stekker ?
    74 euro ex-btw voor montage
    -------------------------------- +
    213 ex
    257 euri inclusief btw.

    De Service man zelf had het weer over pomp, maar bedoelt dus de klep. En sommige sites noemen dit onderdeel ook pomp blijkbaar, lekker onduidelijk. Maar ik laat het wel bij hun vervangen. Zelf heb ik wel gezien dat deze klep ergens tussen de 70 en 90 euro kan kosten.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  21. #20

    Standaard Re: Waterpomp 2.0 TFSI naast versnellingsbak lekkage, stekker gecorrodeerd. Hangt ECU-boom hier direct aan?

    @witalik En? Was de v50 nog goed of is die ook nog vervangen naast die magneetklep?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •