Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 'Rek' op automaat?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard 'Rek' op automaat?

    Allen

    Ik heb een A6 avant van 2016 met 45000 km op de teller. Betreft een 190pk diesel S tronic.
    Ondertussen steekt er een paar duizend km een nieuwe versnellingsbak in, omdat er een gekend slecht geluid was opgetreden.

    Nu valt het me al een tijdje op dat:
    - als je de wagen in efficienty zet, hij niet meer in vrijloop gaat als je de gas lost. Vroeger deed hij dit wel.
    - Bij vertrekken schakelt de wagen heel snel naar de volgende versnelling waardoor het vermogen steeds even wegvalt. Ik heb eens een A5 als vervangwagen gehad met dezelfde motor en deze schakelde pas rond de 2500 toeren waardoor hij wel vlotter bleef rijden. Als je de adaptieve cruise controle laat versnellen schakelt hij wel later.
    - Als je in een bepaalde versnelling rijdt, je het gas even lost en terug gas geeft hij even in toerental (+/- 50tr/min) stijgt en dan terugvalt. Alsof er 'rek' opzit. Van dit laatste heb ik een kort filmpje gemaakt: https://youtu.be/yfuDBZOC_i4

    Kunnen andere gebruikers met hetzelfde type wagen bevestigen of dit normaal is of is er iets mis met de koppelomvormer, ...?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Rek' op automaat?

    Niemand?

    Ik weet dat je bij BMW de automaat kan 'resetten' zodat hij zichzelf opnieuw kan inleren. Is dit bij Audi ook zo?

  3. #3

    Standaard Re: 'Rek' op automaat?

    Een dsg/stronic heeft geen koppelomvormer, de dubbele koppeling wordt wel elektronisch aangestuurd. Dat hopje in toerental hoort niet. Ik neem aan dat je met je vragen terug bent geweest naar de zaak die die bak erin heeft gezet? En ja je kunt met de juiste diagnoseapparatuur van alles inleren calibreren etc...
    Laatst gewijzigd door Nenna; 29-01-19 om 15:12.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Rek' op automaat?

    Dank je voor de info!

    Mijn garage is niet bij de deur, vandaar dacht ik hier eerst eens even te informeren.
    Nu ik bevestiging heb dat het niet normaal is, kan ik eens langsgaan zodat ze het nodige doen.

  5. #5

    Standaard Re: 'Rek' op automaat?

    Is er een totaal nieuwe bak ingezet door een Audi dealer of is er slechts een gedeelte vervangen?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Rek' op automaat?

    Er kwam een zagend, klagend geluid van de aandrijfassen bij het volledig afdraaien op lage snelheid. Was volgens hen het begin van een veel voorkomend probleem met de versnellingsbak en deze werd onder garantie vervangen.

    Wat er allemaal exact werd veranderd weet ik niet. Kreeg enkel te horen dat het een volledig nieuwe bak was.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •