Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

  1. #1
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    Ik ben sinds kort in het bezit van een A6 C7 2013 2.0 TDI MT. Erg fijne auto. Alleen wel al enkele vragen die ik niet via de zoekfunctie kon vinden.

    1-Ik zou graag, net als bij mijn vorige auto, de EGR laten afsluiten. Ik heb me alleen laten vertellen dat uitschakelen echter ook elektronisch zou moeten kunnen via de BC. Zou dit ongestraft kunnen of kan ik een lange stoeipartij met foutmeldingen verwachten? Heeft iemand hier ervaring mee en wat is hier in aan te raden?

    2-Om hem wat economischer laten rijden ben ik me aan het oriënteren of een mapping'/tuning in het motormanagement me hierin zou kunnen helpen. Weinig ervaring mee dus ik vroeg me af hoe jullie hier in staan.

    3-Ik heb jammer genoeg nog een uitvoering met H7 lampen. Nu ik in mijn A4 wél Xenon had is dit heel erg wennen. Ik heb hier al wat rond gezocht wat het zou kosten om de originele Led verlichting in te bouwen maar dat wordt me te gortig. Is dit met de originele 'onderhoudsvrije' Xenon van Audi wel te doen? Of zit ik dan nog steeds met het after market inbouwen van ballasten etc?

    4-Via SD kaart krijg ik geen MP3 bestanden afgespeeld. In de handleiding kan ik niets vinden welke bestanden leesbaar zijn voor het MMI systeem. Nu heb ik dat wel ondervangen door ze via mijn telefoon af te spelen maar wilde ook graag weten wat het MMI systeem kan hebben vanuit de SD kaart.
    Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 130kw C7/4G
    Audi A4 1.9 TDI Avant 81kw B5
    Audi 80 1.8 55kw B3

  2. #2
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    2. Ik heb verschillende benzine auto's laten tunen. Ik kan zeggen dat ze in elk geval nooit méér gingen verbruiken na tunen. Of je auto er merkbaar zuiniger van wordt weet ik niet.


    4. Ik speel ook mp3's af via SD. ik merk dat sommige mp3 bestanden niet herkend worden door de MMI. Wat altijd werkt is de bestanden via Mediamonkey te laten converteren en het resultaat op de SD kaart te laten afspelen. Dit werkt ook via de probeerversie, ik doe dit mbv een windows laptop. Edit: en je kaartje vooraf fat32 formatteren.
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    2 - Als je sneller meer vermogen beschikbaar heb kan het best zijn dat je zuiniger rijd. Maar de ervaring is meestal dat het vermogen ook juist uitnodigd om meer te trappen :-)

    3 - Lampunits xenon kosten meestal al iets van 1200 per stuk ? Inbouwen en coderen .

    4 - Welke SD kaart gebruik je ? Mag maximaal 32Gb zijn, en wat ik ook gemerkt heb dat ik zelf soms blijkbaar WMA bestanden erop heb gezet, die speelt ie ook niet af. En de kaart moet inderdaad op FAT32 staan.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blue Whale Bekijk Berichten
    4. Ik speel ook mp3's af via SD. ik merk dat sommige mp3 bestanden niet herkend worden door de MMI. Wat altijd werkt is de bestanden via Mediamonkey te laten converteren en het resultaat op de SD kaart te laten afspelen. Dit werkt ook via de probeerversie, ik doe dit mbv een windows laptop. Edit: en je kaartje vooraf fat32 formatteren.
    Ik zal mediamonkey eens proberen. Dat wist ik namelijk nog niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    2 - Als je sneller meer vermogen beschikbaar heb kan het best zijn dat je zuiniger rijd. Maar de ervaring is meestal dat het vermogen ook juist uitnodigd om meer te trappen :-) .
    Dat trappen leer ik snel af. De laatste paar tanks diesel kwamen op gemiddeld 1:11 uit. Zo wordt diesel rijden prijzig. Ik heb de huidige half leeg kunnen rijden met een gemiddelde van 1:16,5 maar hier heb ik extreem veel moeite voor moeten doen (zeer langzaam optrekken, binnenwegen overal CC gebruiken en rijstand op efficiency).
    Heb begrepen dat tunen specifiek op motormanagement voor lager verbruik ook mogelijk was. Meer vermogen hoeft voor mij niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    3 - Lampunits xenon kosten meestal al iets van 1200 per stuk ? Inbouwen en coderen .
    Ik had ze inderdaad van Kufatec gezien voor 2000 voor een set. Iemand ervaring met het retrofitten van zo'n set achteraf incl. coderen? Ben met name benieuwd naar of dit probleemvrij kan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    4 - Welke SD kaart gebruik je ? Mag maximaal 32Gb zijn, en wat ik ook gemerkt heb dat ik zelf soms blijkbaar WMA bestanden erop heb gezet, die speelt ie ook niet af. En de kaart moet inderdaad op FAT32 staan.
    Ik heb er nu een 64GB in zitten dus wellicht zit daar het probleem ook. Ga eens kijken of ik nog een oude heb liggen en die formatteren op fat32.

    Ben verder nog benieuw of iemand me iets kan vertellen mbt het digitaal uit schakelen van de EGR zodat die niet meer mee doet. Vanuit eerdere modellen weet ik dat de motor er beter door gaat lopen (en wellicht in dit geval ook zuiniger).
    Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 130kw C7/4G
    Audi A4 1.9 TDI Avant 81kw B5
    Audi 80 1.8 55kw B3

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    Er schijnen ook eco modes te zijn qua chippen. Maar als je je voet op dezelfde stand houd zal je met een goede chip ook wel zuiniger rijden. Zeker met diesel omdat je dan een berg bruikbaar koppel erbij krijgt.

    64 GB is het probleem. 32 gaat het zeker doen. Als je op zoek bent naar retrofit zitten er een paar op het forum. Leon van audiwereld bijvoorbeeld. audi parts veghel heeft misschien de units of bm onderdelen.
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 11-02-19 om 01:08.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    Formatteer die 64gb kaart eens op fat32 (niet exfat) mbv powershell of een programmaatje als 'fat32 format'. Je hebt best een kans dat dat gewoon werkt in je MMI.

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    USB sticks 64 gb doet ie ook niet bij mij.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    USB sticks 64 gb doet ie ook niet bij mij.
    fat32 geformatteerd? Bij mij zit er gewoon een 64gb kaartje in.

    @Proost wat betreft verbruik en diesel/benzine berekening had ik je al gewaarschuwd in je aankooptopic en opties waren niet belangrijk voor je zei je Zolang je betaalt kun je de koplampen probleemloos upgraden door iemand die weet wat hij/zij doet. EGR zou ik lekker zo laten ivm je dpf.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 11-02-19 om 12:19.

  10. #9
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    Usb stick 64gb las die niet, SD kaartje nog niet geprobeerd. Maar misschien is groot scherm navi anders ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #10
    narcotic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proost Bekijk Berichten
    Ik ben sinds kort in het bezit van een A6 C7 2013 2.0 TDI MT. Erg fijne auto. Alleen wel al enkele vragen die ik niet via de zoekfunctie kon vinden.

    1-Ik zou graag, net als bij mijn vorige auto, de EGR laten afsluiten. Ik heb me alleen laten vertellen dat uitschakelen echter ook elektronisch zou moeten kunnen via de BC. Zou dit ongestraft kunnen of kan ik een lange stoeipartij met foutmeldingen verwachten? Heeft iemand hier ervaring mee en wat is hier in aan te raden?

    2-Om hem wat economischer laten rijden ben ik me aan het oriënteren of een mapping'/tuning in het motormanagement me hierin zou kunnen helpen. Weinig ervaring mee dus ik vroeg me af hoe jullie hier in staan.

    3-Ik heb jammer genoeg nog een uitvoering met H7 lampen. Nu ik in mijn A4 wél Xenon had is dit heel erg wennen. Ik heb hier al wat rond gezocht wat het zou kosten om de originele Led verlichting in te bouwen maar dat wordt me te gortig. Is dit met de originele 'onderhoudsvrije' Xenon van Audi wel te doen? Of zit ik dan nog steeds met het after market inbouwen van ballasten etc?

    4-Via SD kaart krijg ik geen MP3 bestanden afgespeeld. In de handleiding kan ik niets vinden welke bestanden leesbaar zijn voor het MMI systeem. Nu heb ik dat wel ondervangen door ze via mijn telefoon af te spelen maar wilde ook graag weten wat het MMI systeem kan hebben vanuit de SD kaart.
    Interesse in het overkopen van een gebruikte set adaptive xenons?


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
    Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

  12. #11
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI EGR sluiten, tuning, xenon inbouwen, MP3s afspelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Formatteer die 64gb kaart eens op fat32 (niet exfat) mbv powershell of een programmaatje als 'fat32 format'. Je hebt best een kans dat dat gewoon werkt in je MMI.
    Bedankt voor de tip. Ga ik proberen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Proost wat betreft verbruik en diesel/benzine berekening had ik je al gewaarschuwd in je aankooptopic en opties waren niet belangrijk voor je zei je Zolang je betaalt kun je de koplampen probleemloos upgraden door iemand die weet wat hij/zij doet.
    Ja klopt. Heb je tip ook ter harte genomen en alles uitgerekend via spritmonitor. Met mijn kilometers op jaarbasis (ongeveer 23.000) ben ik met diesel, ondanks het verbruik, nog steeds ruim 1000 euro goedkoper uit. Dat neemt niet weg dat ik het op zich wel plezierig zou vinden als die wat zuiniger loopt. Mijn 1.9tdi haalde 10 jaar op rij een gemiddelde van 1:19 en daar werd niet zuinig mee gereden. Nu moet ik hard mijn best doen om aan de 1:14 te komen door veel gebruik te maken van de cruise. Maar enfin, leek me gewoon wel fijn. Als het niet zo is, rij ik er geen kilometer minder om.

    Vwb opties sta ik daar nog steeds zo in. Merk alleen dat ik, na tien jaar met xenon gereden te hebben, toch echt niet te spreken ben over de lichtopbrengst van ouderwetse halogeen. Dus dat zou ik evt. nog aan willen passen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    EGR zou ik lekker zo laten ivm je dpf.
    Wat zou het risico voor de dpf zijn als ik de egr af sluit?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door narcotic Bekijk Berichten
    Interesse in het overkopen van een gebruikte set adaptive xenons?
    Je hebt PM.
    Laatst gewijzigd door Proost; 15-02-19 om 10:18.
    Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 130kw C7/4G
    Audi A4 1.9 TDI Avant 81kw B5
    Audi 80 1.8 55kw B3

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •