Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Zoekend stuurgedrag 3.0Tdi quattro

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Zoekend stuurgedrag 3.0Tdi quattro

    Ik zoek hulp/lotgenoten en het liefst een goedkope oplossing voor een vreemd stuur fenomeen.

    Ervaar al enige tijd bijzonder stuurgedrag bij m'n auto.
    Hij spoort, zweeft, zoekt.. geen idee hoe ik het moet benoemen, maar het is bijna gevaarlijk te noemen, continu corrigeren! (Dynamic, Comfort instellingen werken wel,.. maar zelfde gedrag)
    Balanceren, uitlijnen al gedaan.. niets aan de hand.
    Nieuwe banden erop, nul resultaat.
    Vervolgens bij de Audi dealer geweest, om te vragen of er een Software update was voor dit stuurhuis.. had ik ergens gelezen.
    Uit laten lezen.. nieuwe software erop, mee gereden,. nul resultaat. Ook het opnieuw ijken had geen resultaat.
    "Stuurhuis vervangen dan maar, is het advies, want er zijn er na deze al 3 nieuwe versies (laatste versie die ik dan nodig heb is: 4G1.423.055.BG) en het valt niet meer onder coulance !!! "
    Audi Expert heeft er zelf ook mee gereden en begreep en merkte mijn stuurklacht volledig (dat was het enige goede nieuws)

    Dat cirucs kost dan ongeveer 3250,= !!!! Terwijl het gewoon een K.. product is, aangezien het al een aantal keer is ge-update (blijkbaar niet voor niets)..


    Herkent iemand dit , andere oplossingen, tips, trucs , stuurhuis op de plank...... ??

    Alvast dank voor alle hulp, want verder is het een GEWELDIGE auto!

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekend stuurgedrag 3.0Tdi quattro

    Beste GB,

    Ik heb sinds een aantal maanden een A6 4G 3.0TDI Avant uit 2014 en herken je klachten, hoewel het bij mij niet dusdanig extreem is dat ik er iets aan zou doen. Bij CD heb ik het er ook over gehad en het zou bij mij ook nog aan de spoorbreedte/velgbreedte/bandentype kunnen liggen. Ik heb er velgen van een A5 onder liggen (ET29) en die bouwen een stuk breder tov de standaard ET waarde, tevens heb ik er een 234/45/18 band opliggen die ook afwijkt van de standaard (245/40/18). Dus wellicht daar nog even naar kijken alvorens te rigoreuze kosten te maken? Ik heb echter wel het vermoeden dat ze bij Audi met de wissel van de 'good old' hydraulische stuurkolom naar een volledig elektrische nog niet helemaal klaar zijn ...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekend stuurgedrag 3.0Tdi quattro

    Bij mijn A6 hebben ze het stuurhuis vervangen in garantie, maar om eerlijk te zijn voelde ik geen verschil. Het is nu bij mij ook niet extreem uitgesproken.

    Ik denk dat het ook eerder ligt aan wat robby70 zegt, combinatie van ET waarde, breedte banden, ...

    Ik heb dit soort klachten ook al gehoord van mensen met bv een X5 in combinatie met de fantastische spoorvorming op de snelweg.

    Btw als je adaptieve cruise control en dergelijke hebt, moet de wagen uitgelijnd worden inclusief calibratie van de camera's enzo, duurt 3 a 4 uur volgens de garage.
    Laatst gewijzigd door crazyke; 10-02-19 om 12:00.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekend stuurgedrag 3.0Tdi quattro

    Bekend probleem.. Is er een update voor geweest (stuurhuis) Wat in de meeste gevallen hielp. Zo niet, moest er een andere stuurhuis in begreep ik.. Waarom weet ik dat? Heb er ook last van. Heb me beetje in verdiept. Elders op Forum staat ook welke vag-com instellingen veranderd moet worden. Dus of een officiele update, of vag-com aanpassing. 70% van de gevallen werd het verholpen.

    Ik heb ook nog steeds geen tijd gehad, maar moet binnenkort naar Rainesh toe om het te laten fixen en hopen dat het over gaat.. Best irritant.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekend stuurgedrag 3.0Tdi quattro

    Beste Hakan,
    Ik heb nog even gezocht op het Forum, maar ik kan die thread over vcds instellingen niet vinden, kun je die doorsturen? Ik heb nog even contact gehad met de dealer en die gaf aan dat zij eerst de kruiskoppeling van het stuurhuis (op speling) checken (logisch) .. en dat er tevens van Audi uit wat software acties zijn. Daarvoor zou ik dus langs de dealer moeten, zou ongeveer 200,- kosten. Wellicht ben ik met andere VCDS instellingen ook al verder! Alvast bedankt.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoekend stuurgedrag 3.0Tdi quattro

    https://www.audiforum.nl/forum/model...it-0-punt.html

    Zijn meerdere topics. Kijk vooral naar reactie van Razor. Daar staat hoe je erachter komt of je update nodog hebt. Er was ook een topic waarin stond wat je precies moest aanpassen. Moet ik ook een keer naar zoeken. Of dat Razor heer meteen kan antwoorden
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •