Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: 20" vs 21" verantwoord vs looks

  1. #1

    Standaard 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Ik rij op dit moment een 20" winterset (9j velgen en ET33 met 255/35/ZR20 banden), bevalt me prima. Iets stugger dan 19", maar zoveel stugger is het niet, zelfs niet met een H&R 40/40 set eronder.

    Nu de wintermaanden erop zitten ben ik aan het kijken voor een zomerset en wil ik een set zilveren BBS CH-R 20" (9j en ET25 met 255/35/ZR20 banden) hebben, of ik neig om de nieuwe BBS CH-R II 21" te nemen in satin platinum (9j en ET32 met 255/30/ZR21 banden).

    Volgens mij rijdt er maar 1 andere forumlid op 21". Ik weet het. Velen van de 4G rijders zouden niet eens de overstap van 19" naar 20" aandurven vanwege het comfort-verhaal, maar de nieuwe BBS CH-R II is alweer zoveel mooier en unieker dan de gewone CH-R. Ik vraag me af of de overgang van een 35 naar een 30 band nou voor drastisch meer comfortverlies zorgt. Van een 40 naar 35 vond ik dat namelijk niet. Maar ja, waar leg je de grenzen? Het oog wilt ook wat en vraag me eigenlijk af of 21" niet teveel van het goede is... ja de meesten zullen wel zeggen ja waar ben je in vredesnaam mee bezig... haha.

    Op internet wat rondgestruind en vond een aantal foto's van beide sets. Onder de zwarte Avant zijn niet de satin platinum's gemonteerd, zou in eerste instantie niet mijn keuze zijn voor een black on black look.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  2. #2
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Mijn schoonbroer rijd met een Rs6 c7 met 21" en rijd voor mij persoonlijk helemaal niet stug, nu heeft deze wel bredere banden dan onze c7 's, waardoor natuurlijk de 35 bij hem meer is dan die van ons. (255-35-20) Want de wanghoogte is het aantal procent van de breedte dacht ik? Dus misschien ook weer niet helemaal vergelijkbaar?
    20"silver rotor--abt--s-line--h&r--rs gril--black logo--full inox l/r exhaust-- Powered by dvx

  3. #3

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    De BBS CH-R II schijnen er ook in 20" te zijn.

    http://www.bbs-wheels-shop.de/index....625_112-5.html
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #4

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkmen Bekijk Berichten
    Mijn schoonbroer rijd met een Rs6 c7 met 21" en rijd voor mij persoonlijk helemaal niet stug, nu heeft deze wel bredere banden dan onze c7 's, waardoor natuurlijk de 35 bij hem meer is dan die van ons. (255-35-20) Want de wanghoogte is het aantal procent van de breedte dacht ik? Dus misschien ook weer niet helemaal vergelijkbaar?
    De 21" optie bij een RS6 wordt standaard in 285/30/ZR21 geleverd, zie de Audi site. Heeft wellicht je zwager een andere bandenmaat gekozen, after market?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    De BBS CH-R II schijnen er ook in 20" te zijn.

    http://www.bbs-wheels-shop.de/index....625_112-5.html
    Zag het, ga meteen even bij mijn vaste bandenleverancier vragen voor de levertijd en prijs.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  5. #5
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    De BBS CH-R II schijnen er ook in 20" te zijn.

    http://www.bbs-wheels-shop.de/index....625_112-5.html
    Heb me verkeerd uitgedrukt, bedoelde die 255-35-20 op de gewone c7 als bandenmaat...
    20"silver rotor--abt--s-line--h&r--rs gril--black logo--full inox l/r exhaust-- Powered by dvx


  6. #6

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Dit zijn de CH-R II wielen in 21", de 9J variant heeft nog een levertijd van 6 weken. Op de foto's staat de 10,5J variant afgebeeld.

    Zijn in de kleur platinum mat.

    Enfin, nog 6 weken op mijn 20" winterset doorrijden of nog twee weken wachten en 700 euro in de pocket houden voor andere dingen en dan voor de normale CH-R in zilver gaan in 20" met 255/35/ZR20 banden van Continental.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  7. #7

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Ik gok op de 6 weken
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Ik gok op de 6 weken
    Deze keer zit je ernaast
    Na heel wat wikken en wegen, toch mijn twijfels gehad over de 30 hoog banden wanneer ik voor de 21" zou gaan. Ik vind persoonlijk bij een normale 4G een 20" voldoende en ben overstag gegaan en heb net de bestelling de deur uitgestuurd voor een set 20" CH-R in het zilver.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Dit is toch een topic dat ik moet volgen. Ik wil ook de shadow look (chrome laten donkeren). Ik had 2 opties gezien. 1 is wrappen, 2 is plasti-dippen. Beide zou ik willen laten doen echter. Ik ben niet zo'n handige en het moet toch stylish zijn en blijven.

    Verder ga ik ook voor de CH-R's gaan. Wat is het verschil tussen de CH-R en CH-R 2? Ik had een prijs van net over de 3000€ voor 20 " CH-R's met Michelin bandjes op. Ik zit op de luchtvering met mijn A6 avant.

    Groeten, Jan
    Laatst gewijzigd door tom; 10-07-15 om 11:21.

  11. #10

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Full Throttle Bekijk Berichten
    @Ron2006Audi heb je de CH-Rs al steken? Fototje dat je kan delen?
    Nee nog niet. BBS zou het aantal bestellingen/productie op dit moment niet aankunnen. De backorder stond lange tijd open. Vorige week heb ik te horen gekregen dat het nog weleens 4 weken zou gaan duren ondertussen rij ik met winterbanden rond, niet ideaal.

    Ik heb de bestelling geannuleerd en ben voor de nieuwe Stance SF01's gegaan. Stance komt uit dezelfde fabriek als Vossen, alleen dan goedkoper. Zie foto van de witte BMW, worden uiteraard gewoon zilveren velgen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door tom; 10-07-15 om 11:22.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Het account van jorc is verwijderd omdat hij hier gratis reclame voor zijn bedrijf dacht te maken. Betreffende berichten verwijderd, back on topic graag.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    misschien heb ik hem in het net gelokt? mijn excuses

  14. #13

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    20" en AAS (luchtvering) is perfect. Ik heb het zelf ook en absoluut geen spijt! Heb zelfs de luchtvering 1cm laten verlagen. Niet twijfelen maar gewoon doen, rijdt geweldig. Ik zie dat Ron de stap al heeft gezet, veel rijplezier.
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 20" vs 21" verantwoord vs looks

    Volgens de vorige eigenaar van mijn wagen rijd het nog steeds comfortabel met de 21" velgen. Ik heb het zelf nog niet ervaren omdat tijdens de testrit de standaard 20" rotors met winterbanden er op zaten. 9 januari heb ik de wagen en heb de 21" velgen er bij genomen voor volgende zomer mee rond te rijden. Ik post nog wel hoe het voelt vanaf het moment ze er op steken.
    Op de foto's zie je originele A7 21" wielen met AAS in "Dynamic" stand.

    DSC_0095.jpgDSC_0096.jpg
    Laatst gewijzigd door barrymann; 27-12-15 om 23:14.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •