Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 58

Onderwerp: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

  1. #21
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Op welke wegen is het specifiek dat je dit probleem met ACC hebt? Ik zal er eens overheen rijden met mijn PreFL A6 4G met de ACC.

    Verder naar duitsland rijden voor garantie zal weinig opleveren. PON heeft het namelijk geflikt om alle nieuwe Audi's zonder garantie bij de fabriek in te kopen. Overigens vertellen ze jou dit niet als klant zijnde.
    Dus wanneer je voor garantie naar de duitse dealer gaat zal je te horen krijgen dat er geen garantie is.

    Ben ik ff blij dat de mijne een Duitse import is.

    Overigens het probleem met de luchtvering heb ik ook totaal niet. Mijn A6 is van juni 2014. Dat was de laatste batch voor ze de Facelift begonnen uit te leveren.
    Klopt, maar als ze het in DE onder garantie vervangen, dan kan PON eigenlijk niet anders dan het ook onder garantie vervangen. Daarom heb ik TO ook op die Duitse site gewezen. Uitprinten die hap en op naar de dealer...

    N.B. Heb ook geen problemen met de luchtvering, maar op Motor-Talk zijn er wél veel eigenaren die er problemen mee hebben. Vandaar de tip.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  2. #22
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1HXV110 Bekijk Berichten
    Klopt, maar als ze het in DE onder garantie vervangen, dan kan PON eigenlijk niet anders dan het ook onder garantie vervangen. Daarom heb ik TO ook op die Duitse site gewezen. Uitprinten die hap en op naar de dealer...

    N.B. Heb ook geen problemen met de luchtvering, maar op Motor-Talk zijn er wél veel eigenaren die er problemen mee hebben. Vandaar de tip.
    Helemaal met je eens maar helaas leert de praktijk soms anders als het om garantie gaat bij PON
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  3. #23
    freddiem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Ook die van mij is import vanuit Duitsland en ondervindt geen enkel probleem. Deze is van juni 2014.
    2015: A6 3.0 TDI Quattro 6 cil. 150 kW/204 pk S. tronic, 2x S-line, Phantom-zwart pareleffect vol opties. 2018: Q5 2017 2.0 Sport S-Line TDI Quattro Daytonagrijs pareleffectlak 190 PK vol opties! Maart 2022: Q4 type 50 S Competition Quattro!

  4. #24
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddiem Bekijk Berichten
    Ook die van mij is import vanuit Duitsland en ondervindt geen enkel probleem. Deze is van juni 2014.
    Dan heb jij dus dezelfde batch als ik
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #25
    freddiem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    BTW: Bevalt je getunede versie??
    2015: A6 3.0 TDI Quattro 6 cil. 150 kW/204 pk S. tronic, 2x S-line, Phantom-zwart pareleffect vol opties. 2018: Q5 2017 2.0 Sport S-Line TDI Quattro Daytonagrijs pareleffectlak 190 PK vol opties! Maart 2022: Q4 type 50 S Competition Quattro!


  6. #26
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddiem Bekijk Berichten
    BTW: Bevalt je getunede versie??
    Ja dat bevalt echt super. De tussensprintjes zijn nu echt fenomenaal. Ff bij 200 gas geven in zijn 5 en je wordt gelanceerd. Het gaat met zulk groot gemak

    Auto blijft maar gaan en door trekken en houd pas op ver boven de 290 km/h. Echt werkelijk 98/99% van je medeweggebruikers zijn ineens zo sloom in vergelijk 😜

    Pas geleden met een standaard RS6 C7 aan het sporten geweest en die moest echt flink trappen om te kunnen uitlopen en voorblijven. R8 V8 rij ik gewoon zoek tussen de 100-220 enz enz

    Kortom JD Stage 2 maat kuur ga je zeker geen spijt van krijgen.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Ja dat bevalt echt super. De tussensprintjes zijn nu echt fenomenaal. Ff bij 200 gas geven in zijn 5 en je wordt gelanceerd. Het gaat met zulk groot gemak

    Auto blijft maar gaan en door trekken en houd pas op ver boven de 290 km/h. Echt werkelijk 98/99% van je medeweggebruikers zijn ineens zo sloom in vergelijk ��

    Pas geleden met een standaard RS6 C7 aan het sporten geweest en die moest echt flink trappen om te kunnen uitlopen en voorblijven. R8 V8 rij ik gewoon zoek tussen de 100-220 enz enz

    Kortom JD Stage 2 maat kuur ga je zeker geen spijt van krijgen.
    Dit is inderdaad om van te watertanden!!!

    Mijn nieuwe wagen (A6 Avant, C7, FWD, S-tronic 218PK model 2015 met zowat alle opties) heeft er nu 9000 Km op zitten. Dus nu tijd voor de tuning, maar blijkbaar gaat dit (nu) nog niet
    Deze blijkt namelijk een totaal nieuw, nog niet gekraakt, ECU te bezitten! (info via JDE en bevestigd via andere bronnen)

    Nu blijkt dat BR-Performance dit wel zou kunnen. Dus afspraak genomen maar eenmaal ter plaatse kon de pret niet doorgaan vanwege hetzelfde probleem. Maar ze zouden een nieuwe speciale tool hebben ontwikkeld die dit wel mogelijk maakt. Helaas was de persoon, (met de nieuwe software tool) op dat moment, op een andere BR vestiging aan het werk. Dus nieuwe afspraak op 7 oktober. Benieuwd of het dan zal lukken? Ze beweren in ieder geval dat ze er al 1 gedaan hebben van exact hetzelfde type.

    Het is natuurlijk balen als je met een nieuwe wagen grote pech hebt, maar ik wou alleen maar even laten weten dat deze wagen (tot nu toe, slechts 9000Km) ongelooooooofelijk rijd!!!!

    Helaas zal er nooit het plezier van de 400PK uitkomen, maar ja... Een mens moet nu eenmaal keuzes maken.....

    (Als je niet kan hebben wat je graag ziet, dan moet je maar graag zien wat je wel kan hebben )

    Groeten Peter6

  8. Ad
  9. #28
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Das balen idd als jou type ecu nog niet gekraakt is. Echter als JD hem dus niet kan doen kan een BR of Hartog of VAGtuning of wie dan ook hem zeker te weten ook niet doen. Het kraken van de ECU beveiliging wordt wereldwijd maar door 1 Italiaans bedrijf gedaan. Pas wanneer hun de kraak succesvol hebben kunnen doen kunnen alle tuners ermee aan de slag. Wat wel zou kunnen is een TuningsBox. Echter valt dat bij mij in de categorie SloopBox daar je continue je ECU voor de gek zit te houden. Daarom doe ik alleen maar ECU maatchip op de rollenbank.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Das balen idd als jou type ecu nog niet gekraakt is. Echter als JD hem dus niet kan doen kan een BR of Hartog of VAGtuning of wie dan ook hem zeker te weten ook niet doen. Het kraken van de ECU beveiliging wordt wereldwijd maar door 1 Italiaans bedrijf gedaan. Pas wanneer hun de kraak succesvol hebben kunnen doen kunnen alle tuners ermee aan de slag. Wat wel zou kunnen is een TuningsBox. Echter valt dat bij mij in de categorie SloopBox daar je continue je ECU voor de gek zit te houden. Daarom doe ik alleen maar ECU maatchip op de rollenbank.
    Zowel JD als VAGtuning hebben me inderdaad verteld dat ze moeten wachten op het kraken van de ECU. Maar BR beweert bij hoog en laag dat ze er al een hebben gedaan. Ze halen de beveiliging eraf met een speciale software tool, dat beweren ze toch. Ik zal meer weten op 7/10 (nog één weekje geduld!) Ik laat het resultaat in ieder geval weten..........

    Ik verkies ook de maat tuning op de rollenbank met herprogrammatie. Een tuningdoos is voor mij te beperkt omdat er een aantal parameters buiten schot blijven. En ik heb met mijn vorige 2 wagens (A6 Multitronic 136/ 155PK en Skoda Supperb DCG 170 / 200 PK bij Heinz) er alleen maar veel plezier aan beleefd, dus waarom nu voor minder gaan??? En beiden hebben een dikke 260.000 Km gehaald alvorens te wisselen, dus..... (wel veel snelweg)
    Dit is de A6 bij verkoop....

    pers 015.jpg pers 023.jpg pers 003.jpg

    Groetjes, Peter6
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  11. #30
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Unhappy Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Mijn 2012 A6 geeft al tijden dezelfde storing in de ACC en de Braking Guard. Volgens het uitlezen is er een PDC sensor kapot, alleen de garage gelooft dat niet helemaal omdat de storing op de datum erin is gekomen toen mijn "volg voertuig systeem" is ingebouwd volgens de specificaties.
    Donderdag naar de garage, ik zal een update pasten daarna.
    Laatst gewijzigd door MrNappie; 05-10-15 om 19:24.
    A6 4G 3.0TDI Q Black Metal Edition

  12. #31

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    @MrNappie
    Zie bijlage :-) Misschien is het precies wat je zoekt.

    Edit: Krakende vering issue ook toegevoegd.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 05-10-15 om 20:16.

  13. #32
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Top! Dank daarvoor. Ga ik meenemen naar de garage. Er is namelijk een melding dat de PDC Links voor defect is.
    A6 4G 3.0TDI Q Black Metal Edition

  14. #33
    RunnerX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    79
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Verder naar duitsland rijden voor garantie zal weinig opleveren. PON heeft het namelijk geflikt om alle nieuwe Audi's zonder garantie bij de fabriek in te kopen. Overigens vertellen ze jou dit niet als klant zijnde.
    Dus wanneer je voor garantie naar de duitse dealer gaat zal je te horen krijgen dat er geen garantie is.
    Dit is niet waar. Wij hebben de auto's in NL gekocht en in Duitsland,
    net over de grens, bij de Audi dealer in onderhoud. We hebben meerdere
    garantiegevallen gehad en deze worden normaal in behandeling genomen.

    @ topicstarter: ik zou gewoon de telefoon pakken en deze dealer bellen.
    Voor de taal hoef je het niet te laten want er zit een Nederlander
    achter de receptie Stuur maar een pb als je meer info wilt.
    Audi Q5 2.0 TDI quattro S-Line Lavagrau Perleffekt 170 pk.
    Audi A3 SB 2.0 TDI Ambition S-Line Misanorood 140pk @190pk VAG Techniektuning.

  15. #34
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    UPDATE
    mijn storing was gelukkig alleen het gevolg van een kapotte PDC sensor en verder niet. Kabelboom is nagekeken maar heeft geen sporen van vocht inwerking. Ze hebben de kabelboom nog een of andere waterafstotende behandeling gegeven (ingespoten), zodat dat geen probleem is / gaat worden. 1 PDC sensor en er werkt vanalles niet schijnbaar... maar het is nu weer klaar
    A6 4G 3.0TDI Q Black Metal Edition

  16. #35
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    UPDATE:

    In juli zijn we een rechtszaak begonnen. Met veel bombarie werd door de dealer (M de Koning)/importeur en Audi AG gezegd dat in week 45 (afgelopen week dus) het probleem met de ACC opgelost zou zijn. Dus kwam er op neer; niet zeiken en week 45 afwachten.
    Ik dus in week 44 mailen naar de bedrijfsleider (!) voor een afspraak om het probleem te verhelpen => donderdag 5 november een afspraak gekregen. Mooi denk ik, probleem in ieder geval opgelost en de rest bekijken we wel.
    Krijg ik op 3 november een mail waarin letterlijk staat:
    Wij moeten uw werkplaatsafspraak van donderdag 5 november a.s. helaas annuleren.
    Wij zullen u nog een nieuwe datum voorstellen waarop uw Audi in onze werkplaats kan worden ingepland.

    Huh? Hij was toch ingepland? Het is toch week 45?

    Bij navraag kreeg ik tot 3x toe hetzelfde antwoord van de bedrijfsleider van "op dit moment kunnen we geen verdere toelichting geven, u hoort van ons".

    Daar ben je dus mooi klaar mee.........Volgende week ga ik maar eens langs als ik tijd kan vrijmaken, misschien dat ze dan wat meer openheid van zaken kunnen geven.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  17. #36

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Stonden er dan ondanks de melding in je display geen fouten opgeslagen?
    Ik heb onlangs dezelfde melding gehad n.a.v. een defecte GPS antenne.

    De nieuwe navigatiekaart is inmiddels inderdaad wel gearriveerd..

  18. #37
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Stonden er dan ondanks de melding in je display geen fouten opgeslagen?
    Ik heb onlangs dezelfde melding gehad n.a.v. een defecte GPS antenne.

    De nieuwe navigatiekaart is inmiddels inderdaad wel gearriveerd..
    Nee dit is een storing van heel andere aard, paar trajecten in heel Ned maar waarop deze storing optreedt. Ze weten het gewoon niet......
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  19. #38
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    UPDATE:

    1-ik heb de navigatie update uitgevoerd (2016): plek waar storing optreedt is verschoven!! Hoe en waarom snap ik niet.
    2-vandaag met de nieuwste mercedes S-klasse zelfde traject gereden: nul, noppes, niente! Geen storing.....Dus er zijn automerken die wel weten hoe het moet. PM: man man man, wat een beest van een auto.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  20. #39
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rave Maus Bekijk Berichten
    Je moet hiervoor de navi zelfs niet aanstaan hebben. Doet het altijd op dezelfde plekken en ik vind dat niet leuk.
    Het is ok dat hij naar een langzamere snelheid afremt, maar die ACC kan nooit eens "rustig" afremmen of uitrollen. Het moet altijd bruusk de ankers in zijn en dan volle bak weer naar ingestelde snelheid. Het went,maar blijft onaangenaam. Rijmodi wijzigen helpt een beetje.

    Door te klooien met het green menu had ik op zeker moment mijn kaarten volledig gewist. ACC ging nog, maar leidde niet meer zijn eigen leven in de bochten. Als men dat automatische bochtenwerk nu eens uitschakelbaar maakte hé...
    Als je wil kan ik dit zo voor je uitcoderen. Dan houd ACC geen rekening meer bochten volgens de nav data
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  21. #40
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn nieuwe A6 avant C7: update "wat is jullie advies" ?

    @Rave Maus ??
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •