Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 52

Onderwerp: Instelling luchtvering wijzigen?

  1. #21
    SpeedyBE
    Guest

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    al nieuw resultaat ? ben wel benieuwd

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpeedyBE Bekijk Berichten
    al nieuw resultaat ? ben wel benieuwd
    Bedankt voor uw belangstelling.
    Woensdag ga ik opnieuw aan de slag en geef dan zo snel mogelijk het resultaat.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Alvorens mijn bevindingen te delen heb ik eerst wat ervaring opgedaan met diverse hoogte instellingen.

    De flippers kan je hier aan de voorzijde gemonteerd zien:







    Zoals je ziet komen ze heel dicht te zitten tegen andere onderdelen.
    Ook moet je kijken bij diverse hoogtes en als je een wiel moet wisselen! Dan maar proberen om ze te plooien.





    En achteraan kwam ik er helemaal niet uit. Dan maar inkorten maar ter compensatie het contactpunt op de draagarm verplaatst.

    Een beetje geïmproviseerd zoals je ziet maar het werkt wel!



    De resultaten en bevindingen?

    Je kan extreem gaan zoals je hier ziet:



    Maar dat is teveel van het goede. Achteraan stond het bereikt te ver buiten zijn range en zakte helemaal door zijn veren. Dus dan maar opnieuw instellen.

    Achteraan gaat de regeling heel makkelijk en zoveel je wilt, ja tot 10 cm is geen enkel probleem, maar......... De voorkant wil niet mee. Hoe gek het ook lijkt, met de lange flippers haal ik maximum 4 cm.

    Dan maar dit eens geprobeerd:



    En inderdaad hier haal ik tot maximum 6,2 cm. Net onvoldoende maar het proberen waard.

    Enkele waarden: Origineel gaat de hoogte vanop de grond gemeten van 69,5 tot 72,5 cm.
    De totale slag (van leeg tot maximale hoogte) gaat hij achteraan van 62 tot 82 cm. Vooraan is het nog iets ruimer.

    Als ik lager ga dan 67 of hoger dan 76 dan verlies ik merkelijk mijn comfort in de vering. Je begint als het ware met een kart te rijden. En dat is helemaal niet mijn bedoeling (zeker niet met dergelijke comfort wagen) Er lijkt een soort comfort zone te zijn die beperkt is. Als ik wat marge neem kan ik van 67,5 tot 75,5 gaan. In de hoogste stand kan je in de comfort stand nog wat winst halen.

    Maar ik heb nog het volgende probleem: als ik de wagen te laag plaats krijg ik na enkele km gereden te hebben een foutmelding van de lucht vering en hoogte instelling van de koplampen. Als ik de stangen weer iets langer maak is het weer weg. Het lijkt erop als de wagen in en uit veert en dit na een tijd buiten de range valt van de computer de luchtvering in alarm gaat.

    Tevens had in het begin slechts op 1 wiel verschillende hoogte variaties geprobeerd maar kon slechts beperkte winst maken. Bij dezelfde regeling, maar met beide wielen op dezelfde as lukt het dan weer wel. Er blijkt dus ook een soort afhankelijkheid te zijn tussen de hoogte instelling onderling.

    Dan maar een VagCom besteld (Chinese koppie) en geprobeerd de wagen te verlagen zodat het bereik naar beneden vergroot kan worden. Alleen blijkt de security code niet te werken. Er zouden namelijk 2 verschillende protocollen bestaan waarbij de laatste (UDC protocol) andere codes nodig zou hebben. Op dit forum heb ik hier nog niets over gevonden. Heeft iemand hier meer ervaring mee?
    Laatst gewijzigd door Peter 6; 10-12-15 om 22:54.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  4. #24
    SpeedyBE
    Guest

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    vind ik echt heel interessant moest de wagen zo kunnen blijven liggen voor show en een "normale" hoogte voor dag dagelijks ritten te maken zou het super zijn
    natuurlijk als je rijd met die "lage" instelling komt het dan tegen andere onderdelen als het zo dicht hangt bij alles ?
    Laatst gewijzigd door SpeedyBE; 10-12-15 om 22:58.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpeedyBE Bekijk Berichten
    vind ik echt heel interessant moest de wagen zo kunnen blijven liggen voor show en een "normale" hoogte voor dag dagelijks ritten te maken zou het super zijn
    natuurlijk als je rijd met die "lage" instelling komt het dan tegen andere onderdelen als het zo dicht hangt bij alles ?
    In mijn huidige opstelling komen de regelstangen tijdens het rijden nergens tegen, behalve bij het opkrikken om een wiel te wisselen (alleen vooraan). Maar dan rijd je niet, dus niet echt een probleem.

    Maar bedenk als je vanop de grond gemeten lager gaat dan 67,5 je het veer comfort verliest!

    Als dat voor jouw geen probleem is zou je nog wat lager kunnen gaan. Maar bedenk dat je de hoogste stand tot maximaal 100 KM/U ter beschikking hebt. Daarna zak je onherroepelijk naar de normale hoogte en dit is nu, met mijn nieuwe regeling, 2 cm boven het laagste niveau.

    Stel dat je de normale hoogte zou vastleggen op 69 cm dan komt je laagste niveau op 67 cm uit en de hoogste stand op 73 cm. Hierbij ga ik ervan uit dat je nu de originele hoogtes hebt van 69,5 / 70,5 / 72,5 cm

    Volgens mij zou dit een mooie instelling zijn als je het accent op sportief laag wil houden.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Smile Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Na wat zoekwerk heb ik de aangepaste procedure gevonden om de hoogte instelling te wijzigen via VagCom en op deze manier de alarm meldingen van de luchtvering aan te pakken.



    Dit is de bijhorende procedure die werkt (heb ze meer dan 10 keer toegepast):
    Level adjustment.pdf

    Ik heb de wagen via VagCom ongeveer 1,5 cm lager geplaatst. Het regelbereik van nu, 6 cm, gaat momenteel van 67,8 naar 69,8 en 73,8 cm vooraan en achteraan 67,8 naar 70,0 en 74,2 cm. (vroeger 69,5 naar 70,5 en 72,5 cm steeds gemeten vanop de grond). Ik heb wel nog plannen om te proberen het bereik te vergroten van 6 cm naar 7 a 7,5 cm.

    Hier 67,8 cm (sport mode)



    Hier 69,8 cm (Familie car)



    Hier 73,8 cm (All-road mode)



    Ik heb hiermee al meer dan 4000 Km gereden en het werkt perfect, zonder enige alarm melding van de luchtvering.

    Het comfort is volkomen gebleven in elke stand. Nu kan ik in de "All-road" mode en in comfort stand elke vluchtheuvel nemen bij volle snelheid alsof ze er niet waren of in "sport" mode en "dynamic" stand de bochten nemen als nooit tevoren.

    Ik heb nu als het ware 3 auto's in plaats van 1.

    Het heeft me wel veel meer moeite gekost dan oorspronkelijk gedacht maar ik ben wel heel tevreden met het resultaat!
    Laatst gewijzigd door Peter 6; 29-12-15 om 22:39.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Heb je na het wisselen naar een andere rijhoogte dan geen last van problemen met de uitlijning van de wagen (omdat de rijhoogtes zo ver uit elkaar liggen)? Extra bandenslijtage enz... Het is misschien nog wat te vroeg omdat je nog maar 4000km zo rijd en dus zal je ook nog niets merken van extra slijtage.

  8. Ad
  9. #28
    SpeedyBE
    Guest

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    jouw zelf gemaakte stangen zitten die er nog op of heb je de originele terug gestoken en zo via vagcom aangepast ?

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    https://youtu.be/8rIs5CvG3DY

    deze is ook anders wel handig...al weet ik niet hoe ze de problemen (qua foutmeldingen van de sensoren) hebben opgelost.

  11. #30
    SpeedyBE
    Guest

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barrymann Bekijk Berichten
    https://youtu.be/8rIs5CvG3DY

    deze is ook anders wel handig...al weet ik niet hoe ze de problemen (qua foutmeldingen van de sensoren) hebben opgelost.
    Das net zelfde als KW dlc / h&r ELS enz duur speelgoed vind ik

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barrymann Bekijk Berichten
    Heb je na het wisselen naar een andere rijhoogte dan geen last van problemen met de uitlijning van de wagen (omdat de rijhoogtes zo ver uit elkaar liggen)? Extra bandenslijtage enz... Het is misschien nog wat te vroeg omdat je nog maar 4000km zo rijd en dus zal je ook nog niets merken van extra slijtage.
    Dit moet ik nog uitzoeken. Eerst wil ik de finale instelling en dan ga ik eens langs gaan bij de bandencentrale om de uitlijning te laten nakijken in de verschillende standen. Ik verwacht niet echt veel afwijking, maar ik wil het wel zeker zijn.

    In de hoogste stand rij ik meestal in stad of lichte off-road wegen. Van zodra de Km's beginnen op te lopen rijd ik al in de normale rij hoogte wat dan binnen het originele bereik valt. En de laagste stand is slechts een "2cm" lager dan origineel.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpeedyBE Bekijk Berichten
    jouw zelf gemaakte stangen zitten die er nog op of heb je de originele terug gestoken en zo via vagcom aangepast ?
    Dit werkt alleen maar met de zelf gemaakte stangen. De VagCom verlaging dient alleen maar om de alarm meldingen bij de lage stand weg te hebben. Met VagCom kan je alleen maar de basis hoogte van de wagen wijzigen maar niet het bereik. Nu is het bereik van origineel 3 cm naar 6 cm gegaan, maar ik heb nog een idee om het toch nog naar 7 à 7,5 cm te brengen.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barrymann Bekijk Berichten
    https://youtu.be/8rIs5CvG3DY

    deze is ook anders wel handig...al weet ik niet hoe ze de problemen (qua foutmeldingen van de sensoren) hebben opgelost.
    Dit lijkt er inderdaad wat op, hoewel het accent hier vooral op het verlagen ligt en niet zozeer om ook het bereik naar omhoog te vergroten.

    Ik denk dat ze de alarm meldingen omzeilen door de hoekgraden van de sensoren te manipuleren met hun elektronica. De auto software ziet dan niet echt de reële stand meer.

    Theoretisch zou je de hele regeling ook via de software moeten kunnen doen maar ik vermoed dat je daar als eindgebruiker geen toegang tot hebt. Ik heb er in ieder geval nog niets over gevonden, maar het zou wel mooi zijn moest het kunnen.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Lightbulb Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Ik heb nu nieuwe (en ik hoop nu ook de definitieve) flippers laten maken.
    Hiermee denk ik nu toch mijn volle 7 cm regelbereik te kunnen halen. Tevens wil ik de stangen uitwisselen met idem modellen maar nu in RVS materiaal. Ik was verbaasd te zien hoe snel ze begonnen te roesten. Ik zal proberen ze volgende week te plaatsen.



    Ondertussen rij ik naar volle tevredenheid al meer dan 8000 Km met een hoogte verstelling bereik van 6 cm i.p.v. van slechts 3 cm origineel, zonder een enkel probleem.

    Als dit nu (7 cm regelbereik) naar volle tevredenheid werkt zal ik de wielen laten nameten i.v.m. de uitlijning om te zien of dit binnen de norm blijft.

    Uiteraard komt hier dus nog een vervolg op....
    Laatst gewijzigd door Peter 6; 03-02-16 om 16:03.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  16. #35
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Netjes, net echt!

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Wink Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChronoworX Bekijk Berichten
    Netjes, net echt!
    Bedankt voor het compliment!

    Dat is uiteraard ook de bedoeling want over 3,5 jaar moet de wagen naar de keuring.
    Hoe minder de wijziging opvalt en op origineel lijkt, hoe beter.
    Daarom wil ik ook nog over de draadstangen een lijm krimpkous plaatsen of zelfs 2 boven elkaar zodat ook dat origineel lijkt.

    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?


  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Smile Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Dit is zowat de eindversie geworden. Dit is de montage vooraan rechts. Achteraan hetzelfde princiepe maar lastig om een goede foto te maken.

    IMG_20160406_171201.jpg

    Na wat tijd zal de algemene vervuiling optreden en hierdoor opgaan in zijn omgeving zodat het niet meer opvalt.



    En zo was het origineel



    Hiermee haal ik nu makkelijk mijn volle 7 cm. De drie standen zijn nu als volgt:
    (gemakshalve gemeten vanop de grond tot binnenkant wielkast en met bandendruk nagezien)

    Hoog: origineel 72,5 cm, nu 74,2 cm (hiermee rijd ik in stad en op oneffen wegen)
    Midden: origineel 70,5 cm, nu 69,5 cm (dit is zowat vanaf 70 Km/u en op maximum comfort voor de snelwegen)
    Laag: origineel 69,5 cm, nu 67,2 cm (dit is voor de sportstand bij het zwaardere bochtenwerk, of standaard snelweg met tevens een lager verbruik. Hiermee rijd ik makkelijk 1000 Km op een volle brandstoftank aan een rustige rijstijl en/of 130 Km/ op de snelweg)

    Alles hoogtes zijn uitgemeten op een "waterpas" uitgelijnde brug tot op +/- 1mm. (en daar is wel wat werk aan!)

    Ik heb na de laatste aanpassing alweer 5000 km gereden naar volle tevredenheid.
    Laatst gewijzigd door Peter 6; 13-06-16 om 22:58.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Even een update/
    Hoewel ik tevreden was met deze uitvoering heb ik er toch voor gekozen een extra module te plaatsen zoals je die hier kan vinden:

    http://www.carfantasy.nl/audi-a6s6rs...sc3af50e0vj866

    Ik heb mechanisch alles terug origineel geplaatst en deze module geïnstalleerd. Hiervoor heb ik lang getwijfeld omdat men slechts spreekt over 5,5 cm verlaging en ik dit onvoldoende vond. Uiteindelijk na aankoop en plaatsen ben ik erachter gekomen dat je ook de wagen nog 3 cm kan verhogen en dat de originele mode van "verhogen" er nog extra bovenop komt.

    Dit is in totaal maar liefst 10,5 cm (in de praktijk gemeten op 11 cm) en dat is pas leuk!!! Bovendien kan je extra variaties programmeren in het menu zodat ik nu gemeten vanop de grond in comfort mode op 72,5 cm, auto mode op 70 cm, Efficiëntie op 67,5 en bij Dynamic op 65,5 cm kom.

    Gezien de dempers progressief zijn stoot de vering niet door in dynamic stand (hoewel de veerweg nog slechts enkele cm's is), maar je rijd echt als met een kart maar toch nog eentje met comfort. Hiermee haal je echt minimum lucht weerstand. Dat merk je zowel tijdens je verbruik als bij top snelheid.

    De "efficiëntie" gebruik ik het meest op de autosnelweg en comfort voor in de stad (met verkeersdrempels).

    Op elke stand kan je de wagen nog verhogen met 2cm die automatisch zakt bij snelheden boven de 100Km/uur.

    De comfort stand met verhoging gebruik ik enkel bij offroad wegen waar ik met de GSM nog een paar cm's kan bijdoen.

    Hier enkele foto's van de montage:

    Zo ziet het eruit als je het bakje achteraan weg neemt:



    Dan moet je een aantal connectoren losmaken en de module ertussen plaatsen



    En finaal ziet het er zo uit.



    Hoewel het wat meer inhoud dan dat (vooral de bedrading op de canbus was wat lastiger) is het voor iemand met ervaring wel te doen.

    Dit zit er ondertussen nu ook alweer een 50K op de wagen en werkt naar volle tevredenheid. Ook geen enkele last van extra bandenslijtage wat voor oudere modellen blijkbaar wel eens een probleem kon zijn.

    Dus voor de liefhebbers met lucht vering; een echte aanrader.
    Laatst gewijzigd door Peter 6; 27-12-17 om 10:56.

  21. #40
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter 6 Bekijk Berichten
    Even een update/
    Hoewel ik tevreden was met deze uitvoering heb ik er toch voor gekozen een extra module te plaatsen zoals je die hier kan vinden:

    http://www.carfantasy.nl/audi-a6s6rs...sc3af50e0vj866

    Ik heb mechanisch alles terug origineel geplaatst en deze module geïnstalleerd. Hiervoor heb ik lang getwijfeld omdat men slechts spreekt over 5,5 cm verlaging en ik dit onvoldoende vond. Uiteindelijk na aankoop en plaatsen ben ik erachter gekomen dat je ook de wagen nog 3 cm kan verhogen en dat de originele mode van "verhogen" er nog extra bovenop komt.

    Dit is in totaal maar liefst 10,5 cm (in de praktijk gemeten op 11 cm) en dat is pas leuk!!! Bovendien kan je extra variaties programmeren in het menu zodat ik nu gemeten vanop de grond in comfort mode op 72,5 cm, auto mode op 70 cm, Efficiëntie op 67,5 en bij Dynamic op 65,5 cm kom.

    Gezien de dempers progressief zijn stoot de vering niet door in dynamic stand (hoewel de veerweg nog slechts enkele cm's is), maar je rijd echt als met een kart maar toch nog eentje met comfort. Hiermee haal je echt minimum lucht weerstand. Dat merk je zowel tijdens je verbruik als bij top snelheid.

    De "efficiëntie" gebruik ik het meest op de autosnelweg en comfort voor in de stad (met verkeersdrempels).

    Op elke stand kan je de wagen nog verhogen met 2cm die automatisch zakt bij snelheden boven de 100Km/uur.

    De comfort stand met verhoging gebruik ik enkel bij offroad wegen waar ik met de GSM nog een paar cm's kan bijdoen.

    Hier enkele foto's van de montage:

    Zo ziet het eruit als je het bakje achteraan weg neemt:









































    Dan moet je een aantal connectoren losmaken en de module ertussen plaatsen









































    En finaal ziet het er zo uit.









































    Hoewel het wat meer inhoud dan dat (vooral de bedrading op de canbus was wat lastiger) is het voor iemand met ervaring wel te doen.

    Dit zit er ondertussen nu ook alweer een 50K op de wagen en werkt naar volle tevredenheid. Ook geen enkele last van extra bandenslijtage wat voor oudere modellen blijkbaar wel eens een probleem kon zijn.

    Dus voor de liefhebbers met lucht vering; een echte aanrader.
    Heb sinds jaartje ook de CETE verlagingsmodule (gen 2). Ook zeer tevreden over .
    Ik had wel een van de allereerst uit de nieuwe batch (te herkennen aan de 'non painted' omhulsel). Deze hadden een update nodig en jammergenoeg onlangs is deze intern stuk gegaan, maar is netjes door de CETE vervangen en werkt probleemloos (voordien durfde de modules soms error geven als je redelijk verlaagd rondreed).
    Zeker aanrader!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •