Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 52 van de 52

Onderwerp: Instelling luchtvering wijzigen?

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Is dat de nieuwste versie waar je elk wiel afzonderlijk in hoogte kan regelen?

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    kan er hier ook lager mee gereden worden dan de originele die verlaagd is met 15mm via vcds ? is nu al veel beter maar een tikje lager zonder foutmelding mag nog wel eens af en toe

  3. #43
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    @Peter 6: het is inderdaad de 2de generatie van de module, je kan er inderdaad de wagen mee per wiel kalibreren (al is dat wat zoeken).
    @hans adriaens: met de module kan je in theorie, als ik me niet vergis, tot 65mm verlagen per 'mode'. Zoals ik aangaf, ik had 1 van de eerste van 2de generatie en die durfden soms error (suspension too low) eenmaal lager dan 25-30mm, na de herstelling rij ik al maandje of 2 probleemloos op -35mm. Veel lager moet niet echt en 'showmodus' (volledig ontlucht) is niet aan te raden.

    Niet goedkoop, maar biedt veel mogelijkheden en kan in tegenstelling tot loweringlinks nog altijd via de app ten alle tijden gewijzigd worden.

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Absoluut. Bij mij is de laagste rij stand (dynamic) ingesteld op -50 mm van referentie niveau.

    Maar je kan het zelf voor elke rij modus per mm instellen via de gsm en gewoon opslaan in je MMI van de wagen. Je hebt een regelbereik van 85 mm en je behoud nog 20 mm extra van de "verhoog" stand.

    Dan kan de wagen ook omhoog als je in stad rijd en regelmatig een verkeersdrempel over moet, wat meer comfort wilt of een off-road weg wilt nemen.

    Om het goed te krijgen moet je wel over een pas vlak beschikken en dat kan best wat tegen vallen. Uiteindelijk heb ik voor mezelf een pas vloer in mijn carport gelegd, waterpas tot op de mm. Een tweede keus keramische tegel en wat cement kost geen geld maar het was wel 3 dagen werk.





    Maar nadien is het eenvoudig om de afstelling te doen en na te meten. Ook als het nadien nog wat bijgesteld moet worden.

    Vooral voor de laagste stand wou ik absoluut de wagen gelijk hebben tot op de mm.

    Ik vind het systeem op mijn wagen gewoon geweldig!
    Laatst gewijzigd door Peter 6; 27-12-17 om 20:54.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter 6 Bekijk Berichten
    Absoluut. Bij mij is de laagste rij stand (dynamic) ingesteld op -50 mm van referentie niveau.

    Maar je kan het zelf voor elke rij modus per mm instellen via de gsm en gewoon opslaan in je MMI van de wagen. Je hebt een regelbereik van 85 mm en je behoud nog 20 mm extra van de "verhoog" stand.

    Dan kan de wagen ook omhoog als je in stad rijd en regelmatig een verkeersdrempel over moet, wat meer comfort wilt of een off-road weg wilt nemen.

    Om het goed te krijgen moet je wel over een pas vlak beschikken en dat kan best wat tegen vallen. Uiteindelijk heb ik voor mezelf een pas vloer in mijn carport gelegd, waterpas tot op de mm. Een tweede keus keramische tegel en wat cement kost geen geld maar het was wel 3 dagen werk.





    Maar nadien is het eenvoudig om de afstelling te doen en na te meten. Ook als het nadien nog wat bijgesteld moet worden.

    Vooral voor de laagste stand wou ik absoluut de wagen gelijk hebben tot op de mm.

    Ik vind het systeem op mijn wagen gewoon geweldig!
    wat men toch allemaal niet moet over hebben voor een wagen heb je een foto van jou rijhoogte op het laagste ?

    heb wel interesse in het systeem maar als het niet echt veel doet , is het wel veel geld voor een sturingske


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hans adriaens Bekijk Berichten
    wat men toch allemaal niet moet over hebben voor een wagen heb je een foto van jou rijhoogte op het laagste ?

    heb wel interesse in het systeem maar als het niet echt veel doet , is het wel veel geld voor een sturingske
    Met dit "sturingske" maak je van je auto 3 versies: een "zeer lage" sportwagen, midden standen is familiale wagen en hoogste standen een all-road.

    Ik vond de lucht vering optie, bij nieuwe bestelling, heel veel geld als deze slechts 3 cm kon variëren. Daarom had ik deze modificatie vooraf bekeken alvorens bij de bestelling de lucht vering optie te nemen.

    Dit is wel al een oudere foto.



    De foto focust iets teveel achteraan waardoor het lijkt dat de wagen achteraan lager staat dan vooraan, maar dat is gewoon gezichtsbedrog. Want als je kijkt naar de grondspeling dan zie je dat deze mooi vlak staat.
    Laatst gewijzigd door Peter 6; 28-12-17 om 22:06.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  7. #47
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    20171203_211856.jpg
    Niet de beste side picture en wagen staat lichtjes op helling, maar 'how i roll' (niet extreem laag, net hard genoeg en toch overal zonder vrees over rijden).

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hans adriaens Bekijk Berichten
    wat men toch allemaal niet moet over hebben voor een wagen heb je een foto van jou rijhoogte op het laagste ?

    heb wel interesse in het systeem maar als het niet echt veel doet , is het wel veel geld voor een sturingske
    Ik heb tijdens onze vakantie vandaag wat extra foto's genomen.

    Straks zijn we gaan eten in een restaurant midden in een bos. Dan is het heel makkelijk als je wagen wat hoger gaat.

    Dit is de instelling "Comfort +" en is 40 mm boven referentie niveau en gebruik ik alleen voor lichte off-road. (Met de Gsm app kan er nog 20 mm bij)



    Dit is dan de laagste stand "Dynamic" en -50 mm onder referentie niveau. Dit is voor het meest sportieve werk of naar topsnelheid (280 Km/u op de teller met 320 PK versie) Recent nog niet kunnen testen. Er liggen nu 18" winter rubbers op. In de zomer rij ik met 19" wat nog iets mooier uitkomt.



    Dit is idem vanuit een andere hoek. Tussen deze hoogste en laagste stand kan je in het MMI nog 3 verschillende, vrij te programmeren, niveaus gebruiken.



    En als afsluiter ook even bineninin piepen.



    Ik hoop dat je ervan kan genieten.

    Groeten vanuit Estepona (Zuid Spanje)
    Laatst gewijzigd door Peter 6; 29-12-17 om 22:53.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    dit ziet er inderdaad wel goed uit , enkel begrijp ik niet dat er dan geen foutmeldingen verschijnen , aangezien ik nu zo laag mogelijk zit via vcds en er ander foutmeldingen komen ?

    dit lijkt me toch nog zeker &aécm lager dan mijn huidige hoogte

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hans adriaens Bekijk Berichten
    dit ziet er inderdaad wel goed uit , enkel begrijp ik niet dat er dan geen foutmeldingen verschijnen , aangezien ik nu zo laag mogelijk zit via vcds en er ander foutmeldingen komen ?

    dit lijkt me toch nog zeker &aécm lager dan mijn huidige hoogte
    Zelf heb ik eerst via vcds de wagen 0,5 cm boven referentie niveau gezet. Daarna met de module kan je zo laag gaan als je wilt.
    Als ik de wagen te snel naar omhoog breng door 2 x 2,5 cm snel na elkaar van stand te veranderen komt er gewoon een melding in witte tekst "luchtvering actief" of iets dergelijks. Zodra de hoogte bereikt is verdwijnt die melding vanzelf. Maar ik krijg nooit foutmeldingen.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    42
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Ik heb mijn adaptieve luchtvering zelf verlaagt d.m.v. VCDS. Hierin kan je tot max 17mm extra zakken zonder dat systemen als ACC hierdoor hinder ondervinden. Overigens is deze verlaging dan voor alle ADS standen.
    Ik heb hem momenteel 12mm extra verlaagd waardoor hij totaal 47mm gezakt is t.o.v. een non S-line uitvoering
    Kun jij mij aangeven waar je dat in VCDS hebt aangepast. heb gezocht maar kan het niet vinden.

    Groet.

  13. #52
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.162
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Instelling luchtvering wijzigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomHassink Bekijk Berichten
    Kun jij mij aangeven waar je dat in VCDS hebt aangepast. heb gezocht maar kan het niet vinden.

    Groet.
    Wij kunnen de verlaging voor je uitvoeren. Kijk maar even op www.vagcoding.nl


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •