Dag Allemaal ,
ik heb zelf een A6 avant FL met AAS en 20inch velgen (255/35) , ik vind de wagen zeer goed rijden enkel zijn er natuurlijk de bochtjes die iets beter kunnen met zo een lange wagen.
zijn er tips wat ik hier eventueel nog zou kunnen verbeteren om de bochten ook wat aangenamer te kunnen nemen ?
Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic
ik heb het inderdaad vooral over het overhellen/willen rollen door de lengte/gewicht van de wagen , maar kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat een S of RS6 dit ook nog "zo fel" heeft , al blijft het een grote en lange wagen uiteraard.
maar ik ga er van uit dat de S of Rs modellen nog wel andere verschillen hebben in de ophanging
S6 op AAS (adoptive air suspension?) hier....nog niet met een A6 gereden, maar laten we zeggen dat de 4.0 liter zeker geen licht motortje is (in gewicht)!
AAS helpt waarschijnlijk ook niet echt met het 'bootgevoel' al is er een hemelsgroot verschil in comfort -> dynamic vering setting.
Nu weet ik niet welke motor (gewicht) er in je A6 licht, zowiezo zijn het front heavy wagens.
Veel kan je daar niet echt aan doen....buiten zoals ik zei, stevigere sway bars (aftermarket) steken (let op: in Belgie zoals gewoonlijk niet legaal).
Ik zou eens moeten checken of de A6, S6, RS6 dezelfde gebruiken...
Andere optie zou aftermarket adjustable coilovers (verstelbare schokdempers) steken en bv een K&W v3 waarbij je de damping kan regelen zodat de wagen minder vlug duikt bij insturen.
De A6 is voorzien van een 3.0tdi quattro s-tronic.
andere schokdempers heb ik niet direct zin in , dan was ik niet voor het AAS onderstel gegaan , maar als de andere zaken ook al niet legaal zijn zal er niet zoveel oplossing zijn vrees ik.
Reed hiervoor met pre-faclift en had het gevoel dat deze iets beter door de bocht ging , dit was een 2.0tdi en 15mm extra verlaagde AAS (misschien dat dit iets zal helpen als ik dit nogmaal laat uitvoeren op de wagen).
Ik kon precies ook niks terug vinden voor alles na 200X ivm de rubbers....
Mss wat skeptisch maar maakt dit zoveel uit (kan me er wel deels bij voorstellen dat het helpt), maar loop je dan niet vlug het probleem zoals met de eerste A4 B8 die harder rubbers hadden tov de latere en vaak last hadden van steering shudder (trillen) en vibratie?
Volgens mij blijft antirol bar upgrades de beste optie. Zeker vooraan zijn ze niet echt zichtbaar bij de inspectie, jammergenoeg hebben enkel eurocode een set voor vooraan en achter aan, 034 motorsport enkel voor achteraan dacht ik :s.
Voorzijde 5-10 mm hoger zetten als achter en spoorbreedte voorzijde vergroten ten opzichte van achterzijde. Daarbij was voor mijn A6 de beste verbetering het Bilstein B16 onderstel, het zware neus gevoel is daarmee verdwenen en is onderstuur stukken verminderd, maar is zover ik gekeken heb niet verkrijgbaar voor model C7.
Het verlagen van de AAS gaat je hier behoorlijk bij helpen. Hiervoor hebben we reeds een afspraak gemaakt
Wat daarnaast ook helpt is 20mm spacerset gebruiken waardoor je per wiel 10mm naar buiten gaat. Ook vervolgens bij een goede uitlijnspecialist langs gaan doet wonderen.
Als je bij mij bent kan ik je bovenstaand verhaal volledig laten ervaren op mijn A6.