Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 22 van de 22

Onderwerp: Verbruik 3.0TDI quattro

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik 3.0TDI quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Ik heb de 3.0 TDI BiTurbo quattro. Toen deze nog origineel (313pk) was en ook met de Stage 2 (400pk) kwam ik nooit onder de 7,8l. Sinds ik mijn stage 3 heb (450pk/900nm) rijd ik met het grootste gemak 6,2L/100 en als ik mijn best ervoor doe is 5,7/5,8L /100km ook mogelijk. Maar ga ik even stevig planken in Duitsland dan zit ik op de 11/12L /100km. Het kortste tankbereik wat ik gehaald heb is 450km toen ik een dagje Nürburgring deed en het langste was 1050km op 1 tank toen ik naar zuid Spanje reed op de cruisecontrol.

    Overigens staat mijn uitlijning op zeer sportief bochten gedrag.
    Wat werd er allemaal aangepast bij de Stage 3? Geraak je daar in Nederland nog mee door de APK? 😊

  2. #22
    avussilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verbruik 3.0TDI quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonw210 Bekijk Berichten
    Beide heb je wel een super gave motorisering zeg. Een diesel van rond de 300pk is absoluut begerenswaardig.

    On topic: Bij verbruik zijn je banden net zo belangrijk als je rijstijl. Bredere banden geven gelijk meer wrijving. Je spanning doet daar nog een schepje bovenop en je uitlijning maakt het compleet. Je kan met uitlijnen (altijd door een banden goeroe) kiezen voor een aantal instellingen. Een sportieve rijder zal hem anders willen hebben dan rendement rijder. Met mijn auto haal ik met een RWD (<350pk benzine) 15-18.000km met m'n voorbanden (Dunlop Superdinges) tegenover 60-70.000km met m'n vorige FWD (Master 136pk en 3500kg) bus. Met die laatste haalde ik gemiddeld 1 op 10 en kwam er niets anders onder dan Michelin Agilis 8ply M+S

    Mijn advies is dan ook om hem opnieuw uit te laten lijnen en als het kan door een vakidioot. Dit soort gasten kunnen je auto echt veranderen en op jouw voorkeur instellen
    Kan je er een aanbevelen?
    Heb de mijne laatst laten doen en ben er niet tevreden over.

    Bvd

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •