Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 56 van de 56

Onderwerp: GPS antenne vervangen

  1. #41
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Een alternatieve oplossing is het inprikken van een vervangend exemplaar en de antenne in je dashboard plaatsen. Scheelt veel werk en functioneert ook prima. t Is maar net wat je wilt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Eens! (mits je dakantenne niet gebroken of gebarsten is door de wasborstel)
    Had in de A5 8T ook een niet-werkende GPS. Zou komen door vocht wat het binnenwerk aantast. Vervangen dakantenne OEM zou circa 250,- kosten. Via Google en diverse fora ook op het alternatief gekomen: een GPS antenneblokje met de juiste (blauwe) stekker gekocht voor iets van 20 euro. Vervolgens zelf achter het handschoenen kastje weg gelegd en de stekker geplaatst in MMI.
    Uurtje puur schroefjes los en vast draaien. Werkt perfect!

    (Dakantenne heeft meerdere functies, zoals radio en telefoon. Die zitten op andere kabels en gaan met andere stekkers MMI in. Vervangen via GPS blokje met blauwe stekker, vervangt dus alleen het GPS gedeelte.)
    Laatst gewijzigd door CCJ; 29-01-22 om 07:16.

  2. #42
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Ja als ik via ebay of iets dergelijks een originele kan scoren voor een schappelijke prijs hou ik het liever origineel. Maar wellicht is het een goed alternatief.
    Over welk antenneblokje hebben we het dan?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Deze draait al bijna 4 jaar probleemloos: https://nl.aliexpress.com/item/32666547955.html

    Succes!

  4. #44
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Zelf had ik deze gekocht:

    https://www.bol.com/nl/nl/p/volkswag...72394708/?s2a=

    Deze gekozen want wilde snelle levering en ik meen omdat de kabel ook niet te lang was (afstand MMI unit naar rechterzijde dashboard)
    Zie how-to in deze vid:

    https://youtu.be/twVFVEt3Lkc

    Succes!

  5. #45

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Ik ben ook benieuwd naar de montagehandleiding voor de sharkfin, want de eerder in dit draadje genoemde bijlage werkt niet meer!
    Ik heb een a6 avant c7 uit 2011 (zonder standkachel). Begrijp ik nu goed dat 4G0 035 503 AD eigenlijk altijd past, ongeacht welke versie je hebt.

    Laatst gewijzigd door PieterGoud; 09-02-22 om 14:00.


  6. #46
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PieterGoud Bekijk Berichten
    Ik ben ook benieuwd naar de montagehandleiding voor de sharkfin, want de eerder in dit draadje genoemde bijlage werkt niet meer!
    Ik heb een a6 avant c7 uit 2011 (zonder standkachel). Begrijp ik nu goed dat 4G0 035 503 AD eigenlijk altijd past, ongeacht welke versie je hebt.

    Zie deze vid voor een impressie over DIY installatie: https://youtu.be/uIb7QP1Qfxs

    Gaat weliswaar om een A6 C6 Avant en de enthousiast pratende filmer noemt op 8:13 het partnummer 4F9 035 503 F. Hij laat ook zien dat op die antenne de aanduiding 'avant' staat.
    Maar eerder op dit forum is inderdaad het onderdeelnummer 4G0 035 503 AD genoemd als de juiste, nieuwere versie voor de C7 zonder standkachel:

    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1893076

    Het vervangen van de originele sharkfin antenne lijkt mij een monsterklus om zelf te doen, maar ik ben dan ook niet super handig.
    Het alternatief in de vorm van het hier eerder genoemde GPS blokje achter het dashboardkastje, was in ieder geval goed te doen én doeltreffend (als het alleen gaat om herstel van de navigatie functie in MMI)
    Laatst gewijzigd door CCJ; 10-02-22 om 06:02.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    IK heb een A6 avant (mrt 2016). Mijn navigatie geeft verkeerde locatie aan, MMI geeft aan 0 satelieten. ik ga ervan uit dat de GPS antenne niet meer goed functioneert. Heeft iemand hier ervaring mee? ik wil graag de antenne (shark fin)vervangen, dus ben op zoek naar een handleiding hiervoor. kan iemand mij daarmee helpen?
    grtz ben

  8. Ad
  9. #48
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Vervangen van de sharkvin was me (veel) te duur. Ben daarom voor de losse Athene oplossing gegaan. Heb het niet zelf opgelost, maar was er wel bij toen het voor me gedaan werd.
    Is i.m.o. echt appeltje-eitje. MMI eruit, vin stekker eruit, nieuwe losse anttene stekker erin, oude snoertje aan willekeurige bedrading tapen opdat je hem zonodig altijd weer kan vinden/pakken, nieuwe antenne boven handschoenenvakje plaatsen en de boel terugzetten. Klaar.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Ik heb dit ook ooit zelf gedaan, ik heb geen handleiding voor je. Maar op zich stelt het niet veel voor als je maar voorzichtig te werk gaat.
    In de kofferbak de hemelbekleding een stukje naar beneden halen , en schroeven maar. ik was in een uur klaar.
    De antenne had ik via de onderdelenlijn( tweedehands) en je kan je eigen afdekkapje met de juiste kleur overzetten

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Vervangen van de sharkvin was me (veel) te duur. Ben daarom voor de losse Athene oplossing gegaan. Heb het niet zelf opgelost, maar was er wel bij toen het voor me gedaan werd.
    Is i.m.o. echt appeltje-eitje. MMI eruit, vin stekker eruit, nieuwe losse anttene stekker erin, oude snoertje aan willekeurige bedrading tapen opdat je hem zonodig altijd weer kan vinden/pakken, nieuwe antenne boven handschoenenvakje plaatsen en de boel terugzetten. Klaar.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Tx, klinkt idd redelijk eenvoudig!

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Tx, zal eens kijken of ik via onderdelenlijn wat kan vinden😉

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    39
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Ik had dus ook last van verkeerde locatie en 0 sat. Toch maar een gps blokje op amazon besteld en aangesloten. Nu zie ik in het green menu wel dat de locatie klopt en dat er 6 used sattelites zijn. Maar mijn navigatiescherm geeft mijn locatie verkeerd aan. Ik zou ergens 30km verder in een weiland staan. Nav al naar fabrieksinstelling, 3knops reset al gedaan. Stukje gaan rijden. Heeft allemaal niet geholpen. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Hebben de mensen die een gps blokje hebben gekocht hier ook last van gehad?


    Vandaag maar de auto in gebruik genomen en na 10 kilometer sprong het scherm naar de juiste locatie.
    Laatst gewijzigd door stephancz; 13-05-22 om 14:17.

  14. #53
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Even voor de duidelijkheid, deze aansluiting is hetzelfde als van mijn A6 uit 2013? Standaard navigatie?
    En heeft deze antenne wel goed bereik als die achter ergens bij het dashboard neer wordt gelegd. Of moet dit perse achter het raam geplakt worden?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCJ Bekijk Berichten
    Zelf had ik deze gekocht:

    https://www.bol.com/nl/nl/p/volkswag...72394708/?s2a=

    Deze gekozen want wilde snelle levering en ik meen omdat de kabel ook niet te lang was (afstand MMI unit naar rechterzijde dashboard)
    Zie how-to in deze vid:

    https://youtu.be/twVFVEt3Lkc

    Succes!
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
    Even voor de duidelijkheid, deze aansluiting is hetzelfde als van mijn A6 uit 2013? Standaard navigatie?
    En heeft deze antenne wel goed bereik als die achter ergens bij het dashboard neer wordt gelegd. Of moet dit perse achter het raam geplakt worden?
    De desbetreffende connector is een FAKRA connector. Op het raam monteren is onzin . Je GPS antenne moet ongestoord bereik hebben naar de lucht. GPS signalen worden geblokkeerd door de carosserie van je voertuig (maar kunnen wel gewoon door glas). Ik heb de antenne gemonteerd op de balk boven handschoenenvak. De antenne zit netjes wegewerkt in het dashbord en heeft vrij "zicht" naar buiten, omdat deze onder de vooruit zit.

  16. #55
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timonator Bekijk Berichten
    De desbetreffende connector is een FAKRA connector. Op het raam monteren is onzin . Je GPS antenne moet ongestoord bereik hebben naar de lucht. GPS signalen worden geblokkeerd door de carosserie van je voertuig (maar kunnen wel gewoon door glas). Ik heb de antenne gemonteerd op de balk boven handschoenenvak. De antenne zit netjes wegewerkt in het dashbord en heeft vrij "zicht" naar buiten, omdat deze onder de vooruit zit.
    Zo bedoelde ik het en had het toen ook zo gemonteerd. Uiteraard had ik mijn zorgen hierbij dat de antenne geen of nauwelijks signaal zou hebben, maar dat bleek in de praktijk niet het geval... genoeg satellieten in beeld (in de grote stad soms 6 tot 8, overall gemiddelde 4), werkte prima, t/m hoogte indicator aan toe.

  17. #56
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timonator Bekijk Berichten
    De desbetreffende connector is een FAKRA connector. Op het raam monteren is onzin . Je GPS antenne moet ongestoord bereik hebben naar de lucht. GPS signalen worden geblokkeerd door de carosserie van je voertuig (maar kunnen wel gewoon door glas). Ik heb de antenne gemonteerd op de balk boven handschoenenvak. De antenne zit netjes wegewerkt in het dashbord en heeft vrij "zicht" naar buiten, omdat deze onder de vooruit zit.
    Deze snap ik niet, antenne op de balk boven handschoenenbak, en daarna antenne netjes in het dashboard en heeft vrij zicht naar buiten, omdat deze onder voorruit zit.

    Hij zit nog steeds op die balk gemonteerd en daar heeft de antenne vrij zicht naar buiten omdat ie onder de vooruit zit ? Of bedoel je 2 andere dingen :-)


    Uiteindelijk heb ik ook een losse antenne bij bol besteld voor 12 euro (https://www.bol.com/nl/nl/p/audi-gps...73552857/?s2a=).
    Eerste instantie ging dit wat lastig met de connector omdat er op mijn MMI unit een haakse connector zit van de GPS antenne. Deze rechte connector ging niet helemaal vlekkeloos ivm 2 fiber connectoren. Maar hij zit er nu precies tussen.

    Antenne unit zelf ergens rechts achter, waar plek was, het dashboard gefrommeld. En direct 6 satelieten beschikbaar.

    Werkt voor nu perfect. Hopelijk niet teveel verstoring dan van de metalen delen. We gaan het meemaken.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •