Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 56

Onderwerp: GPS antenne vervangen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard GPS antenne vervangen

    Sinds 2 maanden heb ik een Audi A6 Avant, model 2013. Met MMI plus en ik heb zelf Audi connect aangelegd. Blij mee!

    Echter, sinds gisteren blijkt de GPS antenne defect. Reparatie is 500,--, geen garantie.

    Ik heb gelezen dat bij voorgaande types met succes een alternatieve antenne geplaatst is.
    Vragen:
    - Kan zo'n alternatieve antenne ook in mijn auto?
    - Welke is dat dan?
    - Waar zit de connector om hem aan te sluiten?

    Zeer erkentelijk voor hulp!

  2. #2
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: GPS antenne vervangen

    Ik heb het ook gehad. Via Ebay een andere antenne gekocht en kapotte eraf en andere erop. Alles werkt weer. Kosten: 45 euro incl verzend.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: GPS antenne vervangen

    Vandaag zal ik mijn dakantenne demonteren en kijken welk type het is. En dan dus naar Ebay... :-)

  4. #4
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: GPS antenne vervangen


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: GPS antenne vervangen

    Ik krijg de stekkertjes niet uit de antenne-unit... Hoe gaat dat? Tang erop en trekken, of moet er iets ontgrendeld worden?


  6. #6

    Standaard re: GPS antenne vervangen

    @Peter243 'antenne-unit' bedoel je de dakantenne? Die antenne-kabels hebben stekkertjes met 'n weerhaakje. I.v.m. dat weerhaakje moet je de vergrendeling op de stekker logischerwijs naar buiten trekken voordat je de stekker eraf kan halen. Dat kan vaak met een klein schroevendraaiertje (met beleid) of met wat fingerspitzengefuhl De stekker eerst verder erop duwen, dan ontgrendelen, dan eraf halen helpt bij lastige stekkers soms ook. Ik doe het meestal met de hand zodat ik niets kapot maak.. Je hoeft niets met de roze/paarse vergrendeling, dat is voor de bevestiging van de antennekabel zelf in de stekker. Je kunt trouwens de behuizing van de dakantenne overzetten op een andere. Dus als je er een vindt in een andere kleur kan je de behuizing gewoon overzetten. Er zijn flink wat mensen die ook problemen met de dakantenne hebben gehad op de C7, er zijn dan ook aardig wat dakantennes vervallen in het onderdelensysteem. Als je jouw artikelnummer even hier in je topic gooit kan ik wel voor je kijken of er een (waarschijnlijk kwalitatief betere) geschikte opvolger is.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 08-04-17 om 11:42.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: GPS antenne vervangen

    Dank voor info Razur. Ik heb de unit inmiddels van het dak verwijderd. Het is type 4G0.035.503.E
    Hou me aanbevolen voor een goede opvolger!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: GPS antenne vervangen

    @Peter243
    Voor 4G0035503E is er toevallig geen opvolger, dus je kunt gewoon op zoek naar een met hetzelfde nummer! Op onderdelenlijn.nl vraagprijs €50,- met garantie. (Nieuwprijs bij dealer ~€150 zonder spuiten van de behuizing, maar die kun je dus overzetten)

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: GPS antenne vervangen

    @Raz0r
    Dank, de behuizing is netjes gedemonteerd. Ik ga op zoek naar nieuw.

  11. #10
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: GPS antenne vervangen

    Top @Raz0r 👍
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Inmiddels een nieuwe (gebruikte) antenne gemonteerd op de bestaande behuizing. Het weer aansluiten van de stekkers met borging is een puzzeltje, maar allemaal gelukt. Werkt weer prima!
    Dank voor tips!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Dag @Raz0r,

    Ik zou graag inhaken op jouw opmerking over de dakantennes. Ik wil de Dakantenne (sharkfin) van mijn audi a3 8p uit 2006 met RNS-e vervangen omdat deze helemaal vervaagd is. Zijn de antennes van alle audi modellen zomaar uitwisselbaar als ik de draden aan de behuizing vervang?

    Als dit het geval is ga ik namelijk bij voorkeur ook voor een upgrade zowel in kwaliteit als looks (meegespoten ipv matzwart). Hoor graag nog even
    Laatst gewijzigd door pielsner; 30-07-17 om 11:27.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Ook bij mij heeft het ding de geest gegeven, rij nu in de Noordzee. Blijkbaar toch een gevoelig onderdeel, want blijkbaar hebben meer mensen dit probleem. Bij mij vorige A4 nooit enig probleem mee gehad.

    Dealer kwam met dezelfde prijs, dus ik heb hem gevraagd om het nr zodat ik het zelf kon regelen: V 4G0035503 ADGRU
    Weet iemand welke vervangende antenne ik moet hebben? De eerste paar nummers zijn allemaal hetzelfde, alleen de letters erachter verschillen. Weet dat er aansluitingen met 2 en 3 punten zijn, maar heb de huidige er niet af gehaald, dus weet ook niet precies welke ik heb.

    Daarnaast gaf de dealer aan dat het bij een Avant moeilijker is. Vast wel, maar volgens mij is dat prima zelf te doen.
    Iemand dat al gedaan heeft of is er een instructie beschikbaar hoe ik daarbij kom? Weet dat de hemel achter los gemaakt moet worden.

    Alvast bedankt!

  15. #14

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    @DigitalPunk
    Een beetje laat maar hier een instructie in het Duits voor een Avant:
    Bijlage 248364
    Is dus maar half uurtje werk. Kapje kan worden overgezet dus je hoeft de vervanger niet te spuiten. Wel even op de onderdeelnummers letten, ze zijn niet allemaal uitwisselbaar.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Bedankt Raz0r, met deze instructie was het inderdaad in een half uurtje geregeld. Goede tip dus voor mensen die een beetje handig zijn, want wat de dealer vraagt is absurd.
    Beetje gepriegel en even opletten dat je de connectoren er netjes af haalt door de uitgeschoven clip(s) een beetje naar binnen te drukken waardoor de vergrendeling van het blokje er onderin af gaat.
    Antenne heb ik wel bij de dealer besteld om gedoe met opvolgers/verschillende typen te voorkomen. Oude nr was 4G0.035.503.A en nieuwe is 4G0.035.503.ADGRU

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Zelfde probleem gehad, geen locatie meer en dan rij je in de Noordzee. Middels de linkerbovenoptie 'Tour' op de MMI in Navigatiestand, en dan helemaal naar boven scrollen kun je zien hoeveel gps-satellieten je systeem nog ziet. Als dit 0 is dan is het voor 99% je sharkfin die de geest heeft gegeven. Bij een Avant is het relatief makkelijk om de sharkfin te vervangen, zie een post hierboven, maar mijn vervanging via Ebay (€ 50) bleek ook kapot dus dat was geen oplossing. Als alternatief op AliExpress een GPS module, met FAKRA aansluiting, besteld voor € 4 (inclusief verzenden) en deze achter de MMI-unit in het dashboard geplaatst. Probleem opgelost, hoewel deze module iets minder satellieten 'ziet' dan de sharkfin maar in principe heb je er maar 4 nodig voor een lokalisatie. In de eerste helft van dit filmpje zie je hoe je de unit er uit krijgt: https://www.youtube.com/watch?v=n742dCnmVIc

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Vraagje hoe kun je zien welke nummer wel en welke niet als opvolger is te gebruiken?

  19. #18

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankvanz Bekijk Berichten
    Vraagje hoe kun je zien welke nummer wel en welke niet als opvolger is te gebruiken?
    Dezelfde pakken of in het onderdelensysteem (laten) checken, evt. door iemand hier, wat de opvolger(s) zijn.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Is er voor de 4G0.035.503.B een opvolger? Iemand bekend waar je dat kunt controleren?
    Laatst gewijzigd door Bezjorn; 15-02-20 om 17:50.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    50
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @DigitalPunk
    Een beetje laat maar hier een instructie in het Duits voor een Avant:
    Bijlage 248364
    Is dus maar half uurtje werk. Kapje kan worden overgezet dus je hoeft de vervanger niet te spuiten. Wel even op de onderdeelnummers letten, ze zijn niet allemaal uitwisselbaar.
    Deze instructie heeft mij erg geholpen! Ik heb een 2e handse witte antenne gekocht (50 euro) en het antennekapje van mijn grijze audi avant (c7 2012) overgezet. Dit is makkelijk te doen met een torx6. Er is weinig ruimte om te werken, vooral bij het terugplaatsten had ik wat geduld nodig om de schroef en klem weer te monteren.

    Last but not least: neem de tijd om te checken of de nieuwe antenne het doet. Bij mij duurde het even voordat de satellieten weer werden gevonden.

    Uiteindelijk een makkelijk klusje met top resultaat! Bedankt.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •