Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 58

Onderwerp: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Zo, sinds gisterenavond mijn A6 weer dicht bij mij. Heerlijk weer Audi te rijden na 14 dagen BMW.
    Nu de motor en heel de boel gedemonteerd en gemonteerd is, valt er me meteen wat op: je voelt de motor compleet niet meer draaien. Ik dacht altijd dat dat hét nadeel van diesel was dat je de motor in je zetel, of aan het stuur voelt draaien. Tenminste dat was in mijn 4F het geval en ik ervoer het in de 4G min of meer ook nog. Compleet weg nu.

    Tot zover het goede nieuws...
    Toen ik vanmorgen de wagen startte om te gaan werken: trrrrrrrrrr! In andere woorden, exact hetzelfde fenomeen. Wat ik altijd al gezegd en vermoed heb: dat geluid heeft niets met een kettingspanner te zien! Heb nu natuurlijk wel de verbeterde versie steken. Onder het motto van "we blijven positief": die kan me in de toekomst al niet meer gaan jennen.

    In de rit van de garage naar huis is er ook een waarschuwing voor de remblokken op de BIS gekomen. Ze lijken me vrij dun te zijn en denkelijk de voorste blokjes zijn sinds de aankoop van die wagen nog niet vervangen, dus die kunnen nu wel eens versleten zijn.
    Opnieuw een afspraak dinsdag voor de fout van de remblokjes. Een extra verrassing voor garagist gaat "het geluid" zijn...

    Dat geluidje kan me niet schelen, maar wil het wel weten wat het is.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  2. #22

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Maakt hij dat trrr geluidje wanneer de motor ongeveer 2/3 seconden loopt ?

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audimannetjes Bekijk Berichten
    Maakt hij dat trrr geluidje wanneer de motor ongeveer 2/3 seconden loopt ?
    precies ja. Ook als je na de eerste kilometers rijdt ergens compleet tot stilstand moet komen is het ook een 2/3 seconden nadat de auto volledig stilstaat.
    Bekend?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Ik heb de auto sinds vorige week vrijdag weer terug. Het geratel is weg en de auto rijdt weer prima!
    Ook ik heb het gevoel dat de auto beter loopt, al kan dat wel wat subjectief zijn na twee weken te hebben gereden in een VW Touran. Rammelbak.
    Een Touran is natuurlijk niet te vergelijken met een A6, maar de ervaring leert dat het wel een praktische wagen is.
    Ik ben er achtergekomen dat daar met gemak drie kinderstoeltjes achter in passen. Dat is toch wel wat lastiger in een Audi A6.
    Ik ruil hem er overigens niet om in.

    Terug naar het probleem.
    Het was een hele klus voor de Audi dealer. Ook getuige de rekening van 4-A4tjes. Het is een opsomming van onderdelen: 'Dichtung, klemme, 30-tal schrauben, 30-tal dichtringen, achse, ventil, kettenrad, spanner etc. etc. etc.'
    Volgens de rekening zijn er ook nog twee injectorschächte gereinigd.

    Het verhaal m.b.t. de coulance loopt nog. Ik heb een brief naar Ingolstad geschreven en gebeld met Audi Kundenbetreuung voor mijn betoog.
    Het duurt nog twee weken voor ik antwoord krijg. Ben benieuwd naar het antwoord, al ben ik bang dat ik het al wel weet.

    @ Raverke95: Ben je al achter het trrrr. geluid?
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 17-07-17 om 18:58.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Neen, hier doet hij nog precies hetzelfde. Er zou terug bericht naar D'Ieteren gestuurd worden met het gekende verhaal.
    Het is echt precies nog 1 op 1 hetzelfde. Hetzelfde geluid in dezelfde omstandigheden.

    Ook hier valt het me op dat die wagen stukken beter "werkt". Laatst vrij laat een stukje snelweg gereden waar ik eens even op z'n staart kon trappen zonder publiek. Hij was al snel, nu is het nog wat sneller. Ook het verbruik op de korte trajectjes is ietsje minder volgens de BC.

    @Knilessam: had jij precies hetzelfde geratel dan ik, tenminste zoals hoorbaar in de audiofile?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk Berichten
    Neen, hier doet hij nog precies hetzelfde. Er zou terug bericht naar D'Ieteren gestuurd worden met het gekende verhaal.
    Het is echt precies nog 1 op 1 hetzelfde. Hetzelfde geluid in dezelfde omstandigheden.

    Ook hier valt het me op dat die wagen stukken beter "werkt". Laatst vrij laat een stukje snelweg gereden waar ik eens even op z'n staart kon trappen zonder publiek. Hij was al snel, nu is het nog wat sneller. Ook het verbruik op de korte trajectjes is ietsje minder volgens de BC.

    @Knilessam: had jij precies hetzelfde geratel dan ik, tenminste zoals hoorbaar in de audiofile?
    Ik heb naar het audiofragment geluisterd. Ik neem aan dat je het korte stukje trrrr-geluid bedoelt na ongeveer 1-2 seconden. Het gerammel duurt ook maar heel even en stopt, of niet? Het lijkt via de speakers meer op een ontluchtingsgeluid of iets dergelijk??
    Dat had ik absoluut niet. Bij mij bleef het continu ratelen, waarbij het geluid niet stopte. Het werd alleen maar erger. In het begin alleen zo rond de 1000-1200 toeren. Daarna ook bij de start en bij hogere toerentallen. Het geratel was zo goed hoorbaar, dat ik niet meer met de auto durfde te rijden. Zo klinkt jouw auto mijn inziens niet.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Het is inderdaad dat korte stukje "trrrr" vlak na de start. Heb inmiddels om en bij 88.000km op de klok en hij doet het al van bij de aankoop, op 38.000km. Wordt niet erger, ook niet minder erg.

    Ikzelf vul mijn dagen met herstellen van wit - en bruingoedapparatuur. We doen vrij veel Miele op de zaak en natuurlijk zijn de inbouw-espressomachines van Miele part of the job. Die dingen zitten dankzij de mogelijkheden van cappuccino bereidingen vol met klepjes ed.
    Na servicebeurten moeten die desbetreffende klepjes terug geïnitialiseerd worden. Zo'n melkklep initialiseren maakt exact hetzelfde geluid dan dat "trrrrr" van mijn auto. Wel stiller natuurlijk, maar toon en duurtijd is exact.

    Ik heb luchtvering. Als twee keer per jaar de bandjes verwisseld worden, laat ik dat meestal bij m'n kennis in de garage doen. Het valt me op dat die auto dat daar nooit doet. Wel gek, want de enige constante is dat hij telke male opgekrikt wordt. Ik heb altijd het idee gehad dat het iets met die luchtvering te zien heeft. Maar goed, helaas weet ik niet hoe die werkt. Kan het dus ook niet beredeneren.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Vooropgesteld: Ik ben geen autotechnicus, maar het trrrrr-geluid van jouw auto zou zo maar met de luchtvering te maken kunnen hebben. Als de auto op de brug staat moet de luchtvering namelijk in de 'veiligheidsmodus' worden gezet. Misschien dat je het geluid daarom dan niet hoort. Ergens in een eerdere post zei je ook dat het geluid af en toe hoorbaar is als je stilstaat bij een stoplicht. Indien de luchtvering in het MMI-systeem op de stand auto(matisch) staat, gaat de luchtvering in een andere (hogere/lagere) stand als je bijvoorbeeld van de snelweg komt en stil gaat staan. Dit vind ik zelf irritant en zet deze optie daarom altijd op comfort. Bij lange afstanden op de snelweg schakel ik vaak over op dynamic.
    Misschien kun je het geluid reproduceren door de stand van de luchtvering aan te passen.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Inmiddels -tig keren met de settings van de luchtvering gespeeld. Maakt helaas geen verschil.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Omdat het in de nasleep van dit verhaal is, ga ik in dit topic er maar even op door. Hopelijk vinden de moderatoren dat ook goed...

    Ik heb inmiddels mijn auto een dikke maand terug, zoals eerder gezegd zat dat "trrrrr" geluidje er nog steeds in. Ben er me dan uiteindelijk zelf maar mee gaan bezighouden. Niet even eenvoudig, want je moet steeds met z'n tweeën zijn.
    Het geluidje komt ergens vlak van achter het linkse achterste wiel vandaan. Opnieuw een item dat mij in de richting van de luchtvering laat denken: als de auto schuin geparkeerd staat (afhellend naar links) gebeurt het ratelen nooit.

    De kans is natuurlijk klein dat dit op termijn zware problemen met zich gaan meebrengen. Hoewel ik nog steeds die bevestiging niet gekregen heb, maar goed, wordt aan gewerkt.

    Een veel erger probleem dat ontstaan is na vervangen van die kettingspanner...
    De laatste tijd, tijdens de opwarmfase van de motor hoor je in de onderste toerentallen (beneden 1800 toeren) een duidelijk luider nagelend geluid dan eerder was. Zelfs de opmerking van m'n baas al gehad dat ie me tegenwoordig 's morgens op de parking hoort "brommen" en dat vroeger (lees: voor kettingspannerreparatie) nooit het geval was. Het verergert stilaan in die zin dat er tijdens de rit vaak enorme schokken te voelen zijn. Even goed gas geven, of beter nog, de auto uitzetten en terug starten doet het probleem meteen verdwijnen.
    Ook gebeurt het vaak dat het ding na starten 20 seconden niet goed weet op hoeveel toeren te draaien. Toerenteller staat maar te flapperen tot ie na een tijdje terugvalt op de "normale" 750 toeren.

    Uitlezen na een maand zo te sukkelen laat geen enkele foutcode zien, typisch.

    Ik heb die vraag hier ooit gepost meen ik me te herinneren, maar vroeger had ik zeker elke 14 dagen een roetfilterregeneratie. Mijn rijgedrag/hoeveelheid kilometers is vandaag niet veranderd. Het valt me nu op dat die auto tegenwoordig nog amper dat roetfilter regenereert. Heb het één maal geweten op de snelweg. Na aankomst was de regeneratie nog niet voltooid, maar een stank na uitschakelen, dat ik nog nooit geroken had.
    Komisch feit: hierna heeft mijn auto 3 dagen perfect gereden tot hij weer plots een regeneratie startte. Kon weer niet voltooid worden. Na de volgende koude start weer het schokken onderweg. Het roetfilterlampje is nooit gaan branden. Vorige week een ritje Mechelen - Berkel & Rodenrijs en terug gedaan, lijkt me dat een noodzakelijke regeneratie dan wel voltooid moet geraken, maar nee hoor, niet geregenereerd. Schokte 's anderendaags nog even hard.

    We vertrekken dadelijk op vakantie met het vliegtuig. Met de A3 maar naar de luchthaven dan.
    De A6 afgegeven bij garagist met de dringende vraag: los het nu eindelijk (liefst zelf; de auto is tot nu toe telkens meegenomen naar een grote Audi dealer wegens garantie claim) eens op; rij er zo lang mee als je wilt, maar los het op

    Wellicht ergens iets niet goed vastgemaakt oid, heb dat schokken vroeger nooit gehad.
    Heeft er iemand toevallig ervaring in dat probleem?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Het probleem van de kettingspanner is bij mij definitief opgelost. Het ratelende geluid is weg.
    Een roetfilter generatie heb ik nog nooit meegemaakt met mijn auto. Dat lijkt me ook niet goed?
    Het nagelende geluid herken ik ook niet.

    Wat ik wel herken is het af en toe schokken van de motor, na de reparatie van de spanner.
    Het schokken is afgelopen maand een aantal keren voorkomen.
    Af en toe lijkt de motor 'in te houden'. Mijn toerenteller blijft wel stabiel (ook tijdens het schokken). Stationair loopt hij ook goed.
    Binnenkort breng ik de auto voor controle even terug naar de dealer.

    Ik ben benieuwd wat jouw diagnose van de garage is.
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 24-08-17 om 07:27.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Ik heb extra informatie van de dealer. Het nagelende geluid en het stotteren (bij koude motor) heeft te maken met de afdichting van de injectoren/verstuivers.
    De afdichting (volgens mij een koperen ring) tussen de injector en het blok is niet goed. Dat is een bekend probleem bij alle 3.0 motoren en daar is tevens een TPI-blad van (Technical Product Information). Kan iemand op dit forum deze TPI bemachtigen?

    Het verklaart ook waarom het probleem zich voordoet bij een koude motor. Heeft dus niets met de kettingspanner te maken.
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 29-08-17 om 12:31.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knilessam Bekijk Berichten
    Ik heb extra informatie van de dealer. Het nagelende geluid en het stotteren (bij koude motor) heeft te maken met de afdichting van de injectoren/verstuivers.
    De afdichting (volgens mij een koperen ring) tussen de injector en het blok is niet goed. Dat is een bekend probleem bij alle 3.0 motoren en daar is tevens een TPI-blad van (Technical Product Information). Kan iemand op dit forum deze TPI bemachtigen?

    Het verklaart ook waarom het probleem zich voordoet bij een koude motor. Heeft dus niets met de kettingspanner te maken.
    Net terug van vakantie (gelukkig dit jaar met vliegtuig), maar nog geen idee hoever men met de auto staat. Hopelijk straks garagist aan de lijn.

    Om even alles terug op de context te zetten: het wordt hier een beetje slordig...

    1. Mijn auto maakt een "trrrr" geluidje na starten. Omdat er nog fabriekswaarborg (4 jaar Duitse Anschlussgarantie) op mijn auto zit, begin ik er zelf niet aan en doe ik hem direct naar de dealer. Die laatste laat me weten dat dit komt door een slechte kettingspanner die eindelijk begin van de zomer vervangen kon worden onder garantie. Auto 14 dagen weg; groot werk.

    2. Na herstelling nog even goed dat "trrr" geluidje. Na er dan zelf mee bezig geweest te zijn, blijkt dit van het wiel linksachter ergens te komen. Wordt op het moment van schrijven onderzocht door garagist.

    3. Wellicht puur toevallig, een week na herstelling begint de auto met koude motor af en toe te schokken. Ook na starten duurt het 20 seconden voor de motor stabiel draait (intermitterend). Maakt ook een nagelend geluid in lage toeren gebieden. Wordt erger met de week. Wordt op moment van schrijven ook onderzocht, maar wat Knillessam citeert is 100% wat ik ervaar. Ik ga eens informeren naar die TPI.

    Hou jullie op de hoogte.

    (off-topic: Het begint me gaan op te vallen dat die auto wel héél veel "bekende" problemen heeft. Kettingspanner, afdichtingen injectoren, mmi schermpje dat klappert bij inklappen, kofferdeksel dat kraakt bij sluiten, ventilatieroosters en speakerroosters die gaan kraken. Ik blijf nog steeds gelukkig omdat al die zaken allemaal netjes binnen waarborg opgelost zijn. Ondanks ik er dat gelukkig nooit aan betaald heb, heeft die auto nieuw tegen de 100.000 eurotjes gekost. Zulke zaken wil je dan echt niet hebben binnen de 4 jaar, of ben ik nu echt te veeleisend?
    Ik begin Audi ervan te verdenken dat zij hun kwaliteitscontrole afdeling ook ontslagen hebben...)
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Offtopic: 'kofferdeksel dat kraakt bij sluiten' heb ik ook gehad!
    Het mechanisme dat vast zit met een bout aan de electro-motor bleek los te zitten.
    Na goed vastdraaien van de bouten, was het krakende geluid weg!

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knilessam Bekijk Berichten
    Offtopic: 'kofferdeksel dat kraakt bij sluiten' heb ik ook gehad!
    Het mechanisme dat vast zit met een bout aan de electro-motor bleek los te zitten.
    Na goed vastdraaien van de bouten, was het krakende geluid weg!
    Bij mij heeft men daar een soort hars ingespoten. Zou geen kwaad kunnen, want bij defect wordt heel het boeltje toch vernieuwd. Nou goed, het werkt al een jaar prima zo.

    ontopic:

    Ik ben iets wijzer geworden inmiddels voor de rest...

    Het krakend geluidje waar héél dit gedoe over gaat blijkt het differentieel te zijn aan het wiel linksachter. Bij starten wordt er eea geïnitialiseerd en dat maakt bij mij een bijgeluidje. Werkt prima voor de rest en ga er verder dus ook niets aan laten doen. Ben er wel helemaal niet goed van dat voor dat idioot ding mijn hele auto uit elkaar heeft gelegen voor niks. Wat een diagnosestelling bij de dealer zeg .
    Nou goed, alsnog geen rekeningen, dus blijf ik maar braaf en lief. We zullen ons maar troosten met het idee dat er verbeterde kettingspanners geplaatst zijn.

    Nu het schokken...

    Vriend garagist heeft tijdens mijn vakantie een heel week rondgereden met de auto, bijna 500km gedaan en heeft het schokken niet gemerkt... Het wil weer eens lukken.
    Gisteren nam de man ook eens tijd om uit te leggen wat er precies gebeurd is toen die kettingspanners vervangen zijn. Er zijn toen ook allemaal nieuwe dichtingen op de injectoren geplaatst. Alle bekende kwaaltjes op die motor zijn blijkbaar gelijk aangepakt; er is waarborg en de motor lag toch uit elkaar.

    Het schokken als de dichtingen niet goed zijn, of eventueel slecht geplaatst zijn is hem bekend. Maar in dat geval hoor je ook ploffende geluidjes in de buurt van die injectoren. Voor de zekerheid heeft de man die week dat allemaal terug gechecked en dat zou het zeker niet zijn.

    Ik vermeldde ook dat het roetfilter véél minder geregenereerd wordt dan vroeger en op een ander manier.
    Blijkt nu dat er na vervangen van heel dat kettingspanner gedoe eea moet geregeld worden met de VAS. Tegelijk wordt er de laatste nieuwe software ingelezen voor het motormanagement. Ik dacht dat de grond onder mijn voeten wegzakte. Niet WEEEER .
    Bij mijn 4F had ik iets voor dat hier perfect op geleek: die auto deed precies hetzelfde bij start tussen 12 en 22° buitentemperatuur. Bleek ook software te zijn en dat is ooit ook gekomen na een update van de versnellingsbak. Nooit is dat opgelost geraakt.
    Wellicht is dat schokken dus ook weer een gevolg van die verdomde software. Kan me dus voorstellen dat dat heel sporadisch is naargelang verschillende externe omstandigheden.
    Wordt er een beetje moedeloos van... Eigenlijk een heel gedoe door een foute diagnose.

    Soit, voorlopig rijdt de auto perfect, benieuwd wat er straks bij koudere buitentemperaturen gaat gebeuren.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  17. #36

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Hier exact het zelfde probleem, met excact dezelfde km stand, ook een Allroad biturbo.
    Hoe is het bij jouw met de coulance afgelopen?

  18. #37

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knilessam Bekijk Berichten
    Ik heb de auto sinds vorige week vrijdag weer terug. Het geratel is weg en de auto rijdt weer prima!
    Ook ik heb het gevoel dat de auto beter loopt, al kan dat wel wat subjectief zijn na twee weken te hebben gereden in een VW Touran. Rammelbak.
    Een Touran is natuurlijk niet te vergelijken met een A6, maar de ervaring leert dat het wel een praktische wagen is.
    Ik ben er achtergekomen dat daar met gemak drie kinderstoeltjes achter in passen. Dat is toch wel wat lastiger in een Audi A6.
    Ik ruil hem er overigens niet om in.

    Terug naar het probleem.
    Het was een hele klus voor de Audi dealer. Ook getuige de rekening van 4-A4tjes. Het is een opsomming van onderdelen: 'Dichtung, klemme, 30-tal schrauben, 30-tal dichtringen, achse, ventil, kettenrad, spanner etc. etc. etc.'
    Volgens de rekening zijn er ook nog twee injectorschächte gereinigd.

    Het verhaal m.b.t. de coulance loopt nog. Ik heb een brief naar Ingolstad geschreven en gebeld met Audi Kundenbetreuung voor mijn betoog.
    Het duurt nog twee weken voor ik antwoord krijg. Ben benieuwd naar het antwoord, al ben ik bang dat ik het al wel weet.

    @ Raverke95: Ben je al achter het trrrr. geluid?
    Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders



    Hier exact het zelfde probleem, met excact dezelfde km stand, ook een Allroad biturbo.
    Hoe is de coulance / garantie afgewikkeld?

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Dit was de reactie van Audi Duitsland:

    Sehr geehrter Herr,

    vielen Dank fuer Ihre Geduld.

    Sie informieren uns ueber den Austausch des Kettenspanners an Ihrem Audi A6 allroad quattro und bitten in diesem Zusammenhang um eine Kostenbeteiligung an den Instandsetzungsarbeiten. Gerne sind wir Ihrem Wunsch nach einer Pruefung Ihres Anliegens nachgekommen.

    Selbstverstaendlich ist es unser Ziel, unseren Kunden ein einwandfreies Fahrzeug zur Verfuegung zu stellen. Dafuer werden von der AUDI AG die verschiedensten Massnahmen der Qualitaetssicherung eingesetzt. Jedoch koennen Schaeden an Bauteilen auf Grund der unterschiedlichsten Einfluesse nie ganz ausgeschlossen werden.

    Wir bitten Sie um Verstaendnis, dass Kulanzentscheidungen ausschliesslich von unseren Audi Partnern getroffen werden. Ihr betreuender Audi Partner hat bereits Ihr Anliegen geprueft und festgestellt, dass eine Kostenbeteiligung im Rahmen der Kulanz leider nicht moeglich ist.

    Bitte verstehen Sie, dass auch die AUDI AG in dieser Angelegenheit keine andere Entscheidung in Aussicht stellen kann.

    Sehr geehrter Herr, auch wenn wir Ihre Erwartungen heute nicht erfuellen koennen, sind wir bei Fragen und Anregungen gern wieder fuer Sie da.

    Freundliche Gruesse aus Ingolstadt


    i. V. Christoph Engelmann i. A. Astrid Haensch

    AUDI AG
    85045 Ingolstadt
    Tel . +49 (0) 800 2834 7378423
    Fax. +49 (0) 800 329 26 2834

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Samengevat: Audi Duitsland verwijst naar de Audi Partner en Visa Versa. De Audi Partner geeft aan dat ik niet in aanmerking kom voor de coulance regeling wegens het feit dat ik de laatste Service beurt niet bij een Audi Dealer heb uitgevoerd en dat ik de grens van 30.000 km tussen de beurten heb overschreden.

    Juridisch gezien zou ik er moeten uit komen met de verkoper en niet met Audi Duitsland. De verkoper wil echter niet meewerken op basis van bovenstaande argumenten, dus kan ik alleen nog naar een advocaat stappen of naar het Europees Consumenten Centrum. Deze stap heb ik niet gezet om meer kosten te voorkomen. Ik heb dus helaas eieren voor mijn geld gekozen

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelende kettingspanners 3.0 TDI? Of toch wat anders

    Hierbij nog de twee TPI documenten van Audi betreffende falende kettingspanner en verstuivers.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •