Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42

Onderwerp: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Beste forummers, ik ga hier maar een nieuw topic over beginnen omdat het mijns inziens niets meer met de kettingspanners te maken heeft waarover mijn eerder topic ging. Heel de mechanica is terug volledig nagekeken en op dat punt is er niets meer aan de hand, maar goed daar ben ik wat mee. Hopelijk via deze weg toch tips mogelijk...

    Wat is er aan de hand:

    Sinds het vervangen van mijn kettingspanners is het probleem in alle geval ontstaan, tenminste vroeger nooit iets van gemerkt.
    Het probleem treedt enkel op als ik mijn auto KOUD start tussen de 15 en pak weg 21°C.
    Bij starten gaat normaal het toerental even richting 1000 toeren om dan stilletjes richting 750 toeren af te zakken. Dit moet vloeiend gaan, maar in de genoemde situatie gaat dit terugzakken heel schokkkerig.
    Op dat moment gas geven in de "P" stand laat de motor niet vloeiend naar hogere toeren gaan. Eens de 2000 toeren gepasseerd gaat alles verder vloeiend. Onder de 2000 toeren is het net of er doet één cylinder niet mee.
    Tijdens het rijden voel je in dat toerental bereik soms echt zware schokken. Stationair lopend voel je de auto soms ook schokken, net of hij wil uitslaan. Toerenmeter beweegt zachtjes.
    Eens dat de olietemperatuur 75° bereikt heeft, is het probleem compleet weg.
    Als je een kleine kilometer gereden hebt, de auto stillegt en weer start is het probleem ook volledig weg. In tegenstelling tot wat ik eerder dacht, moet dat met de start/stop knop gebeuren. Stilvallen met de start/stop automaat helpt niet.

    Ook heel opvallend: als tijdens een rit het roetfilter geregenereerd wordt (merk ik heel duidelijk aan diverse factoren) en de auto stilleg na een onvoltooide regeneratie, is de volgende koudstart een hel.
    Zoals gisteren na mijn werk, de auto start, toerental valt op zeker moment terug naar 400 toeren, wipt weer naar 1000, terug naar 600 om dan te stabiliseren op 750. "Kruipen" aan een rood verkeerslicht gaat enorm schoksgewijs. Aan dat licht vertrekken moet gebeuren door gas te geven tot 2000 toeren of ik geraak niet vooruit.
    Even later gaat de olietemperatuur richting de 75° en probleem is volledig weg. Auto rijdt de rest van de rit perfect.

    Er gaan nooit lampjes oid branden en er worden geen foutcodes weggeschreven.

    Bij navraag in de garage wat men met die auto gedaan heeft: er is oa nieuwe software voor de motor ingelezen. Ik vreesde al voor een softwarematig probleem, tot ik op Motor talk volgend topic tegenkwam https://www.motor-talk.de/forum/prob...73.html?page=2
    "Dalmaton" lijkt precies hetzelfde te hebben als wat ik ervaar. Voor zover mijn Duitse kennis reikt, heeft hij dat nog niet opgelost gekregen. Verder vind ik over het hele WWW geen enkel gelijkaardig topic, dus zou me sterk lijken dat dit alsnog met die software-update te maken heeft.

    Wat hier in mijn vorig topic al gesuggereerd werd, de dichtingen van de injectoren, zou bij mij niet het geval zijn. Ze zijn bij de herstelling allemaal vervangen en gedubbelchecked na mijn melding. Die zijn perfect.

    Wat kan er hier mislopen?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    rij eens langs JD engineering in lochem. Die flashen de hele ecu. heb je er gelijk 400 pk en 800nm in. Zit nu ook in de mijne. Rijdt heerlijk.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bikall Bekijk Berichten
    rij eens langs JD engineering in lochem. Die flashen de hele ecu. heb je er gelijk 400 pk en 800nm in. Zit nu ook in de mijne. Rijdt heerlijk.
    Ga hem deze keer lekker origineel houden. 313pk en 650nm is zeker voldoende. Ik heb die wagen altijd zo bewonderd omdat hij zo heerlijk smoothly rijdt voor een diesel.
    Ben ook bekend bij Pedro Hartog, maar wat als het nu toch eens geen software is. Wil ik wel eerst zekerheid over.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  4. #4

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Kun je het stukje VCDS auto-scan van ADDRESS 01 hier even plakken? Ik kan mij haast niet voorstellen dat de software-update zelf het probleem is. Misschien zijn er na de update sommige dingen (zoals gasklephuis) niet ingeleerd? Dat zou je zelf nog kunnen proberen met VCDS. Geen idee hoe dat met VCDS bij deze motor gaat, ik gebruik VCDS al een tijdje niet meer. Ook kun je de meetwaardenblokken van de ECU met VDS nog even nalopen om de waardes + sensoren te controleren. Verder kun je natuurlijk even goed kijken onder de motorkap naar lekkages van lucht, olie of koelvloeistof, losse stekkertjes e.d.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Het probleem is dat mijn versie van VAG-COM, wat ik bij mijn vorige A6 gebruikte niet meer werkt bij deze. Blijkbaar is mijn stekker niet compatibel met de nieuwere software. Moet ik even gaan rondhoren om aan werkend spul te geraken.

    Nu sommige dingen niet ingeleerd? Hij doet het prima als het kouder of warmer is dan de aangegeven temperaturen.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever


  6. #6

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Je beschrijft exact de symptomen voordat die verstuiver er bij mij uitvloog.
    Ik heb een paar weken lang sporadisch een schokkende motor gehad, duidelijk een cylinder minder (wat later ook bleek te kloppen)
    Toen die bout uiteindelijk compleet afbrak was duidelijk zichtbaar dat hij al een tijd half door was.
    De oorzaak voor deze falende verstuiver (vroegtijdige vermoeiing) bouten ligt m.i. bij de falende koperringen onder de injectoren.
    Verder een zalige auto, vooral met de JD_3....
    2004 Subaru WRX 330pk | 2005 Subaru Legacy 3.0R spec B 265pk | 2008 Subaru Sti Cosworth motor 700Nm/430pk | 2013 BMW M5 800Nm/625pk |2010 Audi A8 4.2 tdi | 2013 Audi A6 3.0Biturbo tdi - JD_3 914Nm/457pk | Subaru Forester 2,5 XT 5MT 550Nm/330pk

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Dat dacht ik ook, maar er zijn twee dingen imo die, denk ik toch, in mijn situatie niet kloppen.

    Je hoort tijdens het schokken niets speciaals. Al eens met mijn hoofd door het raam gereden (wat een zicht) om geluid te horen, maar niets merkbaar.
    Volgens garagehouder zouden die ringen net om die reden gelijk preventief vervangen zijn. Nu goed, ik kan maar verder gaan op wat men zegt.
    Zou jij eventueel wat beter kunnen specificeren waar het roet zichtbaar werd? Dat kan ik natuurlijk wel even gaan bekijken. Ik rijd inmiddels al twee maand en een 7000 km zo rond. Denkelijk moet er dan toch al wat roet zichtbaar worden...

    Nu met het kouder weer is er eigenlijk weer niets meer aan de hand. Als de motor ietsje opwarmt en ik dan net file moet rijden, "kruipt" hij wel schokkerig. Eens iets hogere toeren is er niets meer merkbaar.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Is het niet gewoon een verstuiver die stuk gaat/is? Ik zou ze toch eens laten uitlezen. (log laten maken)

    Zojuist las ik het verhaal van JockJam. https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1789033
    en

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1789152

    Daar zie ik ook sterke overeenkomsten.
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 19-09-17 om 20:02.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Wat ik niet terugvind in JockJam's verhaal is het schokken na regeneratie van DPF.

    Nu het wat kouder wordt, is het al tijden geleden dat ik dat schokken nog gevoeld heb. Heb onlangs nog eens de mogelijkheid (en vooral de ruimte) gehad om de boel eens goed tot 5000 toeren te laten trekken (met lekker warme motor uiteraard). De dag later meteen een DPF regeneratie. Helaas niet kunnen afwerken (DPF regeneratie is minder vaak, maar duurt zo lang na die soft-update).
    De start 's anderendaags liet de wagen niet helemaal schokvrij starten, maar rijdt wel prima.
    Vanavond de auto gestart na een hele dag in de zon met 20°. Vreemd, maar hij gloeide voor voor het starten. (nog nooit meegemaakt met zo'n temperaturen) Normale start verder en prima rit.

    Ik begin te vrezen dat we elkaar volgend jaar in het voorjaar opnieuw spreken als het weer warmer wordt.

    Conclusie is tegenwoordig dat het schokken zich enkel nog maar voordoet na een DPF regeneratie. Was eerder altijd de slechtste rit na die regeneratie.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Ik hoop dat ik de oplossing heb gevonden voor mijn 'schokprobleem'.

    De dealer heeft bij mij de ringetjes vervangen van de verstuivers, de boel gereinigd en de verstuivers gecontroleerd.
    Ik dacht dat het daarmee verholpen was, maar het schokken kwam af en toe terug. Ook alleen bij koude motor zoals jij beschrijft.

    Met Vagcom ben ik al een tijdje de verstuivers aan het monitoren/meten. Daar zie ik echter geen grote afwijkingen, zoals bijvoorbeeld in het verhaal van JockJam.
    Vandaag heb ik de uitlaatgas temperatuur sensoren gemeten. Wat blijkt, van de 4 sensoren geeft sensor 2 continu 222 graden aan, ook bij koude start.
    De overige 3 sensoren schommelen continu zoals het hoort.
    Aangezien de sensor continu 222 graden aangeeft in de log, wordt deze niet gezien als defect in VagCom en geeft dus ook geen foutmelding.

    Nu nog uitzoeken waar dat ding zit en welk 4G********** artikelnummer het heeft, zodat ik het kan vervangen.
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 27-09-17 om 19:23.

  12. #11

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    @Knilessam
    Sensor 2 zit volgens mij naast de lambda. Bij de rode pijl zie je duidelijk de lambda, daarachter zou sensor 2 moeten zitten. Vanaf sensor 2 loopt er net als bij de lambda een kabel naar de verbinding bij de groene pijl. Artikelnummer staat wel op de sensor zelf. Ik gok 059906088CD, maar check het even.
    Bijlage 243886
    Laatst gewijzigd door Nenna; 27-09-17 om 22:59.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Knilessam
    Sensor 2 zit volgens mij naast de lambda. Bij de rode pijl zie je duidelijk de lambda, daarachter zou sensor 2 moeten zitten. Vanaf sensor 2 loopt er net als bij de lambda een kabel naar de verbinding bij de groene pijl. Artikelnummer staat wel op de sensor zelf. Ik gok 059906088CD, maar check het even.
    Bijlage 243886
    bedankt! ik ga vanavond gelijk even kijken.
    Als ik de stekker eruit trek creeer ik een foutmelding, waaraan ik kan zien of het de juiste sensor is.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Het wordt hier interessant... dat verhaal van die sensoren heb ik op Motor-Talk ook al gelezen, maar er is nooit bij verteld of het nu opgelost is of niet.

    Heb jij ook al ondervonden dat je probleem veel sterker is, nadat je je afgekoelde auto na een niet voltooide DPF regeneratie terug start?
    Het is bij mij eventjes gedaan dat schokken. Heb het nog één maal ondervonden, na een niet voltooide regeneratie.
    Lijkt me te kunnen kloppen, want volgens mij moet het in het gebied van die sensor toch veel warmer worden tijdens een DPF regeneratie?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  15. #14
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Kun je eens een log posten van je 6 injectoren zoals ik mijn topic gedaan had?
    Kun je daarnaast ook de vervuilingsgraad van je DPF erbij zetten middels een screenschot?

    Het schokken na DPF regeneratie heb ik nooit gehad overigens. Heb je wellicht ook al eens een service regeneratie van je DPF gedaan?
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 11-10-17 om 15:11.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  16. #15
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knilessam Bekijk Berichten
    Ik hoop dat ik de oplossing heb gevonden voor mijn 'schokprobleem'.

    De dealer heeft bij mij de ringetjes vervangen van de verstuivers, de boel gereinigd en de verstuivers gecontroleerd...
    Dat zijn idd de brandplaatjes. Deze heb ik nu alle 6 vervangen voor de revisie versies. Audi heeft de revisie versie iets groter gemaakt dan de originele die jij en ik hadden.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Kun je eens een log posten van je 6 injectoren zoals ik mijn topic gedaan had?
    Kun je daarnaast ook de vervuilingsgraad van je DPF erbij zetten middels een screenschot?

    Het schokken na DPF regeneratie heb ik nooit gehad overigens. Heb je wellicht ook al eens een service regeneratie van je DPF gedaan?
    Aankomende zaterdag ga ik de temperatuursensor eruit halen, het nummer opschrijven en de sensor bestellen.
    Dan zal ik ook even wat logs maken.

    Een DPF regeneratie heb ik eigenlijk nog nooit gemerkt? Ook nooit een foutmelding in beeld gehad.
    Service Regeneratie van de DPF via VAGCOM heb ik ook nooit gedaan.
    Wat me wel soms opvalt is dat de koelers in de front-gril voluit blazen na het afzetten van de motor na een reguliere woon-werk rit. (ca. 28 km). Ik schat zo'n 1 keer per maand.
    Kan het zo zijn dat er daarvoor een DPF regeneratie heeft plaatsgevonden?
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 11-10-17 om 21:03.

  18. #17
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knilessam Bekijk Berichten
    Aankomende zaterdag ga ik de temperatuursensor eruit halen, het nummer opschrijven en de sensor bestellen.
    Dan zal ik ook even wat logs maken.

    Een DPF regeneratie heb ik eigenlijk nog nooit gemerkt? Ook nooit een foutmelding in beeld gehad.
    Service Regeneratie van de DPF via VAGCOM heb ik ook nooit gedaan.
    Wat me wel soms opvalt is dat de koelers in de front-gril voluit blazen na het afzetten van de motor na een reguliere woon-werk rit. (ca. 28 km). Ik schat zo'n 1 keer per maand.
    Kan het zo zijn dat er daarvoor een DPF regeneratie heeft plaatsgevonden?
    Wanneer je de auto wegzet en de fan's blijven draaien is hij idd met een DPF regeneratie proces bezig en die maakt hij eerst af. Daarna stoppen de fan's pas idd. Kan soms idd een kwartier duren voor hij klaar is.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Kun je eens een log posten van je 6 injectoren zoals ik mijn topic gedaan had?
    Kun je daarnaast ook de vervuilingsgraad van je DPF erbij zetten middels een screenschot?

    Het schokken na DPF regeneratie heb ik nooit gehad overigens. Heb je wellicht ook al eens een service regeneratie van je DPF gedaan?
    Wat mij betreft gaat dat voorlopig even moeilijk zijn; mijn, mja zal het maar even VAG-COM kabel noemen, schijnt niet meer compatibel te zijn met de A6 4G. Veel gebruikt op de 4F, maar kan nu enkel maar verbinden en niets meer doen.

    Kennis van me heeft de geschikte wel liggen, ik zou hem mogen lenen, maar hij gebruikt hem zelf soms professioneel. Moet dus allemaal snel gaan. Probleem is dat mijn auto al weken storingsvrij is momenteel.
    Ik volg in alle geval Knilessam zijn vorderingen, want je kan er donder op zeggen dat die fout bij mij zal terugkomen.

    In mijn beroep (monteur huishoudapparaten) komen we het ook vaker tegen dat temperatuursensoren in oa Liebherr diepvriezers foutieve waardes doorgeven, een half jaar weer prima werken en dan terug out of the blue in de fout gaan. Lijkt me aanneembaar dat het in mijn auto ook zoiets gaat zijn.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Kun je eens een log posten van je 6 injectoren zoals ik mijn topic gedaan had?
    Kun je daarnaast ook de vervuilingsgraad van je DPF erbij zetten middels een screenschot?

    Het schokken na DPF regeneratie heb ik nooit gehad overigens. Heb je wellicht ook al eens een service regeneratie van je DPF gedaan?
    Hierbij even een Update.

    Ik heb de sensor nog steeds niet vervangen wegens drukte. Wel heb ik sensor twee (van de vier) gevonden.
    De auto heeft bij warmere temperaturen (vanaf ca. 15 graden) en koude start nog steeds wel de symptomen.

    De twee logs zoals gevraagd staan hieronder
    02_inspuiting_injectoren.jpg
    01_roetfilter.jpg

  21. #20
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hard schokken en inhouden bij koude motor 3.0 BiTu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knilessam Bekijk Berichten
    Hierbij even een Update.

    Ik heb de sensor nog steeds niet vervangen wegens drukte. Wel heb ik sensor twee (van de vier) gevonden.
    De auto heeft bij warmere temperaturen (vanaf ca. 15 graden) en koude start nog steeds wel de symptomen.

    De twee logs zoals gevraagd staan hieronder
    02_inspuiting_injectoren.jpg
    01_roetfilter.jpg
    Injectoren zien er hier goed uit. Je kunt nog een proberen om een ritlog te maken om te kijken of de waardes geen uitschieters maken bij rijden en door het toerenbereik heen te trekken. Van je DPF kun je ook nog even kijken hoeveel km geleden hij nog schoon gebrand is.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •