Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: [Opgelost] Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

  1. #1
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard [Opgelost] Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Hallo mannen,

    Heeft iemand toevallig via ETKA (of is dat een ander programma) een in en uitbouw handleiding voor het stukje dashboard waar deze knopjes in zitten ? Kwam er achter dat de lampjes van deze knopjes het niet doen ? Tenminste neem aan dat deze knopjes ook verlicht behoren te zijn ?

    Hopelijk redelijk makkelijk op te lossen.

    Thanks alvast !
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 25-03-18 om 13:44.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #2
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Gewoon voorzichtig wrikken:

    Center console insert.jpg

    Edit:
    Oeps, je bedoelt deze zeker:

    instrument panel.jpg
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Klopt die tweede bedoel ik. Dat is niet zonder die tool te doen dus zo lijkt het ? En er horen lampjes te branden ook als ik het in de omschrijving lees. Zitten die op 1 gemeenschappelijke stekker toevallig dat iemand weet ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Zijn de lampjes niet per ongeluk softwarematig uitgeschakeld? Op internet staan namelijk foute coderingen voor het uitschakelen van het start stop systeem. Hiermee wordt de verlichting uitgeschakeld. Is een vaker voorkomend probleem.

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knilessam Bekijk Berichten
    Zijn de lampjes niet per ongeluk softwarematig uitgeschakeld? Op internet staan namelijk foute coderingen voor het uitschakelen van het start stop systeem. Hiermee wordt de verlichting uitgeschakeld. Is een vaker voorkomend probleem.
    @Rainesh Ben je bekend hiermee toevallig ?

    Durf eigenlijk niet te zeggen of ze uit zijn vanaf het begin is dat ik de auto heb. Geloof haast van wel , want ik wilde al eens in het donker de voor sensoren aan zetten alleen kon ik de knop niet vinden.

    Maar bedankt voor de tip !
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    @Rainesh Ben je bekend hiermee toevallig ?

    Durf eigenlijk niet te zeggen of ze uit zijn vanaf het begin is dat ik de auto heb. Geloof haast van wel , want ik wilde al eens in het donker de voor sensoren aan zetten alleen kon ik de knop niet vinden.

    Maar bedankt voor de tip !
    Dat is voor mij voor het eerst dat het door coden komt of je moet echt iets raars gedaan hebben. Ik denk dat je knoppenbak niet lekker is, had ik bij de A1 ook. Als je erop duwde ging verlichting aan/uit, bleek slecht contactje.
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 18-09-17 om 21:48.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Ik heb niet echt iets raars gedaan. Heeft iemand enig idee of dit een beetje te doen is zonder dat tooltje ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Dat is voor mij voor het eerst dat het door coden komt of je moet echt iets raars gedaan hebben. Ik denk dat je knoppenbak niet lekker is, had ik bij de A1 ook. Als je erop duwde ging verlichting aan/uit, bleek slecht contactje.
    Ik spreek uit ervaring en heb het zelf meegemaakt.
    Het document VCDS opties voor Audi A6-4G, A7-4G & A8-4H v1.2 op de download pagina van dit forum bevat een fout. Tenminste voor mijn auto: A6 Avant 3.0 BiTurbo 2013.
    zie link: https://www.audiforum.nl/forum/downl...do=file&id=810

    start-stop.jpg
    De codering op pagina 23 werkte niet voor mijn auto. Het start stop systeem bleef gewoon werken.
    Uiteindelijk heb ik een werkende codering voor het start-stop systeem gevonden op https://www.motor-talk.de/.
    Na een paar weken te hebben rondgereden ontdekte ik dat de knoppen niet meer verlicht waren.
    In eerste instantie dacht ik niet aan de foute coderingen.

    Na een zoektocht op https://www.motor-talk.de/ kwam ik erachter dat het eventueel met de codering te maken kon hebben van het start-stop systeem.
    Vervolgens heb ik de codering hersteld en Voila de lampjes branden weer.

    Uiteraard kan het best zijn dat het paneel van Witalik stuk is, maar bij mij lag het in ieder geval aan de codering.
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 19-09-17 om 18:52.

  10. #9
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Ah ok maar die coding gebruik ik niet. Ik doe het via adaptiekanalen en zet dan de geheugenfunctie aan. Startstop blijft dan volledig werken maar onthoudt gewoon zijn laatste stand. Dus hoef helemaal niks met coding te doen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #10
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Ok, nog vreemder. Ik weet niet hoe de stekker bezetting is of hoe dat het uberhaupt aangesloten zit maar, als ik het knopje van de Start stop of van de parkeer sensoren indruk gaat het lampje ervan wel branden ! En als ik de passagiers airbag uitschakel zie ik dat ook oplichten ?

    Kan ik er dan vanuit gaan dat de voeding voor de lampjes en dergelijke gewoon aanwezig is ? Of is dit weer een adere pin in een stekker ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #11
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Ok, nog vreemder. Ik weet niet hoe de stekker bezetting is of hoe dat het uberhaupt aangesloten zit maar, als ik het knopje van de Start stop of van de parkeer sensoren indruk gaat het lampje ervan wel branden ! En als ik de passagiers airbag uitschakel zie ik dat ook oplichten ?

    Kan ik er dan vanuit gaan dat de voeding voor de lampjes en dergelijke gewoon aanwezig is ? Of is dit weer een adere pin in een stekker ?
    Precies wat ik bij de A1 had....eindstand was een kabelbreuk in een van de draden.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  13. #12
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Wat gek joh, om bij de versnellings pook te komen , daaronder zeg maar, hoeft dit stuk toch niet los genomen te worden ? Echt jammer dat ik niet iets van die ETKA heb oid , zou makkelijker zijn. Vreemd dat dit ineens stuk gaat.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #13
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    @Rainesh kan jij trouwens dit ook op mijn auto open/gedemonteerd krijgen ? Misschien als je een keertje tijd hebt dat we samen kunnen kijken , en misschien als het niet lukt gelijk even de coding uitsluiten of er misschien toch iets fout is gegaan hiermee ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #14
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    @Rainesh kan jij trouwens dit ook op mijn auto open/gedemonteerd krijgen ? Misschien als je een keertje tijd hebt dat we samen kunnen kijken , en misschien als het niet lukt gelijk even de coding uitsluiten of er misschien toch iets fout is gegaan hiermee ?
    Demonteren moeten we even kijken....ik heb de mmi sleutels niet. Maar naar coding kunnen we uiteraard kijken.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #15
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    @Blue Whale heb je toevallig nog meer pagina's die bij de onderste omschrijving horen ? Er staat daar dat het tooltje links en rechts in de opening gedaan dient te worden 'as illustrated' alleen staat dat plaatje er niet bij zo lijkt het. Ben bezig om die tooltjes te kopen ergens. Al zijn er meer manieren van het uitbouwen zo lijkt het want ik had ook een filmpje gevonden die alleen zo'n plastig wig gebruikt :-) https://www.youtube.com/watch?v=n742dCnmVIc



    Apart is ook dat trouwens de 2 knoppen (direct naast scherm links) om het scherm naar binnen te klappen en de dag teller te nullen ook geen verlichting hebben, maar ik weet niet zeker of deze wel verlicht horen te zijn ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  17. #16
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    @Blue Whale heb je toevallig nog meer pagina's die bij de onderste omschrijving horen ? Er staat daar dat het tooltje links en rechts in de opening gedaan dient te worden 'as illustrated' alleen staat dat plaatje er niet bij zo lijkt het. Ben bezig om die tooltjes te kopen ergens. Al zijn er meer manieren van het uitbouwen zo lijkt het want ik had ook een filmpje gevonden die alleen zo'n plastig wig gebruikt :-) https://www.youtube.com/watch?v=n742dCnmVIc



    Apart is ook dat trouwens de 2 knoppen (direct naast scherm links) om het scherm naar binnen te klappen en de dag teller te nullen ook geen verlichting hebben, maar ik weet niet zeker of deze wel verlicht horen te zijn ?
    Een betere beschrijving heb ik niet. Ik zal morgen eens kijken, ik heb deze tooltjes.


    Edit: @witalik Ik heb even gekeken, ik kan geen uitsparingen voor de tooltjes vinden. Je zal de module er voorzichtig uit moeten wrikken. Misschien dat nog iemand zich meldt die dat eens heeft gedaan?
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  18. #17
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Okey thanks voor het checken in ieder geval ! Zag op een filmpje toevallig ook nog iets. Maar daar halen ze eerst het ventilatie bedien unit eruit. En dan daarna deze knoppen rij inclusief cd lade. En dat zonder die 2 tooltjes.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  19. #18
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    En het is eindelijk opgelost. Dealer hier heeft nog het knoppen paneeltje boven Airco unit vervangen . mocht niet baten. Net zoals het handrem/parkeer rem knopje. Toen is de auto terug naar dealer Amsterdam gegaan. Daar hebben ze nog 4 uur gezocht. En nou blijkt dat de sigaretten aansteker in de kofferbak sluiting naar massa maakte.

    Ventilatie rooster lampjes doen het nu ook weer. Vond het al apart dat die niks deden terwijl ik wel een soort van licht pakket erin heb. Nu keek ik vanmiddag trouwens even in de kofferbak , maar ik kan nergens een sigaretten aansteker aansluiting vinden ? Nog even met dag licht kijken, stond in parkeer garage. Maar toch vreemd.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  20. #19

    Standaard Re: [Opgelost] Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    Ik heb hetzelfde probleem dat lampjes niet branden. Heb inmiddels sigarettenaansteker achterpassagiers losgemaakt , zat vast gebrand, en zekering vervangen. Maar helaas nog geen verlichting in de knopjes. Wat kan ik nog doen? Misschien nog een andere zekering?
    Laatst gewijzigd door peterbergmans; 20-02-20 om 14:27.

  21. #20
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: [Opgelost] Knoppen Start/stop - parkeer rem - traction control geen verlichting

    De sigarettenaansteker achterin de kofferbak gechecked ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •