Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Lane departure in laten bouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Lane departure in laten bouwen

    Ik wil graag lane departure in laten bouwen in de auto. Ik heb een audi A6 uit 2013. Volgens mij heb ik niet de goede ruit voor het camera systeem om lane departure in te laten bouwen, omdat ik dacht niet over de goede ruit te beschikken heb ik gebeld met autotaalglas om te vragen wat een originele audi ruit zou kosten daar zeiden ze 1100 euro de meneer zei dat er een goede ruit in mijn auto moeten zitten voor het camera systeem. dat kon hij zien aan het nummer van de auto. Kan iemand mij vertellen waar ik aan kan zien of ik een ruit heb die geschikt is voor het camera systeem van het lane departure?

  2. #2
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Lane departure in laten bouwen

    Dan ziet het er zo uit;

    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Lane departure in laten bouwen

    Hier 2 foto's van mijn voorruit20180216_152522.jpg20180216_152451.jpg
    Als deze voorruit de goede is wat moet er dan allemaal verandert worden aan de auto?
    Als je dit laat inbouwen kan de auto dan ook verkeersborden lezen?

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Lane departure in laten bouwen

    Stuurkolom hendel vervangen, coderen etc. Ja die kan ook verkeersborden lezen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane departure in laten bouwen

    Sorry dat ik mijn mening deel, maar heb lane assist op de mijne en....totaal useless en zelfs vervelend feature. Misschien gebruik ik het verkeerd en werkt het beter s'nachts, maar zelfs op vele autostrades (waar het hoort te werken) verliest hij redelijk vlug zijn 'lock'. Ook zwalpt hij redelijk....
    Maar misschien is de ruit ooit vervangen en niet opnieuw gekalibreerd (vermoed het dat dit het geval is want heb soms error op het verwarmingselementje van de lane assist camera).
    Ik was zo blij dat de wagen verkeersborden kon lezen....tot belgische regering besliste om alle 70km borden weg te halen en je nu terug moet vallen op gsp data (wat soms misleidende snelheidslimit aangeeft, tyah de coyote weet het soms ook niet meer in Belgistan :s).

    Anyway, ik vraag me enkel af hoe veilig die lane assist is. Feit is het is geen 'up to date' auto pilot ding maar zelfs dan. Ik hou toch graag zelf 'stevig' het stuur en de controle over de wagen vast (putten, aquaplanning, andere obstakels of bestuurders, om nog maar van klapband te spreken aan 200, euhm ik bedoel 119km/h ).
    Hou het veilig .


  6. #6
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.168
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane departure in laten bouwen

    Waarom zou je Lane Assist achteraf erin willen bouwen. Erg dure kosten onder andere vanwege de voorruit die je moet vervangen. Als je het niet af fabriek hebt is er ook geen voorbereide ruit aanwezig.

    Dan over de werking ervan. Ik heb hem 99% van tijd uitstaan. Ik heb hem nog het meeste aangehad om het aan vrienden te laten zien maar verder staat hij bij mij standaard uit omdat ik gek wordt van het getrek aan je stuur wat hij doet. Van mij zou hij pas moeten sturen als ik echt tegen de lijn aan zit maar nu gaat hij al op een ruime halve meter voor de lijn sturen ondanks ik in de MMI heb ingesteld dat hij pas laat moet reageren.

    Kortom ik zeg weg gegooid geld om dit achteraf te doen.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •