Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

  1. #1
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    Hallo iedereen,

    Was aan het inventariseren om de audio te upgraden. Ik dacht makkelijk de draden in de kofferbak links in het compartiment af te kunnen tappen vanaf de versterker. Nu heb ik daar geen versterker zitten. Helemaal niks. Blijkbaar worden bij de speakers dan uit de MMI unit aangestuurd ?

    Lijkt erop dat ik 4 types ben tegen gekomen via internet en youtube ? Standaard , Premium , Bose en B&O ? Alleen zie ik in de optie lijsten en dergelijke maar 3 types.
    Buiten de MMI types om dan, want hier zijn er 2 van ? MMI normaal 6.5 inch en dan de MMI Plus met 7 inch toch ?

    Maar dat wordt nog wel een opgave dan omdat waarschijnlijk die speaker draden via de dorpels bovenin lopen las ik ook.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #2

    Standaard Re: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    ik heb laatst zelf een audio upgrade gedaan bij mijn a6. ik heb zelf de meest standaard uitvoering, om een versterker aan te sluiten is in mijn ogen een match versterker de beste optie. deze versterker is plug en play als je de juiste adapter kabel hebt om achterin je radio unit aan te sluiten. het enige nadeel hieraan is dat wanneer je de versterker achterin de auto wilt plaatsen je er een verlengkabel tussen moet doen (deze is ook plug en play). het mooie van een match versterker is ook dat wanneer je de subwoofer wilt vervangen je een match sub kan kopen en deze is ook plug en play.

  3. #3
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    Jij had ook een lege ruimte links achterin zitten ? Tja als ik al achter de radio moet zijn voor een aansluiting van die Match amp zou ik liever gelijk een goede mosconi of iets met DSP willen aansluiten. En dan gewoon signaal aftappen.

    Maar hoe bevalt de upgrade ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #4

    Standaard Re: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    ik heb ook een lege ruimte links achter. mijn upgrade bevalt prima goede volle bas en duidelijke midden en hoge tonen.

    ik heb alle speakers vervangen door speakers van focal en in de voorportieren heb ik extra midrange speakers geplaats. de versterker die ik heb gebruikt zijn inclusief DSP dus je kan alle kanalen volledig afstellen naar eigen smaak. de subwoofer heb ik vervangen door een subwoofer van match aangezien dat plug and play is in combinatie met hun versterker / DSP.

    ik heb de volgende producten gebruikt

    https://www.audiotec-fischer.de/en/m...fiers/pp-86dsp
    https://www.audiotec-fischer.de/en/m...fiers/pp-62dsp
    https://www.audiotec-fischer.de/en/m...oofers/pp-8e-q

    mocht je nog meer willen weten help ik je graag verder

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    Nice, toch serieus wat spullen in de auto gebouwd! Ben benieuwd naar eventuele inbouw foto's ! Woon je toevallig in de buurt van Rdam ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6

    Standaard Re: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    heb helaas geen foto's gemaakt van het inbouw proces. waar ik heel veel aan heb gehad is onderstaande YouTube link. is wel duits gesproken maar wel goed te verstaan, deze man bouwt in een aantal afleveringen een A6 om en laat zien hoe alles vast zit en alle speciale trucjes om de deurpanelen en andere panelen lost te halen.

    https://www.youtube.com/watch?v=dCwS...wae5zYA3TjUo3R

    ik woon in regio utrecht dus helaas niet bij jou in de regio
    Laatst gewijzigd door rick86; 04-05-18 om 13:13.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    Mag ik vragen over welke prijs we hier allemaal spreken? En heb je dit allemaal zelf ingebouwd? werkuren?

    Ik ben ook aan het kijken achter een mooi alternatief...

    alvast bedankt!


    mvg

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    het werk heb ik zelf gedaan, aantal uur zou ik moeten schatten maar ik denk dat dat al gauw richting de 40 uur gaat. ik denk dat mijn hele installatie +/- € 2000 heeft gekost.

    dit kan goedkoper als je kiest voor bijvoorbeeld een 8 kanaals dsp/versterker die alle speakers aanstuurt, ik zelf heb gekozen voor 2 dsp / versterkers (totaal 14 kanalen) omdat ik elke speaker individueel aan wil sturen vanuit de DSP. in totaal heb ik 4 woofers, 4 tweeters, 2 midrange speakers en een subwoofer (gebruikt 4 kanalen) ingebouwd.

    er zijn bedrijven die al vanaf € 1000 een audio upgrade aanbieden inclusief inbouw, het is maar net wat je wilt en belangrijker wat je er aan uit wil geven.
    Laatst gewijzigd door rick86; 04-05-18 om 16:58.

  10. #9
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    Netjes hoor. Maar bijvoorbeeld situatie foto van je amps nu in de ruimte ben ik al benieuwd naar. En klopt het dat je alle kabels nu vanuit de headunit moet gaan trekken naar achter ? Sommige zaten in de a-stijlen ook toch ?

    Axton schijnt ook goede DSP versterkers te maken. Match is ook wel redelijk aan de prijs ?

    Edit: Krijg btw gelijk inbouw zin met die filmpjes van youtube :-) bedankt voor de link !
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 04-05-18 om 21:57.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #10

    Standaard Re: Verschillende speakerconfiguraties/combinaties

    ik heb mijn eigen topic aangemaakt over dit onderwerp met meer info,tips en foto's.
    https://www.audiforum.nl/forum/model...ouw-avant.html
    Laatst gewijzigd door rick86; 06-05-18 om 09:16.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •