Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Af en toe inhouden 3.0tdi Biturbo 2012

  1. #21
    Defnosh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Af en toe inhouden 3.0tdi Biturbo 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gb68 Bekijk Berichten
    Het vermoeden is (na heel veel lezen vh forum).. dat het de verstuivers zijn. Op het blok zie ik een zwart goedje zitten,. na een warme motor ruik ik een soort verbrandde olie in de auto, dat duidt dan meestal op verstuivers en/of brandplaatjes, bevestigd door Coen Donkers . Afspraak gemaakt, nu hopen dat het hiermee is opgelost!
    Wordt vervolgd
    @gb68 Was dit inderdaad de oorzaak?

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Af en toe inhouden 3.0tdi Biturbo 2012

    @Defnosh Excuus voor de late reactie...
    Lekkende verstuiver, zwarte goedje en geur was verdwenen. Het inhouden niet.

    Uiteindelijk was de oplossing, het softwarematig updaten van de automaat!! Daarna van al het inhouden en schokken verlost..... zeer content mee dus.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Af en toe inhouden 3.0tdi Biturbo 2012

    Wie heeft de auromaat ge-update?

  4. #24
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Af en toe inhouden 3.0tdi Biturbo 2012

    @gb68 ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Af en toe inhouden 3.0tdi Biturbo 2012

    Beste leden,

    mijn naam is Hüs en woonachtig in het oosten. Sinds bijna een jaar ben ik trotse eigenaar van een Audi A6 C7 2012 bi-tdi met standaard 313PK.
    Heb voor enkele maanden geleden de auto laten chippen en was erg tevreden. Tot een paar weken geleden.
    Mijn auto heeft een dipje als ik op de autobaan vermogen vraag.
    Dus stel ik rij 100km/u en ik vraag vermogen dan schakelt de auto 1 of 2 versnellingen terug en trekt de auto en heb vervolgens een dipje (paar milliseconden) en trekt weer door. Je hoofd gaat even naar voren en weer naar achteren. Ook met de topsnelheid blijft ie dippen, hij schommelt dan een beetje bij vol gas, blijft even dippen (moeilijk te omschrijven) het lijkt op inhouden maar het is heel kortstondig.

    Paar weken geleden ging de auto in noodloop, nadat de gloeispiraal lampje begon te branden.
    Storingen: P102C00, P008800, P157000. Brandstoftemperatuur sensor was de storing. De overige 2 leken te komen door een ''verkeerde inspuiting'' doordat de temperatuur niet goed gemeten konden worden.
    Sensor vervangen door een OEM sensor. Tot op heden geen noodloop of gloeispiraal lamp meer gehad.

    Ik heb de stangen van de Wastegate eens bekeken. Van beide turbo's zit er een speling in. In de kleine turbo zit meer speling dan in de grote turbo....mag daar speling zitten? Kan dit mijn probleem zijn? Is dit te testen?

    Jullie hulp is welkom
    Alvast bedankt voor de reactie(s)
    Laatst gewijzigd door hus104; 31-08-22 om 06:19.


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •