Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Goedemiddag,

    Er is op het forum al veel besproken over de (af fabriek) moeizame upgrade van Xenon naar LED voor de C7 en C7 facelift.
    De dure Kufatec onderdelen en mogelijk moeizame installatie hebben me tot dusver niet over de streep getrokken.

    Nu biedt onze Chinese Ali meerdere plug & play oplossingen voor tussen de €1000,- & €1500,-.
    Daar staan positieve reviews bij, met foto’s voor onze C7 en C7,5 (andere vorm).
    Nu weet ik niet of je reviews op die site op waarde kan schatten, maar toch.
    Voor mijn Golf 7 heb ik ook destijds ook de gehele koplamp vervangen door een full-led van Osram, daar ben ik erg tevreden over.
    Net als destijds zou mijn aanpak zijn: zelf inbouwen & laten afstellen bij garage.

    Dus mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee?

    Alvast bedankt voor jullie input!

    Voor de geïnteresseerden, bijvoorbeeld deze:
    https://www.aliexpress.com/item/1005003522093035.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.34 fe502aIQn5Tj&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000 26160467581%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21EUR%211612.64% 211273.99%21%21%2148.73%21%21%400b0a01f81661234928 4952161e7448%2112000026160467581%21sea&curPageLogU id=vLbNe3IlsCHw
    Laatst gewijzigd door Schumbassa; 23-08-22 om 07:10.

  2. #2
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.301
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Geen ervaring met deze lampen, maar zien er wel goed uit. Heb zelf ooit een ombouw gedaan voor onze A1 can halogeen naar Xenon. Viel op zich wel mee, dagje werk.
    Laatst gewijzigd door RBo; 21-08-22 om 15:07.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Goed te horen!

    Ik heb de gok maar genomen, ze zijn besteld.
    Zodra ze binnen zijn en gemonteerd zal ik mijn bevindingen hier delen voor eventueel andere geintereseerden.

  4. #4
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Ben benieuwd hoe ze staan. Wat ik mij wel afvraag, hebben ze een geldig keurmerk voor op de NL/EU wegen? Zou zonde van je geld zijn als dat niet het geval is.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    999
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Ik heb zelf de orginele conversie gedaan van Xenon naar Led-Matrix op m'n A6 C7 Pfl, dat verhaal kun je hier op het forum vinden onder model specifiek forum A6/C7 "Facelift S6". https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
    En ik heb tevens vergelijkbare Aliexpress Led lampen ingebouwd in een A6 C7 bij een maatje van me. Dat was prima te doen en mooi spul als ze te blijven doen. Bij die maat van me ging er nl 1 binnen een maand stuk. Daar heeft ie een nieuwe voor gekregen, maar t geeft wel het kwaliteitsnivo aan. Deze lampen maken overigens geen gebruik van de modules op de lampen (zitten erop om de gaten te dichten!), maar zijn direct op de Leds aangesloten. Succes ermee en laat maar foto's zien als ze dr in zitten.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 22-08-22 om 15:56.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Ik heb zelf de orginele conversie gedaan van Xenon naar Led-Matrix op m'n A6 C7 Pfl, dat verhaal kun je hier op het forum vinden onder model specifiek forum A6/C7 "Facelift S6". https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
    Bedankt voor je reactie, ik had jouw ervaringen inderdaad al gelezen!
    Laten we hopen dat ik het tref qua kwaliteit. Vanzelfsprekend gaan de Xenon’s niet in de verkoop.

  7. #7
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    999
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Da's heel verstandig! Had je die koplampen voor de C7 in C8 stijl nog gezien?
    https://a.aliexpress.com/_vrrJQt


    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Da's heel verstandig! Had je die koplampen voor de C7 in C8 stijl nog gezien?
    https://a.aliexpress.com/_vrrJQt
    Ja die kwam ik inderdaad ook tegen. Dat nieuwe ontwerp is zeker erg mooi maar straalt wel direct uit dat je wat aan het uiterlijk hebt lopen sleutelen op een manier die (in mijn optiek) erg dicht bij de Halfords-methode komt
    Vandaar mijn keuze voor het ontwerp dat aansluit bij de OEM-look van de C7,5 LED koplampen.

    IMG-9093.jpg

  10. #9
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    999
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Helemaal gelijk hoor, C8 ontwerp niet in een C7 stoppen!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  11. #10
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schumbassa Bekijk Berichten
    Ja die kwam ik inderdaad ook tegen. Dat nieuwe ontwerp is zeker erg mooi maar straalt wel direct uit dat je wat aan het uiterlijk hebt lopen sleutelen op een manier die (in mijn optiek) erg dicht bij de Halfords-methode komt
    Vandaar mijn keuze voor het ontwerp dat aansluit bij de OEM-look van de C7,5 LED koplampen.

    IMG-9093.jpg
    Oh, je gaat voor de C7.5 versie led koplampen. Ik dacht ook even dat je voor de C8 versie ging. Die C7.5 staan idd vele malen beter dan het nieuwe design. Dat hoort idd niet op ons model.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  12. #11
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    999
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Kijk trouwens nog wel ff uit met de pasvorm van de lampen! Die Alie lampen van m'n maatje waren pasvorm van de facelift, dus daar hebben we de hele bumper met grille nog moeten vervangen van Pfl naar Fl!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 23-08-22 om 17:24.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Kijk trouwens nog wel ff uit met de pasvorm van de lampen! Die Alie lampen van m'n maatje waren pasvorm van de facelift, dus daar hebben we de hele bumper met grille nog moeten vervangen van Pfl naar Fl!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Bedankt voor de tip, ik ben inderdaad bewust op zoek gegaan naar de facelift set.
    Goede ervaring nu toe is dat de verkoper ook contact heeft gezocht met het verzoek om een foto van de huidige lamp te sturen om zeker te zijn dat ze de juiste opsturen.

    Levering pas begin oktober, dus de inbouw update zal nog even op zich laten wachten

  14. #13
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Deze ga ik volgen, ben benieuwd !
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Nou, het heeft even geduurd maar ze zijn vandaag binnen gekomen

    Gelukkig geen verdere inklaringskosten gehad dus dat is de eerste meevaller.
    Ze waren ook goed verpakt en zien er netjes uit!

    Foto’s en installatie volgt hopelijk snel!

  16. #15
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    999
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Ben benieuwd!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Lightbulb Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Nou, het begin is gemaakt. Lang leve turorial filmpjes op YouTube, sommige bevestigingspunten van de bumper zijn goed verstopt!

    01EEEE52-B143-40CC-99DC-50815452DD8E.jpg
    E5C7FFB3-1484-4392-8438-D059F13D3849.jpg

    Rechtsvoor zit er in en werkt
    E8FB183A-0C5A-4C18-A94D-27156134AEA6.jpg

    Later volgt meer!

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Lightbulb Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Zo, ze zitten er in en alles werkt naar behoren
    Nog erg licht buiten dus vanavond nog een keertje kijken voor de lichtproductie maar geen storingen of andere onregelmatigheden.

    De installatie verliep super, en dat zegt iemand die zichzelf op een goede dag als een tamelijk matige klusser zou inschatten
    Ik zag op tegen het verwijderen van de bumper maar op twee lastige schroeven na was dat erg goed te doen.
    Met een kleine 2,5 uur was ik klaar.

    Dan de lampen, pasvorm is goed en de drie monteer punten zitten op identieke plekken dus het monteren is zo gedaan.
    Morgen even langs de garage om ze goed af te laten stellen, wil geen mensen tot last zijn en het is een kleine moeite.

    Al met al vind ik het de €1100,- zeker waard voor de upgrade van Xenon naar full LED.
    Levensduur blijft een gok maar ze zien er goed gefabriceerd uit. De oude lampen blijven nog wel liggen just in case

    Resultaat:

    98CA69E1-E5EA-43F6-9157-AA3A94AD9D2B.jpg

  19. #18
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon vervangen door aftermarket (claim: plug&play) LED koplampen

    Ben benieuwd naar de lichtopbrengst.

    Maar zitten er nou grote kieren tussen de lampen en het deel van de bumper bij de grill? Lijkt alsof ze daar niet goed aansluiten.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •