Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Trekhaak inleren A6 2017

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    31
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Trekhaak inleren A6 2017

    Hallo allemaal,
    Ik heb een probleem met mijn Audi A6 4G bouwjaar 2017 motor 1.8TFSI. Ik heb dus een trekhaak gemonteerd onder mijn A6 en deze ook netjes via het CAN regelapparaat ingeleerd, Nu werkt alles perfect alleen beginnen mijn parkeersensoren steeds te piepen als ik achteruit ga rijden met een aanhanger. Bij mijn vorige Audi A4 kon ik dit met VCDS(orginele versie) via regelapparaat 10 Parkeerhulp inleren dat de parkeerhulp automatisch uitschakelt bij het aankoppelen van de aanhanger. Bij mijn A6 wilde ik dit ook doen maar kwam ik tot de conclusie dat regelapparaat 10 parkeerhulp en regelapparaat 76 parkeerhulp allebei niet aanwezig zijn. Nu heb ik al meer dan een uur gezocht en ik kan nergens iets vinden over mijn pdc. Is er iemand die weet waar ik dit nu moet gaan zoeken of is het gewoon niet meer mogelijk dit uit te schakelen.
    Met vriendelijke groet,
    Ivo Delnoije

  2. #2

    Standaard re: Trekhaak inleren A6 2017

    Er moet meerdere regelapparaten worden ingeleerd/gecodeerd, hoeveel is afhankelijk van de uitrusting. Als je hier even een scan plaatst (chassisnummer mag je weghalen) kan ik je wel zeggen welke regelapparaten je moet coderen. En geef even aan wat voor kabelset, regelapparaat en trekhaak je hebt gebruikt..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 01-06-18 om 15:44.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    31
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Trekhaak inleren A6 2017

    Bedankt voor de snelle reactie. Gemonteerd is een bosal afneembare trekhaak met een kabelset van ECS.

    Gemonteerde regelapparaten:
    01-Engine
    02-Auto Trans
    03-ABS Brakes
    05-Acc/Start auth.
    08-Auto HVAC
    09-Cent. Elect.
    15-Airbags
    16-Steering Wheel
    17-Instruments
    19-Can Gateway
    20-High Beam Assist.
    28-HVAC, Rear
    3B-Sensor Elect.
    42-Door Elect, Driver
    44-Steering Assist
    46-Central conv.
    52-Door Elect, Pass.
    53-Parking Brake
    55-Headlight Range
    5F-Information Electr.
    62-Door, Rear Left
    69-Trailer
    6D-Trunk Elect.
    72-Door, Rear Right
    8F-Pretens. Frt Left
    90-Pretens. Frt Right

    Met Vriendelijke groet,
    Ivo Delnoije
    Naamloos.jpg
    Naamloos1.jpg

  4. #4

    Standaard Re: Trekhaak inleren A6 2017

    @Delly6291
    Sla je volledige auto-scan vooraf even op zodat je alles makkelijk terug kan zetten indien nodig. Controleer codering van de volgende regelapparaten:
    01 (afhankelijk van koelvermogen/wel of geen trekhaak voorbereiding), 03 (ivm anti slingercodering), 09 (volgens mij zit hier o.a. jouw parkeerhulp codering), 17 (niet nodig bij de prefacelift, misschien wel bij de facelift a6), 19 (heb je al gedaan denk ik), 46, 5F (wel nodig bij de prefacelift, misschien niet bij de facelift a6), 69 (niet origineel natuurlijk in jouw geval, maar controleer even), 6D.

    Met een beetje geluk heeft Rosstech zijn VCDS labelfiles op orde en zie in al die regelapparaten zo waar je een vinkje (of meerdere) moet zetten. Bij sommige regelapparaten zal je de security code moeten invullen. Als de labels er niet zijn is het denk ik verstandiger het door de dealer te laten doen via SVM (juiste SVM code staat vast in je ECS handleiding)
    Laatst gewijzigd door Nenna; 01-06-18 om 17:19.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •